Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225613 Voor Het Eerst Alleen Met Zijn Tweeen

• Auteur

Vandaag moet mijn man na een vakantie van drie weken weer gaan werken. Ik ben dus voor het eerst alleen met Marissa. Helaas heeft ze vannacht weer tot 1.00 uur lopen spoken, ik heb tot nu toe dus maar drie uur geslapen van 1.00 tot 4.00. Om 4.00 heeft ze weer gedronken en nadat ik haar op bed heb gelegd ben ik opgestaan. Mijn man en ik worden dan samen wakker en ik zwaai hem altijd uit. Hij is om 07.00 uur vertrokken en ik blijf nu op tot 8.00 uur om Marissa haar volgende voeding te geven. Ik hoop dat ze dan snel in slaap valt en we samen tot de voeding van 12.00 uur nog wat kunnen slapen. Verder heb ik een hoop plannen voor vandaag, zoals de was draaien, een beetje opruimen, boodschappen doen en Marissa in bad doen. Omdat ik een keizersnee heb gehad mag ik nog niet alles dus moet maar kijken hoe ver ik kom. Ik bene rg benieuwd naar wat vandaag ons gaat brengen en of papa zijn kleine meid erg mist vandaag.

#3984678 Quote

hoihoi,

Het is zeker even wennen om alleen te zijn. Maar dat lukt gewoon!!
    Alleen ritme is nog even zoeken. Maar dat heb je misschien al wel na 3 weken. Ik nog niet en mijn menneke is vandaag 13 dagen oud.

Je komt je dag wel door. Succes ermee!!

Liefs Els,
    mama van Quentin, 21-09

#3984679 Quote

Sterkte meid, vandaag. Ik weet dat ik zo'n eerste dag alleen met mijn zoon toen echt niet makkelijk vond. Het leek net alsof hij voelde dat papa weg was en mama moe was….Hoor snel hoe het gegaan is!

Groetjes Hanneke

#3984680 Quote

Nooit geen problemen daarmee gehad omdat hier al snel weer gewerkt moet worden (na 3 dagen al) ik was blij toen de kraamverzorgster wegging dat ik eindelijk alleen was met Dean vond ik veel relaxter! Mijn vriend werkt 10-12 uur op een dag dus ik ben zoiezo al vrij zelfstandig in alles dus ook met onze baby meteen al. Als ik echt hulp nodig gehad had had ik ons mam kunnen vragen (das wel fijn om achter de hand te hebben)

Ik vond het heerlijk lekker tutten, leuke kleertjes aantrekken enzo, wij doen hem altijd savonds in bad dan gaat mijn vriend samen met Dean in bad (is leuk voor de band tussen hun) en hij slaapt meteen lekker (misschien idee voor jullie?)

#3984681 Quote

Voor jezelf maar ook de baby is een ritme vinden echt heel belangrijk dus meteen na de geboorte mee beginnen de kraamverzorgster deed dat niet dus zodra ze weg was heb ik lekker mijn eigen zin gedaan en de baby sliep meteen door hierna. Vaste tijden is ook voor de mama fijn  dan ben je sneller in je ritme terug.

#3984682 Quote

Das inderdaad best wennen, dat had ik ook heel erg met Aylin. Ben er nu inmiddels al aan gewend, alleen was de eerste keer met 2 schreeuwende meiden effe wennen hahahaha.

Ponyville: Over ritme en regelmaat denkt iedereen weer anders. Ik ben een "georganiseerde chaoot" zoals ik hetzelf noem. Ik volg dus geen schemaatjes, regeltjes en dat soort dingen,  daar word ik dus zenuwachtig van.  Ik ben het "laat maar waaien" typje en dat werkt hier het beste. Met als gevolg 2 meiden die overal doorheen slapen, die ik overal mee naar toe kan nemen (vorige week is Yasmine al mee uit eten geweest) en die alles wel best vinden.
    Maar ieder kindje is natuurlijk anders (alhoewel ik hier 2 erg makkelijke meiden heb, lucky me) en iedere mama ook weer.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

#3984683 Quote

en hoe was je eerste dag alleen? Zal vast goed gegaan zijn.

Ik ben zelf ook niet zo'n schema volger met de baby. Was ik bij Max ook al niet toe ik die net had. Uiteindelijk kwam er wel een schema, maar dat heeft hij zelf bepaald. Bij hara doe ik het eigenlijk precies hetzelfde alhoewel ik me voorgenomen had om een schema aan te houden. Het   voelt voor mij niet natuurlijk om alles op gezette tijden te doen en het werkt ook voor Vienna prima dat ze zelf kan aangeven wanneer ze honger heeft. Maar ook ik heb gemakkelijke kindjes, misschien dat het laat maar waaien schema daarom zo goed werkt.

#3984684 Quote
    quote: Miriam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2007 01:59:49'));

Das inderdaad best wennen, dat had ik ook heel erg met Aylin. Ben er nu inmiddels al aan gewend, alleen was de eerste keer met 2 schreeuwende meiden effe wennen hahahaha.

Ponyville: Over ritme en regelmaat denkt iedereen weer anders. Ik ben een "georganiseerde chaoot" zoals ik hetzelf noem. Ik volg dus geen schemaatjes, regeltjes en dat soort dingen,  daar word ik dus zenuwachtig van.  Ik ben het "laat maar waaien" typje en dat werkt hier het beste. Met als gevolg 2 meiden die overal doorheen slapen, die ik overal mee naar toe kan nemen (vorige week is Yasmine al mee uit eten geweest) en die alles wel best vinden.
    Maar ieder kindje is natuurlijk anders (alhoewel ik hier 2 erg makkelijke meiden heb, lucky me) en iedere mama ook weer.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

oja bij iedereen is het anders bij een vriendin van me werkt een schema ook absoluut niet, het is meer voor mezelf als voor dean alhoewel als ik nerveus word dan word dean dat ook dus heeft natuurlijk invloed op elkaar. Ik ben meer laat maar waaien wat betreft een huiltje e.d.

Wel makkelijk hoor lekker overal doorheen slapen doet deze ook wel maar moet in de kinderwagen even gewiegd worden zo nu en dan. Lekker uit eten jammie en vooral als de meiden het dan ook leuk vinden (alhowel Yasmine natuurlijk lekker slaapt hihi)

#3984685 Quote

Ik ben vanavond ook gaan eten, wel maar bij V&D maar we hebben er een uur gezeten en daarna nog wat gewinkeld en ze heeft overal doorheen geslapen 🙂

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat Isabel, als een schema voor jouzelf goed werkt, dan werkt   dat ook voor Dean goed omdat jij niet gestresst bent. Bij mij is het dan andersom, maar zoals jij altijd zo mooi zegt, een blije mama is een blije baby, of dat met of zonder schema is.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct