Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie tips, ik ga ze zeker proberen. Voor mijn oudste zoon had ik ook een bakerzak, maar ik vond Elize in eerste instantie er nog te jong voor. Toch hebben we het geprobeerd vannacht en ze was inderdaad wat rustiger…maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze overdag toevallig aan het spoken is geweest….Dus of het echt helpt….. Bij Elize merk ik ook dat het zuigbehoefte is, maar ze wil perse geen speentje…die spuugt ze direct weer uit, ze wil alleen mijn pink en ja dat gaat natuurlijk niet uren lang vooral niet' snachts. We hopen met zijn allen maar dat ze met zes weken een goed dag en nachtritme hebben maar…
Tomaatje: Nog van harte gefeliciteerd met je zoon! Mijn zoon van 14 maanden reageert goed op zijn zusje. Het liefst geeft hij haar de hele dag kusjes en gaat daarna zijn eigen gang. Ook hij gaat boeven wanneer we Elize de fles geven of gewoon aandacht geven. Heel lastig dat wel, maar gelukkig is hij niet jaloers ofzo.
Over dat 30 minuten huilen van Ria Blom. Zij zegt dat wanneer een kindje alles heeft gehad wat nodig is, dus een flesje, een schone luier, wat aandacht enzovoort…dat je een kindje best een half uur achterelkaar mag laten huilen. Wanneer ze in dat hafl uur een pauze hebben van een minuut, begin je weer opnieuw met een half uur. Zij beweert dat de meeste kindjes dan slapen binnen ongeveer een kwartier. m( je mag er niet naar toe en dat is heel lastig) Bij mijn dochter gaat dit helaas nog niet op, maar het is wel het proberen waard denk ik.
Groetjes Hanneke