Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225615 Huilen Huilen Huilen

• Auteur

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie me helpen. Wij hebben een prachtige dochter en ze is nu anderhalve week oud. Overdag gaat het slapen prima, geen probleem, maar 's nachts………Op aanraden van de kraamhulp doen we haar al laat in haar tummy, zo rond 10 uur, daarna lekker een slaappakje aan, lekker wat drinken, ze is daar best moe van dus na een knuffel lekker naar bed……..maar slapen doet ze niet. Ze hult echt tot de volgende voeding en dat is zo'n drie tot vier uur lang, non- stop!
    We hebben al vanalles geprobeerd, een extra flesje met warm water met een schepje voeding, een speentje, een half uur laten wachten naar het boek van Ria Blom, maar het werkt niet! Gek worden we ervan! Het lijkt trouwens wel of ze slapend huilt….
    Iemand ervaring? of tips?

Groetjes Hanneke mama van Hjerre 14 maanden en Elize10 dagen oud

#3984690 Quote

he hallo,
    mijn tweede zoontje heeft dat ook gedaan
    we werden er hopeloos van,
    wij zijn toen andere voeding gaan gebruiken,
    hij had zo een last van krampen en als hij kon zuigen
    had hij er geen last van op zijn speen of de fles,
    wij gebruikte eerst de nutrilon premium
    daar naar zijn we over gestapt naar zure voeding ipv
    zoete; en erg genoeg weet ik de naam even niet meer;
    komt zij ook vaak voor een voeding   s,nachts?
    als jesse zijn fles op had na half uur huilde hij weer alles bij elkaar
    dat we maar steeds op nieuw flesjes gaven, en niet door hadden als die zuigde
    dat die geen last had,
    weet niet of dit het zelfde probleem is,
    maar je kan altyd eens je vk bellen

veel succes en sterkte
    liefs ramona

#3984691 Quote

Hoi Hanneke,

Wat bedoel je met dat half uurtje van Ria Blom, heb zelf dat boek niet vandaar.. Ons zoontje van nu een week oud/jong, is sinds zijn geboorte tussen 03.00 en 06.00 wakker en dan is het hier ook huilen huilen huilen (en niet alleen door hem 🙂 ). Ik hoop dan ook dat er goede tips komen!!!!
    Trouwens, ons eerste kindje is ook 14 mnd. Hoe reageert jou eerste kindje op de kleine?? Hier wel goed, alleen heeft hij ineens moeite met in slaap vallen.. Ook merk ik wel dat hij echt aan het boeven is, dingen doen wat niet mag en dan natuurlijk net als ik de ander de fles geef..

Gr Claudia

#3984692 Quote

Hoi Hanneke,

Wij hebben hier precies hetzelfde!! Overdag slaapt meneer zo vast als wat (vandaag op het buro uitgekleed, gewogen, door de arts onderzocht en aangekleed en dat allemaal slapend…), maar 's nachts komt hij tot leven. Zodra wij het bed in stappen, wordt hij actief. Wij hebben ook al van alles geprobeerd. Het beste werkt bij hem nog het inbakeren. Dat doe ik in een hydrofiel luier. Maar het neemt niet alle onrust weg hoor. Ik heb begrepen dat er bij 6 weken een beter dag/nacht ritme gaat komen, dus ik ben erg benieuwd. We wachten het af.

Succes! Groetjes, Judith.

#3984693 Quote

Ook wij hebben precies hetzelfde met ons Marissa. Overdag slaapt ze kei goed maar 's nachts is het echt veel minder. Ze blijft dan heel erg onrustig. Afgelopen nacht was ze weer tot 1.00 's nachts wakker. Ik heb haar nu een fiepje gegeven en dat hielp heel erg goed. Probleem is echter dat ze haar fiepje op een gegeven moment kwijt is. Maar tot nu toe gaat het met fiep erg goed. Hoop maar dat dit de oplossing is want je wordt er wel heel erg moe van.

#3984694 Quote

Hoi!

Dat inbakeren is echt een aanrader. Het consultatiebureau heeft het me gisteren geleerd en ik heb ineens een heel ander kind! Vanacht zelfs zo goed geslapen dat ik er moe van ben… Ik hoop dat het voor jou ook helpt!

Groetjes!

#3984695 Quote

Hai Hanneke,
    Jammer dat je dochter 's nachts nog onrustig is. Waarschijnlijk draait ze haar dag-nacht ritme nog om en snapt ze er nog niets van dat de nacht bedoeld is om te slapen?
    Bij mijn kids heb ik helaas nooit doorslaapnachten gehad, soms is het even slopend. Tips? Hmmmm. In ieder geval heb ik zelf wel bewust geprobeerd om de kleintjes het dag-nachtritme aan te leren. Overdag toch veel wakker houden (proberen althans). Uitvogelen of er niet een lichamelijk 'probleem' aan ten grondslag ligt (mijn dochter had eczeem en vooral 's nachts last van jeuk; koemelkallergie, die vooral 's nachts opspeelde als ze rustig lag). Uiteindelijk ben ik zowel met zoon als dochter naar een osteopaat geweest en – toeval of niet – de nachten werden daarna wel een stuk beter. De kinderen hadden toch last van een verdraaiing ergens in de bovenste nekwervels, die vooral opspeelt bij het (langer) in bed liggen.
    Inbakeren als oplossing is ook al genoemd. Schijnt erg goed te werken bij sommige kinderen (niet bij de mijne, maar heb er wel veel goede verhalen over gehoord).
    Sterkte en ik wens je snel een betere nachtrust toe.

#3984696 Quote

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie tips, ik ga ze zeker proberen. Voor mijn oudste zoon had ik ook een bakerzak, maar ik vond Elize in eerste instantie er nog te jong voor. Toch hebben we het geprobeerd vannacht en ze was inderdaad wat rustiger…maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze overdag toevallig aan het spoken is geweest….Dus of het echt helpt….. Bij Elize merk ik ook dat het zuigbehoefte is, maar ze wil perse geen speentje…die spuugt ze direct weer uit, ze wil alleen mijn pink en ja dat gaat natuurlijk niet uren lang vooral niet' snachts. We hopen met zijn allen maar dat ze met zes weken een goed dag en nachtritme hebben maar…

Tomaatje: Nog van harte gefeliciteerd met je zoon! Mijn zoon van 14 maanden reageert goed op zijn zusje. Het liefst geeft hij haar de hele dag kusjes en gaat daarna zijn eigen gang. Ook hij gaat boeven wanneer we Elize de fles geven of gewoon aandacht geven. Heel lastig dat wel, maar gelukkig is hij niet jaloers ofzo.
    Over dat 30 minuten huilen van Ria Blom. Zij zegt dat wanneer een kindje alles heeft gehad wat nodig is, dus een flesje, een schone luier, wat aandacht enzovoort…dat je een kindje best een half uur achterelkaar mag laten huilen. Wanneer ze in dat hafl uur een pauze hebben van een minuut, begin je weer opnieuw met een half uur. Zij beweert dat de meeste kindjes dan slapen binnen ongeveer een kwartier. m( je mag er niet naar toe en dat is heel lastig) Bij mijn dochter gaat dit helaas nog niet op, maar het is wel het proberen waard denk ik.

Groetjes Hanneke

#3984699 Quote

Hallo,

Het huilen van Elize gaat gelukkig al wat beterder en ik denk dat dit onder andere door de bakerzak komt, omdat ze zich dan niet meer kan wakker maaien met haar armpjes…….En trouwens, echt 30 minuten huilen laat ik haar niet doen, het ligt er precies aan wat voor huiltje ze heeft en 's nachts is het een jengelhuiltje van ik ben moe en ik wil aandacht en slapen huiltje…moeilijk uit te leggen, maar overstuur laat ik haar natuurlijk niet huilen!! Verder laat ik overdag de gordijnen open als ze moet slapen en 's nachts dicht.
    Ook heb ik gemerkt dat ze erg reageert op geluid. Na haar bevalling was ik zo moe dat ik tegelijk met haar ging 'slapen'. Dat wil zeggen, naar bed gaan en dan nog even nakletsen en tv kijken, daar reageert ze erg op, want gisteren gingen later naar bed en was ze stil en lekker aan het slapen….
    Later kwam de buurjongen met zijn vrienden thuis en die begonnen dronken gek te doen…..toen werd ze wakker ( wie niet)

Al met al komen we er wel, maar het is wel even zoeken!

Groetjes Hanneke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct