Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225618 Borstvoedngvraag Geven Naar Behoefte Of Regelmatig

• Auteur

Hallo allemaal,

Onse kleine man is nog maar 6 dagen oud, maar ik ben erg onzeker over het voeden. Hoe doen jullie het overdag met jullie baby's? Geef je als ze komen, of echt na bijv. drie uur? En wat doen jullie met ze  tussen de voedingen door?

Graag jullie ervaringen en advies, ben zo onzeker, wordt er zenuwachtig van!

Grts, daantje

#3984705 Quote

hoi daantje

onze Layla is nu 1,5 week oud,en ik geef ook borstvoeding
    overdag probeer ik rond de 3 a 4 uur te voeden, maar soms wil ze echt niet, ik probeer het dan wel maar als ze echt niet wil, ze blijft dan gewoon slapen, laat ik het gewoon,
    ze komt dan wel als ze honger heeft.

in de nacht maak ik haar niet wakker, ik geef nog wel een voeding voordat ik ga slapen, dit op advies van de kraamzorg, en meestal komt ze 1 keer in de nacht, maar als ze blijft slapen laat ik haar liggen en maak haar niet wakker.

voor mij is dit ook de eerste keer, maar de kraamzorg zei dat ik het goed doe, en ze groeit goed,
    je moet gewoon kijken of je kleine ongeveer 6 plas luiers op een dag heeft als dit het geval is betekent het dat ze genoeg drinken.
    ik begrijp het hoor dat je soms onzeker voelt, ook ik heb dat soms wel, maar joh je moet maar zo denken, als ze goed groeien en genoeg poepen en plassen zal het met de borstvoeding wel goed gaan.

succes
    gr
    Pittie

#3984706 Quote

Hoi

Voor mij is dit ook de 1e x, maar ik geef haar als ze erom vraagt. Wakker maken blijkt dat ze daar juist heel erg van slag van raakt. Ik weet gewoon dat ze wakker wordt als ze honger heeft. Natuurlijk als je kind overdag echt heel veel langer dan 4 uur slaapt, moet je daar iets aandoen.
    Mijn verloskundige zei dat de regelmaat er vanzelf inkomt. En dat klopt ze wordt steeds vaker wakker.

succes

x Petra, mama van Fleur (10 dgn)

#3984707 Quote

Als ik het goed begrijp slapen jullie kindjes dus tussen door veel. Als ik Jesse na de voeding verschoon, slaapt hij heel moeilijk. Vandaag heeft hij bijna niet geslapen en kan dan gerust een paar keer om de 2 uur komen voor eten.
    Ik heb dus eerder het idee dat hij teveel dan te weinig krijgt. Hij zit al een dag boven zijn geboortegewicht. Hij heeft ook vrij veel last van krampjes en kan dan alleen ontspannen als ik hem eruit haal.
    Leggen jullie de kleine meteen na de voeding weer in bed?

Fijn dat jullie reageren, hopelijk krijg ik snel wat meer zelfvertrouwen.

#3984708 Quote

hoi daantje,
    je vroeg of mijn baby tussendoor veel slaapt,
    ja ze slaapt inderdaad heel veel,
    in het begin deed ik verschonen ook na het voeden, en toen was ze ook klaarwakker,
    mijn kraamverzorgster adviseerde om voor het voeden te verschonen,
    dit doe ik nu, en soms doe ik het tussen het voeden door, omdat ze tijdens het voeden in slaap val.
    ik geef nu 20 min de borst aan 1 kant en als ze wil 5 min de andere, dus na 10 minuten doe ik het verschonen soms.

na het voeden hou ik haar nog 5 tot 10 minuten bij me en dan stop ik haar lekker in bed,
    in bed huilt ze soms wel dan, maar ik laat haar dan gewoon huilen, als het langer dan 10 a 15 minuten duurt ga ik wel even kijken, maar ik hoor nu ook aan het huiltje of het echt huilen is. ze kan ook een komediant zijn hoor, dan hoor ik een krijs, is het stil en na een tijdje weer een krijs, ja ze kan iedereen in de maling nemen maar niet haar moeder hoor!

ik hoop voor jou dat je zelfvertrouwen toe neemt, en meid laat je niet gek maken door andere mensen, met allerlei goed bedoelde adviesen, want daar kan je ook gek van worden.
    gr
    Pittie

#3984709 Quote

Hallo,

Ik geef borstvoeding op verzoek. Meestal meldt hij zich om de 3-4 uur. 's Avonds wil hij wel eens vaker komen.
    Ik verschoon hem nu ook voor de voeding, omdat hij er anders zo wakker van wordt. Maar overdag slaapt hij meestal veel en is hij heel rustig. 's Nachts slaapt hij helaas licht en is hij vaker onrustig.

Succes!! Groetjes,
    moeder van Jan, 27-08

#3984711 Quote

Hoi

Net was de verloskundige hier, en die vertelde dat als je kind vlak na de voeding huilt (en hij/zij ligt plat) het heel goed kan zijn dat eten een beetje terugkomt. Maar dit is heel zuur, en dus een beetje pijnlijk. Dus kan je je kindje iets schuin leggen het eerste half uurtje a uur.

x Petra

#3984712 Quote
    quote: daantje026 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2007 16:57:10'));

Hallo allemaal,

Onse kleine man is nog maar 6 dagen oud, maar ik ben erg onzeker over het voeden. Hoe doen jullie het overdag met jullie baby's? Geef je als ze komen, of echt na bijv. drie uur? En wat doen jullie met ze  tussen de voedingen door?

Graag jullie ervaringen en advies, ben zo onzeker, wordt er zenuwachtig van!

Grts, daantje

Hey Daantje, ik ben ook lang erg onzeker geweest over het voeden, borstvoeding klinkt heel leuk, maar is best even uitvogelen (ik neem tenminste aan dat je het over borstvoeding hebt?). Ik heb 3 kinderen gevoed en ik weet zeker dat ik bij de volgende begin met met 'op verzoek' voeden. Na verloop van tijd (2-4 wkn) zal ik dan waarschijnlijk proberen om er wat meer regelmaat in te krijgen, als de baby dat al zelf niet regelt. Ze zijn nu nog zo klein, nog maar 6 dagen oud is je mannetje, vaak hebben ze nog helemaal niet genoeg kracht of snappen ze niets van regelmaat. En op een gegeven moment merk je ook wel dat je er zelf aan toe bent om wat meer regelmaat te hebben (kan je tenminste eens even een uurtje boodschappen doen ofzo als papa thuis is). Succes ermee!!

#3984713 Quote

Bedankt voor jullie reacties!
    De manier van pit wil ik ook erg graag volgen, en niet zoals de kraamverzorgster zegt dat ze best in de box kunnen slapen. Jesse doet dat werkelijk geen oog dicht.

Elise, ik heb nu nog een halve dag kraamzorg, ben gekort door ziekenhuis opname.

Bedankt voor de tips en geruststellingen, ga proberen om er wat relaxter mee om te gaan.

Petra, dat omhoog liggen heeft de kraamverpleegster ook bij Jesse gedaan , denk wel dat t helpt.

Tips blijven welkom hoor!

Groetjes, daantje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct