Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225621 Vraag Aan Poniville Over Regelmaat

• Auteur

Hoi Ponyville,

Ik lees steeds dat jij al heel veel regelmaat hebt met dean. Ik heb gemerkt dat het hele vraag en aanbod verhaal niet zo werkt voor mij.   Ik weet dat Jesse genoeg drinkt, daar ben ik niet onzeker over, maar wel over zijn slapen. Hij is erg veel wakker.
    Geef jij borstvoeding? Wil je eens opschrijven hoe een dag er bij jou uitziet. Wanneer voeden, wat na de voeding, hoelang slaapt ie, waar slaapt ie, hoelang tussendoor wakker, wanneer huilt ie en hoelang enz?  
    Ben erg benieuwd.

grts, daantje
    heb me trouwens op het september forum aangemeld, met mamavanjesse, maar heb nog niet veel tijd om te schrijven

#3984735 Quote
    quote: daantje026 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2007 15:29:28'));

Hoi Ponyville,

Ik lees steeds dat jij al heel veel regelmaat hebt met dean. Ik heb gemerkt dat het hele vraag en aanbod verhaal niet zo werkt voor mij.   Ik weet dat Jesse genoeg drinkt, daar ben ik niet onzeker over, maar wel over zijn slapen. Hij is erg veel wakker.
    Geef jij borstvoeding? Wil je eens opschrijven hoe een dag er bij jou uitziet. Wanneer voeden, wat na de voeding, hoelang slaapt ie, waar slaapt ie, hoelang tussendoor wakker, wanneer huilt ie en hoelang enz?  
    Ben erg benieuwd.

grts, daantje
    heb me trouwens op het september forum aangemeld, met mamavanjesse, maar heb nog niet veel tijd om te schrijven

In principe zit er meestal zo'n 4 uur tussen een voeding bij mij

Voorbeeld schema (al moet je dit natuurlijk wel eens aanpassen het is niet zo dat je weken achter elkaar hetzelfde schema kan hanteren, omstandigheden en de behoefte van je baby veranderen)

Onze Dean slaapt meestal door tot en met een uur of 5-6 dus dan krijg je

5 uur 1e voeding
    9 uur (of 10 uur als ie nog slaapt) 2e voeding
    14 uur 3e voeding
    18 uur 4e voeding
    22 uur 5e voeding

Wij doen 150 cc per keer met 5 scheppen forte voeding geven (dus geen BV ik denk wat dat betreft dat FV dan makkelijker is om een schema mee te hebben maar ik heb ook moeders gesproken die met BV ook een schema hebben.

Je moet even een dagje aankijken en kijken wanneer hij meestal zelf aangeeft dus stel hij word om 7 uur wakker dan ga je vanaf dan tellen steeds 4 uur (ik houd nu een schriftje bij wanneer hij gegeten heeft  of ie een plasluier of poepluier heeft e.d. en dat deden we in het begin en vond ik eigenlijk wel fijn idee!

Wij geven hem schone luier, voeden hem en dan als ie zachtjes indommelt leggen we hem terug (nog wel wakker maar heel erg slaperig) niet spelen of in de box na het voeden in elk geval.

Als ie tussendoor komt (wat ie zeker zal doen) laat ik hem meestal kwartier jengelen en als ie heel erg huilt check ik zijn luier, je kan voedingen goed uitstellen (stel dat je nog een uur moet) door te gaan wandelen of hem in zo'n wiegding te leggen (die hebben wij niet maar werkt bij een vriendin van me enorm!)

Als je een paar dagen dit doet komt het ritme van om de 4 uur er sterker in en dan kan je gaan kijken of je vaste tijden gaat hanteren of dat je het laat afhangen van hoe laat hij wakker word.

In principe doet onze Dean niet veel hij slaapt (of ligt wakker in zijn ledikant) en eet. Hij mag van ons niet slapen in de box ik vind dat verwarrend, spelen en wakker zijn is voor in de box en als je in je ledikant ligt (op zijn kamer) en strak ingepakt zit (of in slaapzak) betekend dit slapen (los=wakker, ingepakt-slapen principe)

Ja of dat voor elke beeb werkt (vast niet) maar ik denk dat een baby veel kan hebben aan duidelijkheid (net zoals dat voor sommige mensen erg lekker werkt, maar werkt niet voor iedereen)

het blijft een beetje spelen en kijken hoe het voor jullie werk. Ik probeer altijd wel toe te leven naar 4 uur maar een keertje 3,5 uur maak ik ook geen probleem van (zo streng hoeft het nu ook weer niet)

Je kan me altijd even toevoegen op MSN : tvshowondvd@hotmail.com als je wilt kletsen! Leuk dat je je hebt aangemeld op het andere forum komt goed, het is nu eenmaal druk met zo'n kleintje..

Wij hebben trouwens ook slechte dagen hoor zoals vandaag word ie opeens op een heel andere tijd wakker en soms moet je je schema ook even opnieuw bekijken (er is niets zo veranderlijk als een jonge baby zullen we maar zeggen)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct