Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225622 Hoelang Laten Huilen Voordat Je Gaat Kijken

• Auteur

Onze meid is nu 2 weken oud en ze heeft besloten dat ze niet op haar rug in haar eigen bedje wil slapen.
    Hoe lang kun je een baby laten huilen voordat je gaat kijken? Ik hoef de deur maar open te doen en ze is stil en als ik weer ga dan begint ze weer.
    Ik wil haar steeds pakken zodat ze weer rustig word maar ze moet toch leren om in haar eigen bed te slapen.
    Wie heeft er tips?

Gr Desiree

#3984737 Quote

hoi

Misschien kun je haar schuin leggen. Veel kindjes hebben blijkbaar last van oprispingen waardoor ze dus onrustig slapen op de rug. Dat zuur is vies en pijnlijk dus waarschijnlijk heeft ze jou als troost nodig. (vanochtend geleerd, hihi)
    Ik heb geleerd een jonge baby huilt niet zomaar, er is altijd iets aan de hand. Honger, kampjes, oprispingen, last van poepluier etc. Tis eigenlijk ook wel logisch, zo jonge baby kan nog niet faken of hun zin doorpushen, dat hebben ze echt nog niet door. De enige manier om te communiceren is huilen, huilen = praten,  dus laat ik mijn meissie niet huilen (lang huilen).

succes x  Petra

#3984738 Quote

nou reken maar dat ze doorhebben dat als ze huilen dat mama komt, huilen is ook goed voor hun verwerking (zo verwerken ze alle prikkels van de dag) en is goed voor de longen e.d. (uiteraard niet overstuur laten worden maar gewoon huilen is niet erg)

Ik laat dean vaak wel even huilen (hij slaapt niet voor niets al de nacht door zo vroeg) na een kwartier huilt ie zichzelf in slaap, baby's hebben vaak een huiluurtje (om die prikkels te verwerken) dus huilen is echt geen ramp hoor alleen het tijdstip is soms effe wat minder haha, als dean echt flink huilt en hij houd niet op na een kwartier ga ik even kijken of ie nog goed ligt, geen vieze luier heeft e.d. dan leggen we hem weer terug huilt ie dan nog 15 minuten (ongeveer he) dan nemen we pas actie maar das nooit nodig.

Troosten en knuffelen word naar mijn idee wel heel snel gedaan een beetje huilen kan geen kwaad en kan zelfs goed zijn voor een baby.

#3984739 Quote

Die van ons ligt zoiezo liever ook op zijn zij dus dat mag dan van ons ook gewoon (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan) het is ook makkelijker qua hoofdje (voorkeurshouding) als je bang bent voor doordraaien kan je zo'n kussen kopen op een rol erbij leggen.

#3984740 Quote

Ik ben het in deze toch eens met Petra, een baby kun je nog niet verwennen. Ze huilen eigenlijk nooit zomaar. Het consultatieburo had tegen ons gezegd dat we haar gewoon 20 minuten moeten laten huilen, en als ze tussendoor even stil is gaan de 20 minuten opnieuw in. We hebben dat geprobeerd, maar ik word er helemaal eng van. Ik heb haar dan ook gewoon gepakt. Eigenlijk altijd is er gewoon iets, we hebben nu de fiep ontdekt en dat gaat heel erg goed. Ze is nu veel rustiger.
    En Marissa mag echt niet op haar zij liggen 's nachts. Als ze namelijk bij ons op de borst slaapt 's avonds heeft ze nu al een paar keer doorgerold naar haar buik en dat mag 's nachts natuurlijk niet gebeuren. Ze moet dus gewoon op haar rug, maar ze draait wel zelf haar hoofd helemaal naar de zijkant waardoor haar lijfje toch een beetje mee draait.

succes allemaal
    x
    Linda moeder van Marissa, 3 weken

#3984741 Quote
    quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2007 13:44:40'));

Ik ben het in deze toch eens met Petra, een baby kun je nog niet verwennen. Ze huilen eigenlijk nooit zomaar. Het consultatieburo had tegen ons gezegd dat we haar gewoon 20 minuten moeten laten huilen, en als ze tussendoor even stil is gaan de 20 minuten opnieuw in. We hebben dat geprobeerd, maar ik word er helemaal eng van. Ik heb haar dan ook gewoon gepakt. Eigenlijk altijd is er gewoon iets, we hebben nu de fiep ontdekt en dat gaat heel erg goed. Ze is nu veel rustiger.
    En Marissa mag echt niet op haar zij liggen 's nachts. Als ze namelijk bij ons op de borst slaapt 's avonds heeft ze nu al een paar keer doorgerold naar haar buik en dat mag 's nachts natuurlijk niet gebeuren. Ze moet dus gewoon op haar rug, maar ze draait wel zelf haar hoofd helemaal naar de zijkant waardoor haar lijfje toch een beetje mee draait.

succes allemaal
    x
    Linda moeder van Marissa, 3 weken

Je hebt speciale kussens by the way voor de babies die graag op de zij liggen, die van ons kan zich terugdraaien van buik naar rugligging maar snachts als ie slaapt vind ik dat ook eng idee, ideaal die kussens.

Je zegt zelf al dat je het meer voor je eigen gemak doet (het oppakken terwijl ze huilt) omdat je er eng van word nu moet ik zeggen dat ik al de huiltjes herken en eigenlijk al precies het krampje huiltje, ik ben moe huiltje e.d. goed kan onderscheiden dat maakt het al wat makkelijker, als dean te moe is huilt is ook weleens maar het is slecht om ze in slaap te laten vallen in je armen en dan bv pas terug te leggen omdat ze snachts weer kunnen schrikken omdat ze opeens ergens anders liggen (en natuurlijk zonder jou) NU zal je hier nog niet zo'n last van hebben maar de tijd dat dat wel komt is nooit heel ver weg en dan moet je alles weer aanpassen hierop.

Ik laat Dean ook niet slapen bij mij, tuurlijk knuffelen maar dan wel wakker, ook niet in de box, slapen doe je in bed en dat kan je al leren vanaf dag 1, strak inpakken betekend slapen en los ergens liggen betekend wakker, dat hebben ze echt wel vrij snel door. Babies zijn slimmer dan wij denken 🙂

#3984742 Quote

Ik durf haar niet meer zo goed op de zij te leggen want gister was ze op haar buik gedraaid en haar hoofdje de andere kant op gelegd vond ik best eng want ze zal haar hoofd eens   niet meedraaien en met de neus op het matrasje liggen.

Ik denk dat je een baby wel al kan verwennen want als ik ga kijken als ze al langer huilt is ze wel stil zodra ik de deur open doe en als ik dan weg   ga duurt het ook niet lang of ze zet het geluid weer aan.

Wat voor kussen is dat waar jullie het over hebben dat ze wel op de zij kan liggen is misschien wel een idee hier.

Gr Desiree

#3984743 Quote

als ik zo lees allemaal dan verwen ik mijn mannetje dus onwijs, als hij een kik geeft dan pak ik hem al op voordat hij gaat huilen . Ik dacht namelijk ook dat je die hele kleintjes niet kon verpesten zo. Hij slaapt overdag ook vaak in de box lekker dicht bij mamma.
    Maar daarintegen slaapt hij s'nacht gewoon in zijn eigen bed de hele nacht door, dus het zal uiteindelijk allemaal best wel meevallen.

groetjes,
    Patricia en Aron (4w2d oud)

#3984744 Quote

Hoi,

Toch blijf ik er ook bij dat een kindje niet zomaar huilt… Dat hebben ook meerdere deskundige gezegd, in het zkh, de kraamhulp, de verloskundige aan huis en van het consultatiebureau.
    Ik vind dit nogmaals wel logisch hoor, een kindje kan toch niet beredeneren? Zo van: als ik nou huil, dan komt mama en dan heb ik de aandacht.
    Kindjes hebben ook aandacht nodig, even huidcontact met mama.
    En als je kindje huilt en je doet de deur open en het is al goed, betekend niet (vind ik) dat er niets aan de hand is. ik zou dit eerder opvatten dat je kind als iets gerustgesteld is doordat jij komt. je kind vertrouwd volledig op jou en zoekt dus troost als er iets is….

x Petra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct