Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1225622 Hoelang Laten Huilen Voordat Je Gaat Kijken - pagina 2

• Auteur

Die van ons ligt zoiezo liever ook op zijn zij dus dat mag dan van ons ook gewoon (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan) het is ook makkelijker qua hoofdje (voorkeurshouding) als je bang bent voor doordraaien kan je zo'n kussen kopen op een rol erbij leggen.

#3984738 Quote

nou reken maar dat ze doorhebben dat als ze huilen dat mama komt, huilen is ook goed voor hun verwerking (zo verwerken ze alle prikkels van de dag) en is goed voor de longen e.d. (uiteraard niet overstuur laten worden maar gewoon huilen is niet erg)

Ik laat dean vaak wel even huilen (hij slaapt niet voor niets al de nacht door zo vroeg) na een kwartier huilt ie zichzelf in slaap, baby's hebben vaak een huiluurtje (om die prikkels te verwerken) dus huilen is echt geen ramp hoor alleen het tijdstip is soms effe wat minder haha, als dean echt flink huilt en hij houd niet op na een kwartier ga ik even kijken of ie nog goed ligt, geen vieze luier heeft e.d. dan leggen we hem weer terug huilt ie dan nog 15 minuten (ongeveer he) dan nemen we pas actie maar das nooit nodig.

Troosten en knuffelen word naar mijn idee wel heel snel gedaan een beetje huilen kan geen kwaad en kan zelfs goed zijn voor een baby.

#3984737 Quote

hoi

Misschien kun je haar schuin leggen. Veel kindjes hebben blijkbaar last van oprispingen waardoor ze dus onrustig slapen op de rug. Dat zuur is vies en pijnlijk dus waarschijnlijk heeft ze jou als troost nodig. (vanochtend geleerd, hihi)
    Ik heb geleerd een jonge baby huilt niet zomaar, er is altijd iets aan de hand. Honger, kampjes, oprispingen, last van poepluier etc. Tis eigenlijk ook wel logisch, zo jonge baby kan nog niet faken of hun zin doorpushen, dat hebben ze echt nog niet door. De enige manier om te communiceren is huilen, huilen = praten,  dus laat ik mijn meissie niet huilen (lang huilen).

succes x  Petra

#3984747 Quote

Ik laat Yasmine (en deed dit ook met Aylin) niet doorhuilen. Helaas kan het soms niet anders omdat ik Aylin aan het verschonen ben. Maar ik ben ook van mening dat dit niet goed is voor zo'n kleintje. Een jonge baby kun je echt niet verwennen, dit verband kunnen ze nog niet leggen. Ze zijn overstuur door een vieze luier of honger en dan hebben ze gewoon mama nodig om getroost te worden. Het is echt onzin dat je ze daar mee verwent, onze Aylin sliep ook met 6 weken door, dus het ligt echt niet aan het troosten. Een kindje is een goede slaper of niet, ligt niet aan mama die "verwent"
    Als ze wat ouder zijn en dit verband (huilen=mama) kunnen leggen, dan moet je ermee stoppen. Maar daar kom je vanzelf wel achter, dan kom je het kamertje in en liggen ze breeduit naar je te lachen.

Als het een beetje dreinerig klinkt en ze net gedronken heeft en een schone luier heeft, ga ik kijken en wrijf even over haar wangetje, stop de speen erin, want meestal is het bij Yasmine dat ze niets te sabbelen heeft. En dan is het vaak weer goed, als ze echt ontroostbaar is, leg ik haar op m'n borst en valt ze daar vaak in slaap (hoort m'n hartslag, dus is een bekend geluid)  en dan leg ik haar weer terug in haar bedje of box.

Maar goed, iedereen doet het anders en zo doe ik het.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

#3984748 Quote

Ik laat haar ook niet huilen, tenzij ik iets aan het doen ben waar ik niet mee kan stoppen. Maar langer dan 5 minuten hebben allebei mijn kinderen nooit gehuild. Ik hoor ook overal dat je babies die zo klein zijn niet kan verwennen. Mijn kraamhulp zei ook dat babies wel eens huilen omdat ze zich alleen voelen. Voor de band tussen ouder en kind is het goed dat de baby weet dat hij of zij op je kan rekenen en dat je ook komt als ze huilen. Iedereen doet het natuurlijk anders, maar ik kan het echt niet aanhoren om haar langer dan 5 minuten te laten huilen.

#3984749 Quote

Er zijn verschillende meningen.
    Maar een ding is zeker ik laat mijn mannetje niet lang huilen.
    Als hij honger heeft krijst hij en vaak is het inderdaad tijd, merk het al aan zijn gekreun.
    Hij slaapt ook lekker bij mij. Overdag in zijn ledikant.

De een zegt dit de ander dat.
    Baby's hebben 9 maanden warm en veilig gezeten en komen in een wereld die ze niet kennen nog moeten ontdekken.
    Ik laat hem dan niet huilen, waarom?!
    Is toch fijn als je weet dat er iemand is om je te troosten!?
    Wij zijn ook volwassen en als we getroost willen worden is er ook vaak iemand en geeft je ook een goed gevoel.
    Uiteraard kent iedere moeder zijn of haar kind het beste en weet ook welk geluidje wat betekend.

Je merkt het gauw genoeg als ze het in degaten krijgen van o als ik ga huilen dan komen ze en dna moet je oppassen maar extra knuffelen of bij je houden kan helemaal geen kwaad!
    Geniet ervan.!!

#3984750 Quote

Hoi Desiree!

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad met Nikki. We hebben van alles geprobeerd en ook tips gekregen van kinderarts en wijkverpleegkundige en uiteindelijk helpt het volgende bij ons aardig goed. Als eerste noemen ze Nikki met een mooi woord onrustig en daar helpt toch het beste rust en regelmaat tegen. Dus er een vast ritueel van maken. Als ze huilt als ze honger heeft geef ik haar de fles, dan nog even knuffelen, dan in de box en vervolgens een schone luier en naar bed. Ook moest ik van de kinderarts de aanloop van mensen beperken, zo min mogelijk uitstapjes maken (met de wagen of auto) en alleen mijn vriend, mijn moeder en ik houden haar vast of geven de fles. Dit scheelde al een hele hoop. Toch bleef ze huilen als we haar in het bedje neerlegden overdag. Nu hebben we haar in een slaapzakje gelegt en als ze echt niet ophoudt met huilen (en ze houdt het gerust langer dan een half uur vol en dan ook echt schreeuwen) ga ik er bij zitten en zeg helemaal niks. het enige wat ik doe is controleren of ze geen vieze luier heeft en haar dan over haar ruggetje/ buikje  aaien en soms mijn pink in haar mond. De eerste keer heb ik drie kwartier naast haar bed gezeten (lijkt 2 uur) en daarna werd het steeds minder lang. Nu slaapt ze over het algemeen heel goed overdag. Alleen aan het einde van de middag en begin avond is ze nog echt  onrustig en wil ze niet slapen, maar dan nog haal ik haar pas na 2 uur uit bed.
    Misschien dat deze methode bij jullie ook helpt. het is in ieder geval het proberen waard. mocht dit alles nog niet helpen dan kun je misschien aan inbakeren denken dat had ik ook gedaan als dit alles niet had geholpen. Heel veel sterkte, want ik weet dat je soms echt helemaal gek wordt van het huilen.

Groetjes maaike

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen