Ik laat Yasmine (en deed dit ook met Aylin) niet doorhuilen. Helaas kan het soms niet anders omdat ik Aylin aan het verschonen ben. Maar ik ben ook van mening dat dit niet goed is voor zo'n kleintje. Een jonge baby kun je echt niet verwennen, dit verband kunnen ze nog niet leggen. Ze zijn overstuur door een vieze luier of honger en dan hebben ze gewoon mama nodig om getroost te worden. Het is echt onzin dat je ze daar mee verwent, onze Aylin sliep ook met 6 weken door, dus het ligt echt niet aan het troosten. Een kindje is een goede slaper of niet, ligt niet aan mama die "verwent"
Als ze wat ouder zijn en dit verband (huilen=mama) kunnen leggen, dan moet je ermee stoppen. Maar daar kom je vanzelf wel achter, dan kom je het kamertje in en liggen ze breeduit naar je te lachen.
Als het een beetje dreinerig klinkt en ze net gedronken heeft en een schone luier heeft, ga ik kijken en wrijf even over haar wangetje, stop de speen erin, want meestal is het bij Yasmine dat ze niets te sabbelen heeft. En dan is het vaak weer goed, als ze echt ontroostbaar is, leg ik haar op m'n borst en valt ze daar vaak in slaap (hoort m'n hartslag, dus is een bekend geluid) en dan leg ik haar weer terug in haar bedje of box.
Maar goed, iedereen doet het anders en zo doe ik het.
Miriam, mama van Aylin en Yasmine.