Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225636 Zijn Er Nog Meer Moeders Die Borstvoeding Geven

• Auteur

de titel zegt het al zijn er nog meer moeders die borstvoeding geven ik namelijk wel maar ik vind het nog niet echt super lopen en aangezien de kraamhulp alweer dagen weg is dacht ik ik vraag het is hier, er zit bij mij totaal geen ritme in overdag doet ze het beter dan snachts   snachts komt ze om de 2.5 a 3 uur terwijl ze het overdag vol kan houden tot wel 4.5 uur de ene keer drinkt ze een uur bij elkaar de andere keer maar 10 minuten ook spuugt ze heel veel en heeft ze het vaak benauwd na het drinken dat is zo eng alsof ze aan het kokhalzen is de ene keer is ze verzadigd na de borst de andere keer totaal niet en brult ze alleen maar zelfs als ik haar een uur heb aangelegd ik vind het soms moeilijk om door te gaan echt erg want ik ben pas 10 dagen bezig de nachten zijn gewoon zo zwaar omdat ik het alleen moet doen en ze ook nog schone luiers moet krijgen dan ben ik meestal gelijk wakker en ik nog een zoontje heb die ook lekker vroeg wakker is mijn vriend gaat er dan wel uit maar over 2 weken moet hij ook weer werken en dan komt alles weer op mijn schouders terecht, dus wat kan ik doen om er een beetje ritme in te krijgen? avonds doe ik haar al in bad overdag slaapt ze niet eens zoveel dus je zou denken avonds en snachts is ze moe…..

#3984805 Quote

Hoi,

Ik geef ook bv. Dit is mijn 2e kindje en dat scheelt. Delia kwam ook eerst om de 2 a 3 uur s ´nacht. We zijn haar overdag wakker gaan maken na elke 3 uur. Tevens zijn we ook bijvoeding gaan geven na de laatste avondborstvoeding, we hadden het idee dat ze nog erg honger had na 2 borsten. En deed bleek te helpen! Ze sliep die nacht erop meteen 7 uur!! Wij helemaal blij en weer fit.

Nu krijgt ze soms bijvoeding in de avond, de rest vd dag niet hoor en eerst altijd 2 borsten. Nu slaapt ze minimaal 4 uur achter elkaar in de nacht (ze komt tussen 3:30 en 6:30). Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

gr
    Marielle mv Delia 13/9

#3984806 Quote

Ook ik geef borstvoeding. Maar Marissa komt meestal om de vier uur. Heel af en toe zit er drie uur tussen de voedingen. Ze drinkt dan 1 borst helemaal en 1 borst als toetje tot ze hem loslaat. Vervolgens slaapt ze eigenlijk weer tot de volgende voeding. Wel komt ze het liefst als ik net het eten voor mezelf klaar heb 🙂 Maar dan moet ze gewoon even geduld hebben.

#3984807 Quote

Hoi,

Ik geef ook BV en heb hetzelfde probleem!!! Overdag slaapt Jan heel rustig en kan hij 4 tot 4.5 uur zonder, maar 's nachts erg onrustig en meldt hij zich veel vaker. Om de 2-3 uur. Erg vermoeiend!! Overdag is hij ook helmaal in coma na het drinken, terwijl 's nachts zijn ogen wijd open zijn en hij na de voeding nog lang onrustig is.
    Ik heb andere moeders gehoord die dit ook hadden en het schijnt vanzelf over te gaan. Dat ze een beter dag/bacht ritme gaan krijgen….nou ik verheug me erop.

Succes!! Groetjes, Judith.

#3984808 Quote

ook ik geeft bv, maar bij mij gaat het echt goed , om de 4 uur komt ze behalve na haar badje dan wil ze gelijk.maar bij mijn andere 2 kinderen was het ook anders hoor, dit is de eerste keer dat het me zo makkelijk af gaat (even afkloppen) het enige wat ik kan zeggen ,als je het aankan probeer het vol te houden er komt echt een ritme in maar de ene baby doet er wat langer over dan de andere, .
    groetjes saskia

#3984809 Quote

Hoi

Hier precies hetzelfde verhaal…
    Maar schijnt idd goed te komen.

succes en probeer vol te houden!

x Petra

#3984810 Quote

hier nog een met precies hetzelfde al slaapt levi wel van 4/5 tot 10 alleen ik wou dat hij van 1/2 tot 7 sliep ofzo dan heb ik nog wat aan men dag haha. vanacht was hij wel aan het spoken en toen had die extra voeding nodig om   6 uur hopen dat het snel een ritme word ik legde hem eerst overdag in de woonkamer in de kinderwagen maar nou gaat hij altijd naar de slaapkamer en ik maak hem om de 3/4 uur wakker overdag en s'nachts maak ik hem niet wakker ik wacht tot hij zelf komt ik ben benieuwd wanneer hij ritme krijgt. wel vind ik het aanleggen af en toe heel moeilijk.

Liefs
    Gaby en Levi 13-9

#3984811 Quote

Hier ook hetzelfde.
    Na tien dagen (waar jij nu zit) heb je ook een paar dagen regeldagen en dan kunnen ze ook ineens veel vaker komen. Ik had toen zelf de hoop dat het na die regeldagen veel minder vaak zou zijn.
    Onze kraamverzorgster had ook gezegd toen ze wegging dat onze man minstens 6 voedingen per dag moest hebben, dus als hij flink door zou slapen, dan moeten we hem wakker maken na 4 uur.
    Daardoor had ik waarschijnlijk ook het idee dat ik hem eerder wakker zou moeten maken dan dat hij wakker zou worden. Niets is minder waar. Ik zit momenteel op 8/9 voedingen per dag. Soms best vermoeiend, maar we houden hoop dat het zich gaat regelen en dat het van zelf goed komt.
    Tot die tijd, even doorbijten en wanneer het mogelijk is, overdag zelf ook even gaan liggen om je rust die je 's nachts te kort komt in te halen.

#3984813 Quote

Bij onze eerste maakte ik de "fout" ook om soms wel een uur te zitten met haar.  Nu zit ik niet langer dan 10/15 min per borst. Yasmine krijgt toch genoeg binnen, want ze is in nog geen 4 weken tijd 600 gram aangekomen. Hier in Nieuw Zeeland zeggen ze ook dat 10/15 minuten per borst meer dan zat is. Misschien eens proberen, misschien spuugt ze dan wat minder, want bij de meeste babies sluit het maagklepje nog niet goed, dus als ze vol zitten, komt de voeding dan weer terug. Yasmine spuugt daardoor  ook bijna niet.
    Ze komt om de 3,5 uur ongeveer en nu vannacht heeft ze voor het eerst  de 6 uur gehaald, hopelijk blijft dit de trend hahahaha.
    Als ze tijdens het voeden in slaap vallen, effe met een koud washandje op het voorhoofd, zodat ze wakker blijven tijdens de voeding, dan kun je het dus tot 10/15 minuutjes beperken.
    Veel succes.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct