Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225637 Gewoonbevallen Na Eerdere Keizersnee

• Auteur

Hoi dames!
    De meesten van jullie zijn inmiddels al bevallen, Van Harte Gefeliciteerd!!
    Ik kom van het oktober-forum, en heb een vraagje voor jullie. Ik ben in 2005, na 22 uur ellende, via keizersnee bevallen van m'n dochter omdat de ontsluiting bleef hangen op 5 cm. Nu willen de Heren Doktoren me via de natuurlijke weg laten bevallen. Maar ik ben een beetje bang voor weer zo'n hel als vorige keer; wat mij betreft snijden ze me weer open, maarja, dokters, he? Heeft iemand ervaring hiermee? Gaat de ontsluitingsfase bij een 2e echt sneller, ook ondanks eerdere keizersnee?
    Alvast bedankt!!

Groetjes,

Susan( 23-10-07 uitgerekend van "Petertje")

#3984820 Quote

Hoi Sofie,

Ik ben net 27 sept. bevallen van een mooie dochter via de natuurlijke weg. Ik heb in mei 06 een dochter gekregen met een ks om precies dezelfde reden als jij behalve dan dat ik zowaar tot 6 cm kwam.
    Ik kan niet zeggen dat deze bevalling een pretje was maar ik denk gewoon dat bevallen niet mijn ding is. De onsluiting ging relatief makkelijk en ik was ook erg blij toen ik voorbij die 6cm was. Mijn gyn zei dat het moet zien als een sleutel die een een slot past en precies de juiste draai moet kunnen maken bij mijn eerste bevalling lukte dat niet maar  dit keer dus  wel.  
    Ik weet nog niet zo goed welke manier ik prettiger vond maar van mijn ks herstelde ik vrij snel en ik weet niet of dat nu ook het geval is.

we zullen zien.

Groet van Martiene  

#3984821 Quote

Hoi Martiene,
    Bedankt voor je reactie, en natuurlijk gefeliciteerd!!
    Kun je me misschien vertellen hoelang het deze keer geduurd heeft? Ik wil niet opdringerig of nieuwsgierig overkomen maar ik hoop op wat meer houvast…En hoeveel weken zwanger was je toen je beviel??

Alvast bedankt!!

Groetjes,
    Susan

#3984822 Quote

Hallo Susan,

Ik ben in 2005 na 29 uur weeen bevallen met een keizersnede en was ook erg bang voor de bevalling van nu. Ik ben een paar weken geleden natuurlijk bevallen van een zoon. Het was in vier uurtjes klaar en het viel dus heeeel erg mee. Wat mij geholpen heeft is een paar sessies met een haptonoom om minder bang te worden. Ik zag erg op tegen het persen, maar ook dat was in drie persweeen gebeurt, en ik heb het niet gevoeld.
    Ik was erg opgelucht en het kan dus inderdaad wel, een makkelijke bevalling na een keizersnede.

PS: het herstel na een gewone bevalling is zalig en niet te vergelijken met de keizersnede, heb nu al weer zin in sporten!!!
    Groetjes Gerda

#3984823 Quote

Hoi Gerda,
    Bedankt voor je reactie.
    Heeft me toch wel wat gerustgesteld.
    Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Moet ook wel zeggen dat het me heel bijzonder lijkt om natuurlijk te bevallen…

Groetjes,
    Susan

#3984824 Quote

hallo!

Ik ben 3 jaar geleden ook bevallen met een keizersnede. Mijn zoontje was 9 pond en kon niet door mijn bekken heen. Na 9 uur opgewekte ween  gingen ze hem dus halen.  En 19 sept ben ik normaal bevallen van een mooie dochter!! Ik was ook erg bang, en ging eigenlijk er van uit dat het weer een keizersnede zou worden. Na een goede start bleef ik toch hangen op 4 cm, en kon ik de weeen niet meer opvangen. (dat komt denk ik omdat ik zo bang was…)  Ik had toevallig dezelfde gyn. als bij mijn zoontje, en hij zei: ik ga je een ruggeprik geven zodat je bij kan komen, ook kreeg ik weenopwekkers. Hij verzekerde mij dat hij niet tot het uiterste zou gaan, net zoals bij mijn zoon, maar we zouden het 3 uurtjes aankijken.  Na 3 uur had ik persdrang…. en na een half uurtje persen was ze er!!! Ik ben zoooo blij dan dit keer gewoon is gelukt! en stiekem ook heel trots.  Na 4 dagen liep ik alweer trots buiten achter de wagen en net als gerda heb ik onwijs veel zin om te sporten!!!
    Dus meid ga er voor als het kan. succes

#3984825 Quote

Hoi Becks,
    Ook bedankt voor je reactie!
    Al die goede verhalen zorgen ervoor dat ik minder bang ben om gewoon te bevallen. Alleen die gyn. die me toen heeft geopereerd wekt nu niet meer in het zh, dus maar afwachten wie ik nu krijg…
    Maar, te weten dat het wel "snel" kan stelt me erg gerust!!

Bedankt!!

Groetjes,
    Susan

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct