Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225641 Zijn Er Nog Mamaaposs Die Een Flauw Etertje Hebben

• Auteur

We hebben lang gehoopt dat ons tweede een betere eter zou zijn dan onze oudste, maar niets is minder waar.
    Verona is nu 3 weken en 4 dagen oud.   Momenteel maak ik 5 flessen (ja, gelukkig slaapt ze 's nachts al goed, waardoor ze maar 5 flessen meer moet)
    van 120 ml met 4 schepjes.   Daar drinkt ze ongeveer 100 à 120 van op.   Haar laatste fles iets minder.   Wel zijn we telkens een half uur bezig per fles.   Ze zuigt ontzettend traag en we moeten haar regelmatig stimuleren weer verder te drinken.   Nochtans drinkt ze echt wel tot ze genoeg heeft, dan duwt ze de speen met haar tongetje naar buiten.
    Op de consultatie bij kind en gezin (zo heet het cb in belgië) was ze ook maar 300 gr bijgekomen in 2 weken, wat niet echt veel is.   Ik blijf er nu veel rustiger onder dan vorige keer bij Sienna, uiteindelijk is het na goed 4 maanden bij haar ook in orde gekomen.
    Maar toch kan het me soms behoorlijk frustreren dat het weer zoveel moeite kost en we telkens weer onder spanning zitten als ze op de weegschaal moet.

Oja, ze drinkt Nan pro 1.

Heidi, mama van sienna en verona

#3984834 Quote

Ik zou me echt niet teveel zorgen maken als ik jou was. Onze zoon was een gulzige drinker en daar heb ik alleen maar hinder van gehad omdat hij daarna vaak moest spugen. Onze dochter, van 2 en een halve week, drinkt ook vrij langzaam dit duurt soms ook wel een half uur. Maar ik vind het toch prettig dat het wat langzamer gaat ook omdat ze nu niet spuugt en ook  geen last heeft van krampen.  Ze krijgt nu 120 cc met 4 schepjes Friso. Bij de laatste controle was ze ongeveer 150 gram gegroeid, het ene kind groeit gewoon meer dan het andere kind. Onze zoon zit  'ver' onder het gemiddelde.  Als   het gewicht en de lengte maar in verhouding zijn dan zou ik mij geen zorgen maken.    

Groetjes Trienke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct