Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225643 Onze Isa Is Snotverkouden

• Auteur

Ons kleintje is nu al een paar dagen snotverkouden. Haar neusje zit steeds verstopt en ze snurkt. Om de haverklap wordt ze wakker terwijl ze steeds zo goed sliep. Ook heeft ze nu last van haar buikje doordat ze steeds lucht hapt bij het drinken. Denken jullie dat ik neusspray voor mag gebruiken. Ik heb babyneusspray in huis en daar staat niets op over een leeftijd waarvanaf je dat mag gebruiken. Maar ik vind het toch een beetje eng. Iemand ervaring mee? Het is trouwens een gewone zoutoplossing.

Groetjes Nathalie (mama van Anna 25-12-04 en Isa 12-09-07)

#3984839 Quote

Hoi!

Onze Loes heeft er helaas ook last van, erg vervelend…
    Ik heb een neuspeer in huis, te koop bij de Hema, hiermee haal ik steeds erg veel snot uit haar neus, ze vindt het vreselijk als ik 'm gebruik, maar het lucht wel erg op. Ook heb ik neusspray in  huis, maar vindt het ook eng om het te gebruiken, gelukkig lucht het met die neuspeer ook erg op..

Groetjes!

#3984840 Quote

Ik heb het die zoutoplossing neusspray net 4 weken moeten gebruiken en kan geen kwaad hoor dus effe neusje leegpompen met zo'n neuspeertje en twee keer per dag sprayen zeker even voor het voeden doen zodat ze normaal kunnen eten….beterschapjes

#3984841 Quote

Ik heb ook het idee dat gewoon zo'n zoutoplossing echt geen kwaad kan. Ik ben zelf heel erg verkouden en de kleine nog niet. Maar omdat ze steeds bij me is ben ik wel een beetje bang dat ze ook verkouden gaat worden. We hebben iedereen geweerd die verkouden was voor de kraamvisite, en nu ben ik haar zelf aan het aansteken 🙂

#3984842 Quote

Hoi

Onze kleine meid is ook snotverkouden. Dat was al na 6 dagen. Ze heeft ook in het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat ze het rs virus had. Gelukkig was dat niet zo en mocht ze na 1 nachtje weer mee naar huis. Ik heb in het ziekenhuis zout oplossing gekregen (soort pipetjes) die moet ik toedienen doormiddel van een spuitje dit omdat het dan beter in de holtes komt. Van de week nog even op controle geweest bij de huis arts, en alles was goed ze had alleen een beetje rode oortjes (verkoudheids oortjes) en dat moet goed in de gate gehouden worden dat het geen middenoorontstekig word. Ik heb van de huisarts flesjes met natruimchloride (zout oplossing) gekregen en dat mag onbeperkt gebruikt worden (als de klachten over zijn stoppen natuurlijk). Ook heb ik luuf gehaald dit is een soort vicks balsem voor baby's. Dat smeer ik op het hoeslakentje van d'r bed, en een ui in de slaapkamer is ook een heel goed middel voor verkouden kindjes (maar stikt verschrikkelijk). Heel veel succes met de verkouden kindje en hopen dat ze snel weer opknappen.
    Gr Naatje74

#3984843 Quote

Hi ik ben van het jan. forum maar
    ik lees af&toe mee!
    Uien zijn heel goed ja,maar die kleine
    uien (charlotjes) zijn nog sterker
    en werken als een tierelier!
    Proberen waard!
    Grtz An 25,2 weken

#3984844 Quote

Ik ben afgelopen vrijdag met Vienna bij de   dokter geweest omdat ze heel erg hoest. De longen waren schoon en het komt dus van het neusje. De dokter zei dat ik zo'n zoutoplossing neusspray moest halen en vooral voor de voeding (omdat ze door het hoesten gaat spugen in ons geval) moest ik dat toedienen. Die zoutoplossing mag dus gewoon, er staat ook op voor kinderen van alle leeftijden. Beterschap!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct