Ondertussen is ons Marissa al weer twee weken oud. En dus is de keizersnee ook weer twee weken geleden. Dacht ik begin vorige week nog dat ik nooit meer zou kunnen lopen, nu kan ik elke dag al naar het winkelcentrum bij ons in de buurt. De pijn is ook heel erg veel minder en ik kan gelukkig weer op mijn zij slapen. Ik slik nog wel twee keer per dag twee paracetamol maar dat is alles. Achteraf gezien valt het dus allemaal wel mee, maar wat heb ik me beroerd gevoeld. Vooral het ziekenhuis was echt verschrikkelijk. Door elke avond weer een nieuwe kamergenoot heb ik daar geen oog dicht gedaan en kwam ik oververmoeid thuis. Ik zou ook echt nooit meer in het ziekenhuis blijven. Volgende keer zou ik voor een kraamhotel kiezen of voor een ziekenhuis met kraamsuites. Maar ik hou het er nog steeds bij dat er geen volgende keer komt.
Met Marissa gaat het erg goed. Ze was na negen dagen al over haar geboortegewicht heen en ze drinkt ontzettend goed. Ze heeft wel haar dag- en nachtritme door elkaar gegooid, dit betekent dat ze 's nachts moeilijk slaapt, maar vannacht is het heel erg goed gegaan en is ze alleen om de vier uur wakker geworden voor haar voeding. Ik vind wel dat zo'n kleintje erg veel slaapt en weinig echt wakker is. En we hebben geleerd dat we niet teveel bezoek moeten laten komen. Want wanneer je ze ook laat komen, het komt eigenlijk altijd ongelegen. Vooral omdat Marissa nog geen vast ritme heeft. Van de week zouden er mensen om vier uur komen, uiteindelijk kwamen ze om 19.15 pas en toen was het tijd voor de voeding van Marissa en wilden wij ook gaan eten. En ze hadden helemaal niet laten weten dat het later werd. Erg vervelend en dat doen we dus ook echt niet meer. Volgende keer laten we ze gewoon een nieuwe afspraak maken.
Tot zover weer de update. Ik zal nog wat foto's toevoegen. Voor iedereen die al bevallen is, geniet van je kleintje en voor de rest kan het nu allemaal echt niet lang meer duren.
Dikke kus
Linda en Marissa