Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225685 Bevallingsverhaal En Update Kevin

• Auteur

hallo dames,

Allereerst wil ik alle dames die inmiddels bevallen zijn van harte feliciteren met hun kleine spruit, geniet ervan want het gaat allemaal zoooooo snel!

en voor diegene die nog moeten bevallen. kop op het kan niet al te lang meer duren ( sept. is bijna om) ik wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie snel jullie zoon of dochter in je armen kunt houden.

Nou mijn bevallingsverhaal:
    zoals jullie weten rommelde het al maanden. en was ik het ook spuugzat ( net als zovele van jullie) zaterdag 15 -9 begon het het s'avonds behoorlijk te rommelen, dus onze oudste naar de oppas gebracht. maar toen die eenmaal weg was stopte alles weer. zondag was het erg rustig. weinig rommelen af en toe een harde buik, that's it. onze zoon hadden we bij de oppas gelaten nog een nachtje zodat we nog even konden bijtanken en me man zou hem maandag dan om 9 uur ophalen.
    toen ik zondags naar bed wilde gaan rond 23 uur, was de kleine ontzettend druk. het leek een grote verbouwing in me buik. maar desondanks ben ik toch ingeslapen.
    om 05 uur werd ik wakker en moest plassen. bij het opstaan kreeg ik een harde buik verder niks. het was heel stil, de kleine reageerde ook niet op me hand, dus ik was meteen beetje bezorgd. had me man wakker gemaakt en we hadden afgesproken als ik binnen een uurtje hem nog niet gevoeld had dat we de vk zouden bellen.ik ben weer ingeslapen en werd om 6.15 wakker van de eerst wee. eerst dacht ik nog ach voorweeen. maar ze kwamen meteen om de 5 minuten. dus mannetje wakker gemaakt.toen ik onder de douche ging staan ging het hard , om de 3 min. om de 2 min. dus vk gebeld. die zei ik moest op bed op me zij gaan liggen. toen ik net goed en wel lag braken de vliezen.ik moest zitten om de weeen op te vangen , eerst op het toilet toen later op het bed. ( gezien mijn vorige bevalling ging ik er nog steeds vanuit dat ik naar het ziekenhuis zou moeten.) om 8.15 kwam de vk en had ik 4 cm. ze zou even weg gaan en daarna terug komen en blijven. als er iets was moest ik bellen. ze was een half uurtje weg toen kreeg ik persweeen. toen ze terugkwam had ik 7 cm en waren de persweeen nog moeilijk te houden. kraamzorg gebeld ( wij hadden nog steeds niet het besef dat ik dit keer wel thuis ging bevallen) die was er om 10 uur. ineens was even een pauze in de persweeen maar om 10.11 kwamen ze eens zo hevig terug en mocht ik meepersen. de eerste wee zakte kevin, de 2e stond het hoofdje en de 3e werd kevin zowat gelanceerd dat was om 10.15. we waren helemaal perplex en konden niet geloven dat het al voorbij was.

na de eerste bevalling wat een regelrechte hel was, kan ik alleen maar blij zijn om ook zo'n geweldige bevalling mee te maken. deze keer ging het heel rustig en relax. en hoefde we gelukkig niet hals over kop naar het ziekenhuis.

inmiddels is ons ventje alweer een week oud. Hij doet het prima, heeft alleen wat moeite met drinken, hij heeft wat last van krampjes en daardoor slechte ontlasting. dus zijn nu even samen met de vk aan het uitzoeken wat het beste helpt bij hem.
    maar verder is hij een rustig en tevreden manneke. mama hersteld deze keer ook wonder boven wonder hartstikke goed. wel wat last van me rug en bekken. want ook al ging het snel er is toch wat oergeweld voor nodig geweest om te bevallen en dat merk ik wel. dit maakt het hele gerommel en alle spanningen van de zwangerschap weer dubbel en dwars goed. mijn oudste zoon begint zijn broertje ook steeds intressanter te vinden. en helpt al met flesjes geven en speentje geven. echt geweldig om te zien. vandaag onze eerst wandeling naar het dorp gemaakt alleen met allebei de kids. mama apetrots natuurlijk!

heerlijk om te weten dat het ook zo kan gaan. we genieten dubbelop nu met zijn vieren.

zo een heel verhaal geworden. hopenlijk heb ik nu weer wat meer tijd om vaker even te komen lezen en schrijven hier

groetjes Dees
    trotse mama van thomas en kevin

#3985009 Quote

Klinkt inderdaad goed, zo'n bevalling. Fijn voor je. Nu nog helemaal goed herstellen.
    't Klinkt ook om jaloers op te worden, ik wil nu ook wel! Maar ja, we wachten gewoon door, hopelijk niet te lang meer.
    Veel plezier met je twee mannetjes!

Liefs, daantje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct