Op zondag 16 september ben ik moeder geworden van Fabiënne Majella Gaby,roepnaam Fabiënne, de bevalling is begonnen op zaterdagavond half 11 de weeen waren goed op te vangen. Om haf 8 zijn mijn vliezen gebroken door de VK bij 7 centimeter ontsluiting. Daar bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept. Op naar het ziekenhuis, in het ziekenhuis om vijf over acht ingechekt had ik al persdrang. Toen ik ging liggen zagen ze het kruintje al en mocht ik meepersen. Ik had even twee persween nodig om over te schakelen van het opvangen naar meepersen, daarna is Fabiënne met een perswee of 5 geboren. Ze scoorde gelijk 3 tienen in apgarscore. Ze woor 3315 gram en was 53 centimeter lang. Om 9 voor half 9 is ze geboren en om kwart over tien waren we weer thuis, voor het eerst met z'n drietjes. Ik vond de bevalling goed te doen, alleen het laatste uur was erg zwaar omdat ik de ween niet meer weg kon ademen. Ik ben niet ingescheurd en ben al weer aardig op de been. Fabiënne doet het hartstikke goed en drinkt volledig aan de borst. Op de laatste dag kraamzorg zat ze nog 45 gram onder het geboorte gewicht.
Voor iedereen die nog moet bevallen succes en voor alle andere nog gefeliciteerd.
Liefs Bengel