Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225731 Wensenlijstje Voor De Kraamvisite

• Auteur

Hoi Meiden,

Wij hebben eind vorige week de geboortekaartjes verstuurd, dus nu komen de telefoontjes met mensen die op kraamvisite willen komen.
    Maar nu krijg ik telkens de vraag wat we willen hebben. Daar had ik nog niet echt over nagedacht. (Voor mijn gevoel heb ik alles wat ik nodig heb) Dus geef ik aan dat kleertjes altijd welkom zijn. Ik had zelf natuurlijk al wat kleertjes gekocht in maatje 56 (daar zit hij nu al gelijk in), dus vraag ik vast maar een maatje groter.
    Maar hoe snel ze uit hun kleren groeien weet ik ook niet, dus ik hoop niet dat ik straks zoveel kleertjes heb dat hij ze niet eens allemaal aan kan voor hij er uit gegroeid is, want dat is natuurlijk een beetje zonde.

Weten jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat ze weer naar een nieuwe kledingmaat gaan?

En heeft er iemand misschien nog ideeen voor dingen die je kunt vragen aan de kraamvisite.

Groetjes Elise

#3985224 Quote

Aan  mensen die ook dezelfde smaak als wij hebben, vroegen we kleertjes. En aan de rest vroegen we prenatal bonnen. Uiteindelijk hadden we vorige week al iets van 200 euro aan bonnen, en zijn we lekker wezen shoppen.

Eline is vandaag precies drie weken en zit nu al in maat 62. Nu was ze ook 4680 gram bij geboorte, dus toen had ze al maat 56. Geen idee hoelang ze hierin blijft, maar vaak zijn dat maar een paar weken.. Dus ik zou niet teveel kleertjes maat 62 vragen…

#3985225 Quote

Hey Elise,

Op advies van mijn zus heb ik al vast zo'n lijstje gemaakt. Zij had dat ook bij haar eerste kindje en gaf mij die tip.

Bij mij staan er op:
    – kleertjes vanaf maat 62 (of groter als de baby met de geboorte al groot is)
    – muziekmobiel voor boven de box
    – kleine regenlaarsjes
    – speelgoed voor baby's (stapeltoren, blokjes, kleine rammeldingetjes)
    – fotoplakboek van Nijntje
    – draagzak van babybjorn (voor een vriendengroep die een 'groter kado' gaat geven
    – voorleesboekjes

En misschien bedenk ik dan wat meer. Maar ik weet zo niet of dit jouw eerste kindje was, want met een tweede heb je inderdaad niet veel meer nodig!

Heb je dr wat aan?

Groetjes, Mirjam (41+1)

#3985226 Quote

Ook hier een lijstje omdat ik de vorige keren niet zo gauw iets wist.

Bonnen van prenatal of h&m ( ik vind kleding smaken heel erg verschillen en zou het zonde vinden om het ongedragen in de kast te laten hangen )
    Fotoboek
    boek voor baby 's eerste jaar
    zilveren spaarpot
    bestekje
    voor een meisje een zilver armbandje
    baby speelgoed
    mooie fotolijst met 12 vakjes ( hebben  bij onze kids het eeste jaar ieder maand een foto gemaakt)

Dami

#3985227 Quote

Hoi,

Ik heb zelf niet al teveel kleding gehaald, 4 setjes maat 50 en 4 setjes maat 56, maar tegen de tijd dat er kraamvisite gaat komen, denk ik dat dan maat 62 of 68 ga vragen. Hou je er wel rekening mee dat het er nu winterkleding in de winkel hangt en je dus niet al te grote maten moet vragen…

Nog een paar dingen die op mijn kraamcadeau-lijst staan:
    – slaapzak 90 cm (ik heb zelf alleen maat 70 gehaald)
    – pyjama's
    – wagenspanner
    – boxspiraal
    – autostoelspeeltje
    – boxzak

Groetjes Saskia

#3985228 Quote

Ik heb maat 62 en 68 gevraagd.Ik kan van mijn zoontje herinneren dat hij pas met 4 maand maat 68 had dus maat 62 kun je ook nog wel even mee vooruit maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je kleine is.

#3985229 Quote

Ik heb nu een 2e dochter gekregen dus uit ervaring zou ik dit vragen:

Speelgoed die je aan de maxicosi of aan de wandelwagen kan bevestigen
    leesboekjes met harde kaft
    dvd van nijntje/dribbel/little people
    cd met kinderliedjes
    rompertjes maat 62/68 als het je 1e is
    slaapzakjes maat 70/90
    zwembandje (nijntje f sesamstraat)
    badring
    mijn 1e jaar of 1e 5 jaar (bv van anne geddes)
    grote legoblokken
    slofjes
    leren slofjes maat m (ideaal als ze gaan kruipen! en je kan meerdere vragen want die slijten)
    sokjes 6 maanden t/m 12 maanden met profiel

dit was het even

gr
    Marielle

#3985230 Quote

Hai, ja, lastig he, als ze vragen wat je wilt hebben. Ik vroeg bij de derde dan ook maar om echt grotere maten (maat 80 bv), dat kunnen ze dan pas aan als ze een jaar  zijn, maar anders heb je zo'n overschot aan kleine maatjes waar ze maar een heel korte periode inpassen. Maatje 80-86 dragen ze gewoon wat langer, en daar heb je dan meer aan. Geniet verder lekker van de kraamtijd!

#3985231 Quote

Nou mijn ervaring met de eerste was dat de kleertjes van maar 68 erg welkom waren.
    maat 62 zijn ze zo uit en maat 68 dragen ze dan wat langer.

Geniet van je kraamtijd.

Groeten
    Jeanette

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct