Ik gebruik al een hele tijd slaapzakjes, ook omdat ze daarin iets minder bewegingsvrijheid hebben dan gewoon in bed. Hugo is nu 15 maanden en slaapt er nog steeds in. De maat die aangegeven staat is de cm. Soms zie je ze ook in de babymaten, zoals bijv bij de Hema.
Ik gebruik in de zomer slaapzakjes zonder mouwen en nu al weer een tijd met mouwen. Het is namelijk onzin, je hoort het heel vaak, dat bij kindjes koude handjes heel normaal is en helemaal niet erg. Ze hoeven door die mouwtjes helemaal geen koude handjes te hebben.
Prenatal heeft op dit moment weer zulke slaapzakjes. Ook in verschillende diktes. Ik heb ze nu van redelijk dun tot lekker dik in huis. Je moet ervoor zorgen dat de armsgaten en hoofdgat niet te groot is. Kleiner dan 70 cm heb je volgens mij niet.
Ik gebruik wel gewoon dekentjes en lakentjes bij de slaapzakjes. Ik probeer me altijd voor te stellen hoe lekker ik het zou hebben als ik aan zou hebben wat Hugo aanheeft en wat daar dan nog aan dekentjes bij moet. Meestal best moeilijk, maar je kunt altijd even voelen of ze het niet te warm hebben. Voor mij dus eigenlijk altijd slaapzakken met lange mouwen. Oja, je kunt ze op marktplaats ook vaak vinden.
Prenatal heeft nu geloof ik aanbiedingen van 20 procent korting. Misschien een idee???
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt!
Groetjes, Miriam