Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225742 Slaapzakjesvraag

• Auteur

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje over slaapzakjes.. Mijn dochtertje Eline is nu 3 weken oud en schuift al door haar wiegje heen. Nu wil ik een  slaapzakje gaan kopen, maar er zijn zoveel verschillende te koop dat ik een beetje de weg kwijt ben. Moet ik nu een gevoerd slaapzakje kopen, en is een lakentje en dekentje dan nog nodig. Of een ongevoerde? En   welke maat moet ik hebben? Want tot mijn verbazing heb je ze alleen in 70 en 90? Is dat dan een lengtemaat? En kan ze die 70 dus nu al aan?\

Hopelijk zijn er ervaren moeders die antwoord op mijn vragen hebben.

#3985312 Quote

Ik vind dat ook altijd heel moeilijk. Ik had bij mijn zoontje van de familie in amerika slaapzakjes van fleece gekregen, maat 0-9 maanden. Die heb ik toen veel gebruikt en heb ze Vienna ook al aangedaan omdat dit het enige is dat haar past nu. Die slaapzakjes van 70 kun je alleen gebruiken als het ook daadwerkelijk past, je moet oppassen dat het gat niet te groot is bij de nek anders kunnen ze naar beneden schuiven in de slaapzak en stikken. Omdat de winter voor de deur staat zou ik een gevoerde kopen. Toen Max een maand of 2 was en zijn ledikantje inging lag ie daar alleen in een slaapzak omdat de dekens meer een gevaar vormde dan wat anders. Ik had toen bij C&A een mooie gekocht waar je de armen af kon ritsen, dat is wel handig. Maar Max was een flinke baby, dus die paste ook redelijk goed in die slaapzak, zo'n slaapzak hoef ik voor Vienna de eerste maanden niet te proberen.

#3985313 Quote

Hi,

Ik denk dat je het van de temperatuur af moet laten hangen of je een gevoerde neemt. Die zijn over het algemeen vrij warm.
    Bij de jongste sloeg ik altijd het stuk wat te lang was weer om naar boven en zette het vast met een paar steken. Waar je vooral op moet letten is dat het gat voor de armpjes en hoofd niet te groot is waardoor je dochter erin kan zakken. Vaak moet je die gaten ook wat instikken in het begin.
    Ik had voor het koudere weer wel een gevoerde met mouwtjes voor de jongste, die droeg ie toen ie een maand of 2 was. Dat was een 70 cm van C&A en die was zo gekrompen na 1x wassen en drogen dat ie precies paste.
    succes in de zoektocht!

#3985314 Quote

En als je zo'n gevoerde neemt, doe je dan nog deken eroverheen? ik heb nu een laken, en 2 dekens eroverheen en kruik (koud kamertje) en dan gewoon zonder slaapzak uiteraard maar dean die kruipt omhoog (pas lag ie bij het hoofdeind, gekkie!)

#3985315 Quote

Onze kraamzorg zei trouwens dat je ook het stuk wat te lang is aan het einde in kan stoppen (net zoals je doet met het dekentje) dan kunnen ze nergens meer heen….

#3985316 Quote

Ik gebruik al een hele tijd slaapzakjes, ook omdat ze daarin iets minder bewegingsvrijheid hebben dan gewoon in bed.   Hugo is nu 15 maanden en slaapt er nog steeds in. De maat die aangegeven staat is de cm. Soms zie je ze ook in de babymaten, zoals bijv bij de Hema.

Ik gebruik in de zomer slaapzakjes zonder mouwen en nu al weer een tijd met mouwen. Het is namelijk onzin, je hoort het heel vaak, dat bij kindjes koude handjes heel normaal is en helemaal niet erg. Ze hoeven door die mouwtjes helemaal geen koude handjes te hebben.

Prenatal heeft op dit moment weer zulke slaapzakjes. Ook in verschillende diktes. Ik heb ze nu van redelijk dun tot lekker dik in huis. Je moet ervoor zorgen dat de armsgaten en hoofdgat niet te groot is. Kleiner dan 70 cm heb je volgens mij niet.

Ik gebruik wel gewoon dekentjes en lakentjes bij de slaapzakjes. Ik probeer me altijd voor te stellen hoe lekker ik het zou hebben als ik aan zou hebben wat Hugo aanheeft en wat daar dan nog aan dekentjes bij moet. Meestal best moeilijk, maar je kunt altijd even voelen of ze het niet te warm hebben. Voor mij dus eigenlijk altijd slaapzakken met lange mouwen. Oja, je kunt ze op marktplaats ook vaak vinden.

Prenatal heeft nu geloof ik aanbiedingen van 20 procent korting. Misschien een idee???

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt!

Groetjes, Miriam

#3985317 Quote

Hoi,

Ik heb bij de Hema een slaapzakje maat 50-56 gekocht. Echt een heel schattig klein ding met kleine armsgaten. Wie weet verkopen ze die nog steeds.

Syl
    36+1

#3985318 Quote

dat is een een goed idee van de hema dan heb je een mooi kleintje (gaat vanmiddag even kijken)

ik las net op augustus forum dat een kamertje rond de 17-20 graden perfect is, onder de 16 graden is een gewatteerd slaapzakje aan te raden en onder de 10 graden met deken erbij.

Alleen is onze kamer 19 graden overdag (net gemeten) alleen vind ik het daar dus koud! en als ik geen twee dekens en een kruik bij dean leg slaapt ie minder vast en jengelt die vaak tussendoor (valt wel weer in slaap hoor) maar heb het gevoel dat ie minder lekker slaapt dan..

#3985319 Quote

Je moet niet op thermometers afgaan maar op je gevoel. Dat klopt eigenlijk altijd.

Die slaapzakjes bij de hema zijn in maten en dat zijn volgens mij ook gewoon cm. Even kijken of de armsgaten niet te groot zijn en je kunt aardig snel op 70 cm over. Die bij de hema hebben geen grote armsgaten tov andere slaapzakjes.

Succes met zoeken,

Miriam

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct