Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225743 Hoe Vaak Voor Controle

• Auteur

Hoi meiden,

Ik ben nu 38 weken en 2 dagen zwanger. Ik ben medisch en moet in het ziekenhuis bevallen, omdat ik de vorige keer een keizersnee heb gekregen.
    Nu ben ik vandaag bij de gyn. geweest en alles gaat goed. M'n bloeddruk is zelfs iets gezakt, terwijl hij aan de hoge kant was.
    Nu hoef ik pas weer over 2 weken terug te komen. Ik vind dat zo lang. Dan ben ik al 1 dag over de uitgerekende datum.
    Hoe vaak moesten/moeten jullie op het eind op controle komen bij de verloskundige of gyn? Ben erg benieuwd.

Groetjes Marloes.

#3985321 Quote

Vanaf 36 weken moest ik al elke week komen. Inderdaad vreemd dat er zo lang tussen zit. Ik vind het heel prettig om regelmatig even het hartje te horen. Misschien kun je alsnog een extra afspraak maken?

liefs, daantje (40+2 wk)

#3985322 Quote

Hoihoi,

Twee weken lijkt mij inderdaad ook erg lang. Ook ik kom vanaf ongeveer 36 a 37 weken al wekelijks bij de verloskundige. Persoonlijk vind ik dat ook prettig, aangezien nu de meeste vragen bij mij naar boven komen.
    Ik dacht  (en verwacht) eigenlijk dat als je juist onder controle van een gyn. staat dat je dan juist de laatste  weekjes vaker zou moeten komen.
    Een extra afspraak maken is zeker geen slecht idee.

Succes ermee.
    Liefs Els,
    39,5 weken.

#3985323 Quote

Hoi

Ik ben helaas ook overgenomen door de gyn ivm hoge bloeddruk. En ik heb gemerkt dat er nogal wat verschillen zijn met de verloskundige. Bij de verloskundige moet je idd om de week komen na week 36. Ik zou dit ook gewoon aangeven bij het ziekenhuis hoor. Ik merk dat ze in het ziekenhuis veel meer gericht zijn op het "behandelen van je probleem" en niet het begeleiden van je zwangerschap. Zo doen ze alle onderzoeken rondom bloeddruk veelvuldig maar moet om andere verloskundige controles (groei baarmoeder bv) echt vragen. Heb jij wel een vaste gyn of zie jij ook elke keer iemand anders?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct