Hoi An,
Sorry dat ik nu pas reageer, maar het werd me allemaal een beetje te heftig. Had dus even wat afstand van het forum genomen.
Ik las net dat je vanmiddag naar de VK gaat en dat ze gaan proberen je te strippen. Spannend hoor!
Ik weet precies hoe het voelt om "overtijd" te lopen. Ik ben bij mijn dochter pas met 41 weken en 6 dagen bevallen. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen.
Ik hoop zo voor je dat het strippen vandaag bij jou gaat lukken. Hou je ons allemaal op de hoogte? Tenminste, als je dit gaat lukken en je niet vandaag gaat bevallen.
Ik ben nu 37 weken en loop nog steeds onder strikte controle bij de gyn en longarts.
Afgelopen maandag heb ik weer een groei-echo gehad. Gelukkig was het kindje nu wel gegroeid. Het weegt nu ongeveer 2500 gram. Daar zijn wij al erg blij mee. Het vruchtwater was voldoende, maar wel krap.
Nu moet ik morgen weer terug komen. Krijg dan een ctg en ze gaat kijken of mijn baarmoedermond al rijp is en evt. ontsluiting. Ze gaat me dan misschien ook strippen.
Met 38 weken (volgende week) wil ze me in gaan leiden. Het probleem van inleiden is wel dat het medicijn wat via het infuus gegeven wordt, een astma-aanval kan uitlokken. Ze gaat dus eerst proberen of het via strippen en het vruchtwater breken, ook op gang kan komen.
Al met al blijft het allemaal spannend. Als bijvoorbeeld het ctg van morgen wat minder is, dan wordt er gelijk ingeleidt. Wij moeten dus overal rekening mee houden. Zo wordt het ook tegen ons gezegd.
Meid, ik wens je vanmiddag heel erg veel succes en hopelijk kan ik je snel feliciteren met je kindje.
Groetjes van Pam