hallo dames,
de laatste dagen gaat het niet zo lekker hier. ik had vorige week ook en een berichtje geschreven over of het nou wel of niet echt weeen waren. uiteindelijk donderdag controle gehad.
daar kwam het volgende uit:
nou controle gehad vandaag. en het strippen ging weer niet. de baarmoedermond ligt wel centraal, maar net niet goed genoeg dat ze erin kwamen. het is wel week, mara te weinig ruimte om naar binnen te gaan en aan de vliezen te komen.maar goed er is weer wat gerommeld dus wie weet.
nou hoorden we vandaag dat de gynaecoloog wat vorige week de echo heeft gemaakt, mijn vk heeft aangesproken toen ze in het zieknhuis was. met de dringende mededeling dat ik niet langer mocht lopen dan 40 weken. ze hebben ook mijn vorige bevalling besproken. nou moet ik dinsdag terug naar de vk ( mits nog niet bevallen) en anders word ik dinsdag meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. en dan zal ik woensdag of donderdag ingeleid gaan worden zoals het nu uitziet. mits zich geen gekke dingen meer voor doen
ze lieten ons al beetje weten dat ze weer een moeizame bevalling verwachten. maar ze willen toch het liefst wachten tot het natuurlijk op gang komt. moet alleen het leven voelen goed in de gaten houden en vertrouw ik het niet meteen aan de bel trekken. ivm de verkalkingen in de placenta.
dus na al het gerommel en dreigen vroeggeboorte, was het wekenlang een stuitligging. toch zelfstandig gedraaid. toen hadden we weer hoop op een thuis bevalling. maar zoals het nu uitziet gaat het toch een ingeleide ziekenhuis bevalling worden. ik moet zelfs rekening houden met een keizersnee..
tja nu hebben we zowat alle senario's gehad. het viel natuurlijk ff tegen om het te horen. maar we hebben nog even tot dinsdag dus we houden moed op een spontane bevalling. en anders is het waarschijnlijk maar goed dat we in het zieknhuis zitten.
maar ja het valt wel ff rauw op je dak
( ik heb dit ff uit de andere topic gecopieerd)
vrijdag een heftige baaldag gehad.
en gisteren ging het best lekker en ja hoor rond 15.30 begon het weer. maar meteen vrij heftig. dus ff onder douche …weeen gingen door. nog ff gaan liggen…. weeen gingen door. mannetje toch maar gebeld ( die was met zoonlief bij zijn broer op bezoek) we hebben gegeten nog steeds gingen de weeen door en werden ook steeds wat heftiger. dus oppas gebeld voor onze zoon. het zag er echt uit dat we toch spontaan gingen bevallen. en me man zit net in de auto en alles stopt zo uit het niets
later op de avond begon het weer te rommelen. maar zwakte weer af. vanmorgen wilden we ons zoontje gaan ophalen, begon het weer te rommelen, dus maar even uit stellen. maar het stopte weer.
nu krampt het af en toe en heb ik rugpijn. maar geen weeen. maar intussen weet ik ook niet wat ik moet doen. wel of niet ons zoontje ophalen.? zou het toch doorzetten omdat het gisteren zo heftig was? ik word er echt moedeloos van…….
we hopen nog steeds dat de kleine voor dinsdag komt want we zien natuurlijk op tegen een ingeleide bevalling( heb bij me zoontje ook infuus gehad en daardoor een weeenstorm met persweeen)
sorry voor me geklaag maar moest het ff kwijt. ik weet het echt ff niet meer.
ook sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is, moest ff me ei kwijt.
want ondanks dat me man een schat is en me probeert te helpen en steunen bij alles. is dit iets wat je als zwanger helaas zelf moet inschatten ( is het wel of niet begonnen) en is het voor een man toch moeilijk zich in jou te verplaatsen..
groetjes Dees
39,3wk