Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225784 Heb Ik Jullie Al Verteld Dat Het Aangeven Bij De Gemeente Misgegaan Is

• Auteur

Ik weet al niet meer of ik dit nou al verteld heb hier of niet.

MIjn nicht ging Vienna aangeven, ze kreeg papieren van het ziekenhuis die ze me niet heeft laten zien en ik was dusdanig moe en suf dat ik er niet om gevraagd heb. Ik had mijn nicht in de zwangerschap een zelfgemaakt geboortekaartje laten zien waarop stond Vienna Carolina. Nou mijn nicht ging dus aangeven, dus kreeg daar de vraag of het kindje nog andere namen had dan Vienna, dat wist ze niet dus ze belde me, maar ik was niet op de kamer en toen heeft ze Vienna aangegeven als Vienna. Geen Carolina dus 🙁 Dit kan schijnbaar ook niet meer veranderd worden, ik was er wel verdrietig om. Ik denk dat ik toch de gemeente eens ga bellen om te kijken of het niet toch gewijzigd kan worden, als ik hier lees dat er kindjes geboren worden met twee hele mooie namen dan vind ik het echt heel jammer dat de mijne er maar 1 heeft terwijl ik zo'n mooie tweede naam met betekenis (Carolina naar North Carolina waar ze verwekt is en wat een prachtige staat in amerika is) had uitgezocht.

#3985623 Quote

Hoi,

Ik wil niet gelijk al je hoop de grond in boren maar ik denk dat het helaas niet mogelijk is om te veranderen bij de gemeente. Zelfs schrijffouten veranderen ze niet. Dit moet je dan echt via de officiele weg doen, moet uiteindelijk zelfs besluit zijn van de koningin meen ik, en dat is onwijs duur.

Zelf werk ik bij een bank waar een klant van ons een tweeling heeft. De gemeenteambtenaar heeft daar bij de aangifte een fout gemaakt waardoor de kinderen precies dezelfde 3 voorletters hebben, erg lastig als je ook dezelfde geboortedatum hebt natuurlijk. Zelfs dat werd, ondanks dat het een fout was van de gemeente, niet veranderd.

Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Wel erg jammer dat je nicht het niet meer wist trouwens.

Syl
    17 oktober 2007

#3985624 Quote

Hi Mommy,

Dat is echt balen dat het verkeerd is gegaan op het gemeentehuis.
    Maar wat jij zegt over de staat North Carolina zo'n mooie staat is dat kan ik zeker beamen. Ik heb nl 4 jaar gewoond in deze mooie staat. Ik heb er op university gezeten.
    Ik vind het altijd leuk als ik iets hoor of lees over North Carolina. Het blijft altijd een special plekje bij mij houden want ik heb er een hele leuke tijd gehad.
    Mag is zo vrij zijn om te vragen waar in North Carolina is ze verwekt ? Ik heb zelf in Sanford gewoond en op school in Boone ( ASU ). Maar heb de hele staat zo wel gezien. En is echt mooi. Zeker nu straks in oktober met de kleuren ( bij de blue rigde parkway ).

en natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Vienna.
    Ik heb een kleine meid nu van 14,5 maand , Claire , en is van 22 juni 2006.
    Groetjes
    Petra

#3985625 Quote

Hoi,

ja dat is helaas shit, ik denk dat het ook niet zomaar veranderd zal worden. Onze achternaam is nml ook door de burgelijke stand verkeerd geschreven, en daar zitten we dan mooi mee. Het scheelt niet zoveel, maar toch. (Laurey moet het zijn en wij staan als Laureij, de rest van de familie niet…..)
    Als je ervoor betaald enzo moet volgens mij het uiteindelijk wel lukken….
    Ik ken nml een heel raar gezin die jongen heette Jan Willem ofzo maar toen ie 10 was wilde ie Maikel heten, zijn ouders vonden dit oke en hebben dit officieel laten veranderen.

succes Petra

#3985626 Quote

Hey Mommy,

Super vervelend zeg. Ik weet niet hoe dat zit met veranderen, maar ik snap heel goed dat je dr van baalt. Ik hoop voor je dat je dr nog wat aan kunt doen!

Succes ermee hoor!

Groetjes, Mirjam

#3985627 Quote

Ik wilde hier graag even op reageren!
    Mijn oppaskindje (nu 4) had met opgeven bij de gemeente 3 namen gekregen.. na denken wilde moeder toch graag een 4e naam geven, en heeft dat op kunnen geven bij de gemeente en nu heeft het kind officieel 4! namen. Ik zou als ik jou was het toch proberen door een brief.. niet geschoten is altijd mis, en blijkbaar moet het toch kunnen want het was hun ook gelukt!

#3985628 Quote

Ik heb de gemeente gebeld en daar werd mij verteld dat ik officieel een naamswijziging moet doen. Dat gaat nog een flinke duit kosten ook. Ik krijg de folder opgestuurd………ben benieuwd

#3985629 Quote

jeetje mommy erg vervelend allemaal ik hoop dan ook dat het nog goed komt met de tweede naam

#3985630 Quote

eigenlijk best wel raar dat ze dat niet kunnen veranderen.

diegene die het gaat aangeven kan door alle vreugde/spanning toch een fout maken!!!
    ik vind dat  je na het aangeven de tijd moeten krijgen om eventueel iets te veranderen, of het na een bepaalde tijd vast moet zetten zodat je zeker weet dat het ook goed is.

ik heb zelf een naamsverandering gehad toen ik jong was, en dat is zeker niet zo een ,twee , drie klaar, en kost idd erg veel geld.

dit zijn nou eenmaal momenten dat je een beetje in een roes zit, en dan zijn fouten zo gemaakt.

belachelijk als je het niet kan veranderen terwijl je er direkt werk van maakt en het een fout is.

en voor je nicht zal het ook niet leuk zijn.

groetjes jippie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct