1225787 Hij Is Erg Lang Hoor Maar Bevallingsverhaal Van Kirsten
-
AuteurBerichten
-
de dag dat onze kirsten werd geboren 10-9-2007
eigenlijk verliep het heel soepels en had ik niet verwacht dat ik vanacht zou bevallen hihi
maar ja dat weet je eigenlijk ook niet van te voren.
s'morgens gewoon uit bed gekomen en romy lekker eten gegeven joost kwam weer pas om half 12
maar ja die was eigenlijk ook ziekjes dus vond niet zo erg
hij is vanaf nu 2weken vrij meer omdat ik morgen ook al 41 weken zwanger ben en omdat
we morgen naar het ziekenhuis moeten voor afspraak en dan zou er wel overlegt worden van hoe
en wat
ik keek er dus vandaag dus erg tegen op om morgen weer naar het ziekhuis te gaan.
s'middag kwamen me schoonouders langs en die waren er kwart voor 3 en om tien voor 4 kreeg
ik steeds meer last van me buik en wou eerlijk gezegt dat me schoonouders weer weg gingen
maar ja dat zeg ik niet zo snel wel had ik voor mijn gevoel al een paar botte dingen gezegt
maar dat viel achteraf wel mee,
ze gingen weg om ong kwart over 4 dus toen had ik zoiets van nou nog romy wegwerken hihihi
heel erg maar dan had ik het gevoel dat ik rust had om te kijken of de bevalling ging
beginnen.
dus ik we gingen vroeg eten en om kwart voor 6 deden we romy naar bed gelukkig gaat ze dan
gewoon lekker slapen en vind zij dat nooit erg
de pijn was al erg hevig en toen ik op de bank ging liggen werd het zo erg dat ik
tegen joost zei we gaan naar het ziekenhuis
dus me ouders kwamen hierheen me moeder ging mee met ons en me vader bleef hier voor romy
maar die lag al lekker te pitten dus was allemaal goed geplant hiihihih
eenmaal in het ziekhuis aan de ctg en me weeen waren natuurlijk nog niehiel ike balen dat
we weer naar huis moesten was ook verder geen ontsluiting bijgekomenhad nog steeds 2cm
nou we waren om half 9 thuis en toen heb ik asprine genomen en toen ging ik douchen.
eenmaal onder de douche werden de weeen veel heftiger na een half uurtje de onder te hebben
gestaan ging ik er maar onder uit een ben ik op de bank geploft
toen werden de weeen dus nog hefiger en moest ik ze echt weg puffen en ze kwamen ook al snel
achter elkaar joost zei om kwartover 10 moeten we maar niet eens gaan
maar eigenlijk was ik bang dat ik weer voor niks heen ging en dat ze gingen zeggen mevr u
heeft nog geen weeen kan je nagaan hoe onzeker je bent ook al ben je al een keer bevallen
ik zei tegen joost wacht nog een kwartiertje en om half 11 belde hij het ziekenhuis dat we
er weer aan kwamen
dus ik weer me ouders gebeld en me moeder ging dus mee en me vader bleef hier thuis
om 10over half 11 in het ziekhuis aan gekomen aan de ctg en toen waren me weeen dus veel
krachtiger gelukkig dacht ik en die mevr kwam en ik zei best grappig achteraf ik hoef toch
niet naar huis hihiih nee zei ze en ik dacht jes jippie
me onsluiting was gevorderd naar 5 dus was heel blij dat was om half 12
ze hebben toen me vliezen gebroken en een ctg slangetje aangebracht bij kirsten op het hoofdje
ze gingen alles al een beetje klaar maken en ik was bezig met weeen aan het wegpuffen en
het ging me goed af moet ik zeggen was na de wee ook weer lekker aansprekbaar
zelf was ik wel heeeeel bang dat ik geknipt zou worden dus elke keer dacht ik o nee he
geen knip
om 00;10 dacht ik van ik heb persdrang en toen en zei tegen joost bel iemand ik moet persen
nou na enige tijd kwam er iemand en toen had ik 7 cm ontsluiting dus nog ff wachten alles
was al klaar gezet en het was nu mnog maar wachten
weeen wegpuffen en soms raakte ik beetje in paniek maar herstelde gelukkig
om 00;35 hielt ik het niet meer en moest joost weer bellen na 5 kwamen ze en bleek dat ik
mocht gaan persen maar toen raakte ik weer wat in paniek mee van he he het mag eruit
nou kon me alleen niet zo heel makkelijk meer herstellen en had het gevoel dat de gyn boos
werd en dat zei ik ook echt grappig achteraf ( u bent boos he ) en hij zei eigenlijk niet veel
maar hij zei tegen de assistentes dit gaat zo niet jij daar jij daar
ik weer een perswee dus volop persen nou na 3 keer dat gedaan te hebben kwam het hoodfje
maar het bleek dat haar hand naast haar hoofd lag dus ging wat moeizamer
nog 1 perswee en ze kwam er met hoofdje helmaal uit en gelijk handje natuurlijk weggehaald
nog 1 keertje persen en ze was daar helemaal en werd lekker op me buik gelegt om 00;55
en kirsten gelijk dat handje weer naast haar hoofd leggen hihih
ik was zo bang tijdens de pers weeen dat ik gekipt zou worden daarom raakte ik wat in paniek
maar gelukkig is het goed gegaan en heb ik 1 hechting maar komt door haar armpje
ze kerngezond en weegt 3330gr en 51 cm
nou nu moest de moederkoek eruit nou kreeg een spuit maar die hielp niet dan maar nog 1
hielp ook niet nou na 45 min kwam ie er dan uit met veel gedruk maar toen bleef ik maar
vloeien en vloeien me baarmoeder zakte wat als er echte stolsels uitkwamen maar na 5 min
was ie weer omhoog en moesten er weer heel wat stolsels uitgehaald worden
ik voelde me zo slecht worden en kreeg infuus me bloeddruk was op een gegeven moment
70/40 erg laag dus voelde me ook echt brak
door het infuus ging het snel wat beterder maar het bloede ging gewoon lekker door daar kreeg
ik dan een andere infuus voor geen idee hoe dat heet
nou na ong 2 uur ging het wat beterder en was ik gehecht en joost had kirsten lekker de fles
gegeven om 3 uur gingen joost en me moeder naar huis ze konden toch niets meer doen
maar ja daar lag ik dan in een vies bed naast kirsten die lekker lag te slapen en dat wou
ik ook hihihih
maar het was zo druk op de afdeling elke verloskamer was bezet en er bleven maar mensen
bellen.er zijn 16 baby's geboren dat heb ik gehoord dus erg druk.
om 8 uur s'morgens werd ik pas gewassen dus kan je nagaan.
dat heb ik als eninige echte nadeel beschouwd werd daarna weinig aandacht aan ons besteed
maar begrijp het ook wel hoor.
ik heb deze 2de bevalling erg soepel meegemaakt en ben zo blij dat alles vanzelf is gegaan
inplaats van inleiden en een knip en dat me eerste kindje 11 dagen moest blijven en nu
mochten we de volgende dag lekker naar huis heerlijk.
Joost heeft het erg goed gedaan en was er ook bewuster bij dan bij romy en ook me moeder
die ook bij de bevalling van romy was heeft zich weer erg goed gedragen hihiih
zou niet weten of ik er wel bij durf te zijn als romy of kirsten later moeten bevallen
vind knap van me moeder dat ze er bij heeft durfen zijn top mam
en ook joost nu na de bevalling vind het niet vies of zo ook dat vind ik best knap.
al met al ben ik dus heel gelukkigdit is mijn verhaal hij is erg lang maar wilde graag goed schrijven ook voor in
kirsten haar boek.groetjes linda mv romy 18mnd en kirsten 10-9
jeetje zeg wat een verhaal gelukkig wel met een goede aflloop
durf de verhalen bijna niet meer te lezen omdat ik zelf nog moet en mijn man zegt dat ik mezelf alleen maar zenuwachtig ga maken
maar toch viel het verhaal van jou gelukkig nog mee op de placenta die niet los wilde komen na dan natuurlijk
maar geluukig heb je een gezonde baby en is het allemaal achter de rug lijkt me ook een heerlijk idee nu ga je alleen maar opknappen denk ik dan
nou succes en geniet van de kleien en de kraamtijd
groetjes marina 40w vandaaghey marina
ik durfde de bevallingsverhalen ook bijna niet meer te lezen
werd er echt zenuwachtig van hihih
eenmaal dat de bevalling was begonnen dacht ik yes eindelijk ben ik er dadelijk van af
en zeker als er zo'n mooi kindje op je neer word gelegt en als ik nu naar haar kijk denk ik ja is het zeker waard
ik merk wel nu dat deze bevalling goed is verlopen ben je zelf ook veel beter te been
zelf heb ik geen kraamzorg en loop al sinds woensdag buiten ff een half uurtje om een boodschapje te doen ga ik lekker met romy en kirsten is dan lekker bij papa
ik doe als zelf al me moeder is hier geweest en heeft geholpen met wat dingetjes maar benzelf heel goed te been alleen bed verschonen deed ik niet zelf hihiih
hopelijk verloopt joubevalling ook goed veel succes en ik zal het vanzelf wel zien waarneer je bevallen bentgr
linda -
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen