Ik vind het heel grappig (en het is best menseigen natuurlijk) dat er specifiek gevraagd wordt om de voordelen en de eerste reacties die ik lees allemaal zijn van mensen die de nadelen benoemen en het vreselijk vinden. Haha!
Ik kan elk moment bevallen. En ja het is ook zwaar (geweest) maar daar gaat het in dit topic niet over. Dus bij deze de voordelen:
-Ergens naartoe werken en daar uitgebreid de tijd voor nemen.
-Beter in contact met mijn lichaam geworden. Als ik nu merk dat ik moe ben doe ik gewoon een dutje, zonder schuldgevoel. En als je een baby bouwt ben je eigenlijk altijd nuttig bezig! Relaxen is ineens hartstikke goed terwijl ik hiervoor altijd het idee had dat ik iets ‘nuttigs’ moest gaan doen.
-Mijn schoonmoeder vertellen dat ze oma werd, daar verheugde ik me al heel lang op.
-Mee kunnen praten over onderwerpen met vrienden die ik hiervoor niet helemaal begreep. Eerst vond ik bepaalde gesprekken niet boeiend en nu snap ik ze ineens.
-Groeiende borsten! Ben ik met mijn voormalige A cup best blij mee.
-De verbinding met mijn vriend. Mede door de geboortecursus die we hebben gedaan zijn we helemaal op 1 lijn gekomen.
-Het leukste aan zwanger zijn heb ik de groei gevonden. Meemaken hoe de baby bij elke stap echt ons kindje is geworden. En ook mooi hoe de natuur het regelt dat je er richting je uitgerekende datum klaar mee bent. En dus naar de bevalling uit gaat kijken. Kan niet wachten!