Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

verse maaltjes maken

• Auteur

Ik maak regelmatig verse maaltjes voor ons zoontje van 8 maanden.
    Nu wou ik vragen of jullie tips hebben welke groente en vlees je hiervoor kan gebruiken?
    Tot nu toe heb ik al maaltjes gemaakt van :
    aardappels met bloemkool/ broccoli/ wortels/ sperzieboontje
    en ongekruid gehakt of een half gekookt eitjes of vissticks
    Omdat ik graag wat meer afwisseling wil, ben ik benieuwd hoe jullie verse maaltjes maken.
    Laatst heb ik kipfilet gebakken en deze daarna in de hakmolen gedaan, maar dit was geen succes. Het was hartstikke droog geworden, bah.
    Alvast bedankt voor de reactie.

groetjes van Iejoor

#4005289 Quote

Hoi Iejoor,

Ik maak ook verse hapjes voor mijn zoontje, hij is nu 7,5 mnd. Daniel is gek op witlof met aardappels en op rijst met wortel en kipfilet. Ik kook de kipfilet mee met de wortels en de rijst, zo wordt het niet zo droog.
    Ik gaf tot voor kort een week lang het zelfde, zodat hij eraan kon wennen. Hij at ook nooit zoveel, maar nu hij meer begint te eten, geef ik elke dag wat anders. Ik merk alleen wel dat als hij iets nieuws krijgt, hij dan niet echt wil eten, dus heb ik maar besloten, dat ik dan weer een week hetzelfde nieuwe geef en dan weer een week afwisselend.

Ik kan je het kookboek opperdepop van AH echt aanraden, staan veel recepten in, ideaal!

Succes ermee

Yvette

#4005291 Quote

Hoi!

Mijn dochter is nu 9 maanden en ook ik maak haar eten zelf. Wat ze graag eet:
    – rode kool met puree en vis/ slavink
    – bietjes, met aardappels en ik had er pas schnitzel door gedaan, werd idd. beetje droog
    – bloemkool met puree en kerrieburger

Al het vlees bak ik gewoon, en ze krijgt ook gewoon alle soorten vlees, en ook wel vega-burgers vind ze ook prima. Ik gebruik zelf veel aardappelpuree, dat gaat zo makkelijk in de blender!

Groetjes!

#4005292 Quote

Hallo
    Ik geef ook geregeld vers maar mijn zoontje vindt de potjes echt lekkerder!
    Frustrerend hoor als je denkt wat lekker te maken!
    Wat doen jullie als je kindje iets niet lekker vindt?
    Groetjes Saskia

#4005305 Quote

ik maak ook zelf hapjes. wat hier er goed in gaat is macaroni met kip en groente. favoriet zijn dop/wort. maar ook boontjes doen het goed.
    tot nu toe heeft ze alleen nog maar kip gegeten, heb nog geen ander vlees geprobeerd. ik neem ongemarineerd vlees en bak dat gewoon.

als iets te droog word of niet zo lekker is doe ik er appelmoes door, dat werkt hier altijd 😉

#4005308 Quote

Bedankt voor de reacties!

Ik lees dat jullie ook rode kool en bietjes klaarmaken. Geven jullie dan rode kool uit een pot, zoals wij die ook eten, of vers?

groetjes,
    Iejoor

#4005311 Quote

Ben ik nog even.. Ik had donderdag bloemkool met gehakt en kaassaus gemaakt. Was een enorm succes, normaal moet Daniel namelijk wennen aan nieuwe smaken, maar deze keer niet. De bloemkool heb ik gewoon gekookt, de gehakt zachtjes gebraden in beetje boter, daarna eetlepel smeerkaas toegevoegd en 30 ml water met schepje opvolgmelkpoeder, daarna alles in de 1-2-3  en klaar.
    Ik heb (bij de Xenos bakjes) gehaald met een inhoud van 250 ml, ideaal om porties in te vriezen.

#4005326 Quote

Hoi hoi,

Ik vries de verse maaltjes altijd in een ijsblokjes bakje van Tupperware,
    deze heeft aan de achterkant soort buigzame rondjes die je als je het eten eruit wil halen, in kan drukken. Zo krijg je de bevroren blokjes er erg makkelijk uitgedrukt.
    Ik vind het ideaal!!

#4005335 Quote

Hoi hoi,

Ik heb het boek opperdepop, daar staan veel leuke recepten in en ik  geef er weer een eigen draai aan. Wat hier een succes was, is witlof met appel en aardappel. Ook pasta met brocoli en een kaassausje. Kip doe ik bakken in olie en daarna door de hakmolen en door de groente met aardappel prakken. Als het wat droog is doe ik er gewoon wat water doorheen of opvolgmelk. Ook meng ik veel groenten.  Eens in de twee weken leg ik de vriezer weer vol. Heb ook steeds vaker dat als wij groente eten hij dit de volgende dag krijgt (wij doen geen zout op de aardappels en op de groente maar heel weinig). En  zo een a twee keer per week  krijgt hij een potje. Die van mij vind eigenlijk alles lekker tot nu toe. Als we zitten te eten krijgt hij ook wat (bijv. een broccoli roosje of een doperwt), daar kan hij de hele maaltijd zoet mee zijn (hij eet voordat wij eten).

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct