Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoe kwamen jullie er achter??

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik lees haast bij iedere forum wel de bekende "bevallingsverhalen".
    Maar nou leek het mij eens leuk om te horen hoe jullie er eigenlijk
    achter kwamen dat jullie zwanger waren,hoe reageerde de partners,
    was het gepland of onverwachts en hoe lang was je zwanger
    dat jullie het hoorde of er achter kwamen?

Leek mij wel een leuk idee,

Ik zal iig wel het eerste verhaal neer zetten.

Ik heb al jaren last van slaap problemen en kreeg ineens het gevoel
    dat het nu echt erg werd omdat ik overdag zo moe werd en niet vooruit
    te branden was.
    Ik ben toen bij de huisarts geweest en die zei dat hij er weinig aan kon doen.
    Het kwam waarschijnlijk omdat we net een half jaar een eigen huis hadden
    en dat brengt toch wat drukte met zich mee.
    Dus ik op naar huis, maar twee dagen later was ik 1 dag ongesteld maar
    het stopte meteen weer en dat baarde me erg zorgen.
    Dus ik de huisarts gebeld en die wilde toch dat ik de week erna langskwam.
    Om voor de zekerheid een test te doen maar kon niet eerder omdat
    dat geen zin zou hebben.

Een week later op woensdag ik naar de huisarts toe.
    Ik had niks om de urine in op te vangen dus ik het ophouden tot ik
    bij de huisarts was.Dus ik bij hem een test doen en mocht in de
    wachtkamer wachten op de uitslag, maar was aardig nuchter want het
    zou voor mijn gevoel toch niet zo wezen.
    Kom ik de wachtkamer binnen en de huisarts vraagt me als eerste:
    Voel je je ook zwanger??
    Waarop ik dus de blunder maakte:Nee helemaal niet, voel me wel eens
    misselijk maar dat zal wel door het werk komen omdat het nogal druk is
    Ja zegt hij: de uitslag is toch positief.Ik stond hem verbaasd aan te kijken,
    dat betekend toch dat ik……
    Ja meis dat betekend dat je zwanger bent.
    Ik kreeg een afspraak mee voor een echo in het ziekenhuis omdat ik niet
    zou weten hoever ik al was en heb thuis mijn vriend op gebeld.
    Ik vertel hem zo: Schat, de uitslag was positief, dus ik ben zwanger.
    Hij zei alleen ok en heeft toen opgehangen omdat ie niet wist wat ie moest zeggen.

De woensdag daarop zijn we voor een echo naar het ziekenhuis geweest.
    Ik was toen 8 weken en 5 dagen en Rico was toen net 2 cm
    Rico is uit eindelijk op de uitgerekende datum geboren en is in middels
    9 maanden, 10,3 kilo en 74,5 cm

ik ben erg benieuwd naar de verhalen.

liefs christa

#4005357 Quote

Ik 'mocht' tussen 1 en 6mei ongi worden, en toen ik op 3mei nog geen verschijnselen had, ben ik toch maar eens gaan testen, (ik had ze op voorraad liggen na een jaar proberen…) en ik kreeg een vazig streepje. Ik heb het wel tegn vriendlief verteld. En samen hebben we afgesproken om 5-5 wer te testen.
    Ik barstte wel van de honger, maar ik gaf er geen aandacht aan.
    5-5 hebben we weer getest en dit was een dikke +. Onwerkelijk, onverwachts, en geschrokken, waren de eerste gevoelens.

Waaom? We zouden vorlopig niet op datum gaan klussen' en hadden ons volledig op de bruiloft gestort, ik had net mijn jurk gekocht.   En omdat ik een schildklierafwijking heb, en antistoffen aanmaak tegen alles wat neit in mijn lijf hoort, had ik eigenlijk niet eens verwacht dat ik op de natuurlijke manier zwanger kon worden.

'Gretjes

#4005365 Quote

Ik kwam er achter omdat ik een paar dagen over tijd was en dat was me eigenlijk nog nooit gebeurd. Dus ik een test halen en gelijk gedaan. Ik was aan het werk als Nanny, de oudste kids waren op school en de jongste lag op bed. Dus ik had even wat tijd voor mezelf. En ja hoor, er kwam een heel wazig streepje. Ik heb nog naar de ETOSlijn gebeld(de test was van het ETOSmerk) om te vragen of dat klopte. Ik geloofde er helemaal niks van. We waren er totaal niet mee bezig om zwanger te worden, we gebruikten ook niks om het tegen te houden, maar we houden niet bepaald een superactief seksleven, dus nooit bij stil gestaan dat als je een keer vrijt, je zwanger kan raken 🙂
    Helaas werd dit een miskraam bij 8 weken, maar 4 weken later was ik alweer zwanger(tenminste volgens de 40-wekenkalender) en hoe ik daar achter ben gekomen weet ik eigenlijk niet. We hadden gevreeen en een paar dagen later wist ik het gewoon. Nog een paar dagen gewacht en toen een test gedaan, maar hoe en waar dat weet ik gek genoeg niet….. Heb overigens nu weer zo'n voorgevoel, binnenkort dus maar weer even testen.

#4005367 Quote

hoi hoi

ik was in december al over tijd terwijl ik gewoon de pil slikte en ik heb er over gahad met vriendlief omdat je er dan ook al een beetje bij na denkt van wat als. dus de pil in de prullen bak gegooit volgens mij half januari en 1 dag voor men verjaardag was het raak.

hoe ik er achter kwam zere borsten en ander gevoel was toen 4 a 5 weken. heb vriendje gebelt was aan het klussen met de auto en was he weet je het zeker. we hadden er niet op gerekend al zo snel meestal duurt het nog wel effen als je stopt mnet de pil. we hadden gerekent op 7 a 8 maanden.

en het vertellen ook hahahahahah wat een lol wel gewoon door de foon maar niemand had het verwacht ook op het werk niet ze vielen steil achter over.

nou doei doei lucy

#4005375 Quote

Het was bij ons totaal niet gepland..
    Avondje stappen, veel drinken en niet na denken.. Maar het was wel enorm welkom!

Ik had zulke pijnlijke borsten en voelde me anders… Ik had net een nieuwe baan en was daar enorm druk mee! Ik wist echt niet wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest..
    Toch maar testen.. En ja hoor zwanger!
    Heb Henk gebeld en die werd er heel erg blij van, ik uiteindelijk ook 🙂

Ik was toen 7 weken zwanger…

Shenaya kwam 3 weken en 1 dag te vroeg op 2 December! Ze is kerngezond en druk bezig met kruipen 🙂

#4005378 Quote

Eind december was ik gestopt met de pil.
    Begin maart werd ik niet ongesteld, 5 dagen gewacht en 's morgens vroeg 5 maart een test gedaan. Mijn vriendn (later man)  zat ook in de woonkamer. Ik wachten en ja hoor, 2 streepjes.
    Ik was zwanger, ik helemaal blij! Mijn man is geen ochtendmens, dus hij reageerde erg nuchter.
    Ik was toen 5 weken zwanger. 2 november uitgerekend en Tijs is   met 38 weken en 6 dagen middels een keizersnede geboren.
    Nu is hij 10 maanden, 9,5 kg en 76 cm.

Groetjes Leonie

#4005405 Quote

Bij ons was de 2e zwangerschap niet gepland en kwam er met 7 weken achter omdat ik regelmatig misselijk was en heel moe. Volgens mijn man ook humeurig maar daar had ik geen last van haha.

gr
    Marielle

#4005407 Quote

Tja, ik vond het wel leuk om op 1e paasdag een testje te doen. Ik was net die maand gestopt met de pil en de hoop had op een zomer 2008 kindje. Ergens had ik nog een test liggen. Ik moest die dag ongesteld worden en voor de lol heb ik in de badkamer getest (terwijl het bezoek beneden zat…)
    Binnen 30 sec zat er wel zo'n dikke streep dat ik het even een beetje koud kreeg. Tja, die was dus duidelijk!
    (achteraf weet ik ook waarom de test zo snel was. Mijn hormoonspiegel was al dusdanig hoog, misschien had ik toen al kunnen weten dat het om twee hummeltjes ging…)
    Beneden gekomen heb ik het snel even laten zien aan mijn man. Beiden waren we wat lacherig. 2 dagen later heb ik nog eens getest. Toen waren we een stuk serieuzer want dat betekende een drukke december!!! (uitgerekend volgens de verschillende sites op 18 dec)

Loeke & Chrisje zijn 29-11-2007 geboren 2 weken en 4 dagen te vroeg, maar kerngezond!

#4005413 Quote

Leuk onderwerp!
    Wij waren precies een half jaar aan het klussen.
    Manlief was ongeduldig en wilde na 2 maanden al naar de dokter 🙂
    Eerst heel serieus bezig met tempen enzo, daarna toch maar een beetje links laten liggen en toen was het toch raak.
    Het was vrijdagochtend, een weekendje weg met vriendinnen voor de boeg (zuipen, stappen etc. etc.) Ik moest ongesteld worden de dagen erna, het was eignelijk nog te vroeg om te testen maar moest toch weten of ik kon drinken of niet?
    ik deed het eigenlijk een beetje voor de lol….wat bleek, een dikke vette streep!
    10 minuten later zou mijn vriendin komen om me op te halen, dus snel manlief bellen en die zat meteen te huilen, hij had het absoluut niet verwacht, en we baalde allebei, want ik zou hem niet meer zien voordat ik zou gaan en maandagochtend pas terug zou komen! Ik heb er een foto van gemaakt en de test in de kast gelegd, zodat ie het kon zien als ie thuis kwam.
    Later vertelde hij dat hij thuis was gekomen (de deur niet eens achter zijn kont gesloten) en naar de computer is gestormd om de foto te bekijken, de la open te trekken met de test er in en toen is hij gelukzalig in zijn eentje op de bank gaan zitten met een pilsje om het te vieren….in zijn eentje….
    Ik ben uiteindelijk zondagavond terug gekomen om het samen te vieren!

Ik testte op 28 maart, uitgeteld op 5 december 2007, Daan is geboren op 20 december 2007, is nu 8 maanden, 9 kilo en 70cm.

x Yvon

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct