Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

koemelk allergie en gluten

• Auteur

hoi hoi

moet het effen van me af schrijven hor is zo balen sverre nu 10 maanden is zo'n lekker ding maar vind het zo zielig voor hem hij eet alleen rijster wavel zonder zout als tussen doortje en veel fruit kan ook geen potjes geven ja daarna hele avond brullen pijn in zijn buik en je kan hem niet weg leggen dan is het ergste. met brullen bedoel ik dan 3 a 4 uur achter alkaar.

loop nu bij de diatisten met hem ging echt supper goed tot we mochten beginnen met pap met tarwe er in bulten eerst op zijn oor wel jeuk maar verder niet paar dagen laten helemaal onder de bulten alleen in zijn gezicht en op 1 handje. nog naar de ha geweest vorige week 2x zelfs ze dacht eerst een schimmel of zo. maar 2 dagen later dacht ze waterpokken. maar geen jeuk. zou af en toe wel makkerlijk zijn als je weet wat het is.

maar dus gestopt met pap met tarwe pukkels gingen weg na 2 a 3 dagen. dus ik weer van nou als he water pokken zijn geweest kunnen we er weer rustig aan beginnen. nou nee dus gisteravond door de pap tarwe gedaan en vanochtend weer supper rode oren. maar weer gestopt. ga maandag de diatisten maar belen.

zou zo graag zien dat hij een broodje eet maar mag niet weet ik ook wel maar vind het zo sneu dat je zo weinig mag geven. ga denk van de week effen naar een natuurwinkel mischien kunnen ze me daar helpen.

nou dat luchte op effen klagen. nou doei doei lucy

#4005422 Quote

Hoi Lucy,

Misschien een wat late reactie…
    Ik ben vorige week bij de Plus supermarkt geweest, hier hebben ze een heel schap met allerlei producten voor mensen met allergieën. Ik heb hier voor mijn dochter ook het een en ander vandaan. Ze hebben ook brood dat gluten, melk en noot vrij is. Het zit per 3 of 4 plakjes verpakt. Verder hebben ze ook kinderkoekjes, van 3pauly (dino kids) maar die vond Dewi nog te hard, ze smelten minder snel dan liga. Verder hadden ze ook allerlei andere koekjes en dingen dus het wordt gewoon het een en ander uitproberen.
    Ik heb begrepen dat de jumbo supermarkten ook vrij veel producten hebben op dit gebied (zit bij ons alleen niet echt in de buurt, misschien bij jou wel). Verder staat op alle producten van de AH eigenmerk  in elk geval of er gluten en melk of andere allergenen inzitten.
    Verder krijgt mijn dochter Alpro soya producten (yoghurt en vla, ook de chocoladevla). Volgens de dietiste zal ze inderdaad wel een zoete kauw worden, maar ze moet toch ook iets eten… het is geen grote eter dus moet ik ook varieren in wat ze krijgt zodat ze toch wat meer binnen krijgt op een dag.

Als jij nog tips hebt over producten/winkels dan hou ik me aanbevolen 😀

#4005423 Quote

Ik heb hier wel een webadres voor lactose-vrije produkten: http://www.minusl.nl/minusl.html
    Groetjes, Marijon

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct