Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Potjesvoeding

• Auteur

Heej heej,

Onze daan is inmiddels acht maanden, en mocht dus over naar de potjes van 8 maanden.
    over het algemeen zijn deze potjes wat grover en met stukjes.
    Afgelopen zaterdag begonnen met deze potjes, meneer haalt alle stukjes uit zijn mond en trekt er een vies gezicht bij.
    Heb een paar dagen stug volgehouden, maar hij is verkouden en moet toch eten, dus vandaag gaf ik hem een potje van 6 maanden zonder stukjes, eet hij deze helemaal op!
    Kan het zijn dat hij nog geen behoefte heeft aan eten met stukjes?
    Hebben jullie dat ook meegemaakt?

Ik vind trouwens wel veel verschil zitten in de structuur van de potjes.
    Voorheen had ik bon bebe van de Jumbo of Emte, die vind ik zo waterdun worden als je al een tijdje eten aan het geven bent!
    Daarentegen vind ik de potjes van het kruidvat erg fijn, deze "loopt"   niet van je lepel af en heeft een wat grovere structuur (eet daan wel heel goed, beter als die waterige troep).
    Wat is jullie ervaring met de welbekende potjes?
    Gr.yvon

#4005415 Quote

Hoi Yvon,

Charlotte (bijna 10md) vondt het in het begin ook niets die stukjes. Dat ging er toch echt niet in. vooral met het fruit, dat is al niet favoriet, dus eerst maar eens wat meer geprakt met een vork, en vooral volhouden. Nu werkt ze het allemaal weg.

De groente ging veel beter, omdat dit ook haar favoriete maaltijd is. Moet wel zeggen dat ik sommige soorten van de Olvarit wel heel erg grof vind vooral als je net overstapt van zonder naar met stukjes. bijv in de kip met zoete mais zitten hele mais korrels. Die vindt ik al moeilijk met kiezen weg te krijgen, laat staan zo'n kleintje zonder.

Ik gebruik altijd ovarit. bevalt goed. de potjes van AH vond ik te dun dus die heb ik een keer gehaald voor de variatie maar daarna niet meer. Duitse merk Hipp gaat ook wel.
    Verder heb ik geen merken geprobeerd.

ben wel benieuwd naar wat jullie bevindingen zijn voor andere merken.

groeten
    marielle

#4005417 Quote

Hoi,
    hier ook een mama van een Daan (leuke naam he!!) nu ook net 8 maanden!
    Ik ben ong 3 wkn geleden begonnen met de potjes van 8mnd. Aangezien hij al een langere tijd vers fruit krijgt en de banaan ook aardig grof is (en dan maakt hij kauw bewegingen), dacht ik dit moet dus kunnen. Maar nee, ook deze man gooit al zijn acteer talenten in de strijd en gaat lopen kokken. Beetje bij beetje toch doorgezet (beetje bij geprakt)  en na ong 2 wkn eet hij het zonder problemen. Nu moet ik toegeven dat groente uberhaupt niet zijn favo maaltje is. Verse groente krijg ik er dus helemaal niet in. Wat ik ook doe. Ook heb ik bij eennatuurwinkel potjes gekocht daar hebben ze nl wel 7 maanden en de structuur hiervan is idd iets fijner dan die van 8.
    Heel veel succes

#4005440 Quote

ja lastig he, nieuwe dingen met eten proberen.
    mijn zoontje (10 maanden) geef ik geen potjes vanwege allergie (mag van de kinderdietist alleen bepaalde voeidngsmiddleen geven), dus ik kook alles zelf met de babycook (apparaat). omdat ik ook gehoord had dat ej met 8 maanden wat meer stukjes moet gaan geven, maak ik de prakjes nu groffer en met kleine stukjes erin. dat gaat er met wisselend succes in… soms verslikt hij zich ook omdat hij een stukje mist en in z'n geheel doorslikt en soms krijgt hij het niet goed fijn gekauwd (hij heeft nog geen enkele tand!).
    maar het blijft een crime hoor, om het eten altijd maar vloeiend te laten verlopen. stug door blijven oefenen ben ik bang…
    jullie ook veel succes!

groet,
    *bijnaeenbaby*

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct