Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Slecht slapen!

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben op 6-12-07 bevallen van mijn zoontje Liam, hij is nu dus bijna 9 maanden.
    Na een hele moeilijke start, met koemelkallergie, inbakeren etc etc ging het een hele tijd een stuk beter.
    Maar sinds een week of 4 slaapt hij ontzettend slecht, overdag helemaal niet en 's nachts word hij meerdere keren wakker.
    Hij is zo ontzettend actief, kruipt al een week of 4,staat, loopt rond de tafel enz dat ik denk dat hij gewoon zn uitknop niet kan vinden.
    Volgens de kinderarts komt het na verloop van tijd wel goed, nu snappen jullie vast wel dat als je niet aan je nachtrust toekomt je op eieren loop, neem daar 2 dagen werken bij en tel uit je winst.
    Ik ben als een gek op zoek naar druppels of iets dergelijks om hem wat makkelijker in slaap te krijgen.
    Wie herkent dit en heeft tips?
    Bedankt!

#4005426 Quote

hoi
    het is heel vervelend he ,we hebben dat hier ook erg gehad met mijn oudtse dochter,wat bij ons goed hielp waren van die tabletjes van vsm voor onrustige slapers.die heb ik bij mij mijn zoontje ook gebruikt die is van 4 dec en sliep ook heel slecht in het begin,deed ik gewoon in zijn flesje of je kan ze in hun mondje doen zijn niet groot,uiteindelijk hebben we hem ook ingebakerd,en is nu ook wat minder met slapen overdag s'nachts heel af en toe wakker maar niet veel.is ook een beetje verlatingsangst bij hem.je kan die gewoon bij de kruidvat halen of zo.gr wendy en succes ermee

#4005427 Quote

Hoi,

Wat vervelend als jezelf doodop bent en je kleine de rust niet kan vinden. Herkenbaar is het wel. De oplossing heb ik er niet voor, maar wellicht helpt het je als ik schrijf hoe wij het hebben gedaan.

ps. Ons kindje hebben we toen ze 3 mnd was ook ingebakerd, dat hielp haar. Het slapen ging goed.

Met 9 mnd ging ze in een keer ging staan en haar 1e stapjes langs de bank zetten kon ze ook haar rust niet krijgen om in bed te blijven liggen en gaan slapen. Ze ging de hele tijd staan en was zo moe dat ze begon te jammeren. Wij zijn heel rustig gebleven en om de 5 min terug naar haar kamertje gegaan, haar een kus gegeven en terug onder de dekens gelegd. Het heeft ons een aantal dagen gekost en toen ging het slapen in een keer goed.
    Nu 1,5 mnd later is ze inees weer onrustig met het naar bed gaan. Als je haar in bed legt weet ze niet hoe snel ze weer overeind moet komen. Ook denk ik dat ze soms een enge droom heeft. Ook hier kom ik terug geef haar een knuffel, leg haar terug. Als het tijdens haar slaapje is en ik denk dat ze eng gedroomd heeft, ze zit dan in haar bedje heel zielig te jammeren met haar speen in haar mond en haar knuffel stevig vast. Dan neem ik haar in mijn armen en wieg en knuffel haar. Ze valt in slaap en ik leg haar terug. Dit is bij haar echt een periode dat ik haar denk ik even moet helpen.

Het schijnt dat als kleintjes gaan lopen dat er dan zoveel om gaat in hun hoofd. Wat ik ook probeer is als we een drukke dag hebben gehad dat het de volgende dag een rustige dag is. En de rust en regelmaat helpt ze ook.

Wens je veel succes en sterkte!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct