Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Niet meer willen eten…. help

• Auteur

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 10 maanden en eten was altijd een groot succes. Het maakte niet uit wat ik hem voorschotelde, zowel brood als warm eten. Vers of uit een potje het ging er allemaal zonder problemen in. Nu sinds een week of 2 weigert hij na een paar happen de rest van zijn eten. Soms na even uitrazen eet hij wel weer verder, maar vaak ook niet. Hij krijgt dan wel nog wat yoghurt (niet meer dan normaal) en verder niks. Op zich denk ik dat ie wel weer eet als ie honger heeft. Maar echt gezellig is het niet meer aan tafel. Als je al met die lepel in zijn buurt komt, zet ie het op een brullen.
    Met brood heb ik ontdekt dat ie het zelf uit zijn hand laat eten, maarja dat gaat met warm eten niet.
    Is dit gewoon de leeftijd? Zijn er meer die dit herkennen?

groetjes Kabo

#4005515 Quote

Hoi Kabo,

Ik heb precies het zelfde. Mijn dochter is ook 10 maanden en sinds een week is ze zo moeilijk met eten. De eerste happen gaat maar dan niet meer. Ze wiebelt met haar handjes in de lucht en schud met haar hoofd heen en weer en roept 'nee,nee'
    Ik probeer dan zo veel geduld te hebben met haar maar word er zo moe van. Als je haar brood geeft of liga dan eet ze dat wel. Ik begrijp je heel goed wat je doormaakt.
    Ik heb haar vanochtend voor de pc gezet in haar stoeltje met teletubbies aan. Dan was ik weer paar happen verder.

#4005520 Quote

Hai,

Hier ook een trotse mama van een zoontje van 10 maanden.
    Over het algemeen is hij een goede eter, de laatste weken zelfs bijna 2 boterhammen tussen de middag! Hij heeft 2 ondertandjes (2mm)  en er komt nu een boventandje door.
    Ik merk wel dat hij dan minder trek heeft in fruit en warme hap.
    Ik weet niet hoe het met jullie kindjes is maar ons mannetje is fijntjes gebouwd maar heeft ondanks dat een gezonde hoeveelheid puppyvet…
    Zodra hij vind dat hij genoeg heeft aan een paar hapjes vind ik dat prima!
    Ik maak er TOTAAL GEEN drama van, pak ook gewoon een schaaltje yoghurt en kijk wat hij daar nog van wil. Als ook daar weinig van op komt, nou ja morgen weer een dag!
    Moet wel zeggen dat hij 's avonds om 20.00 uur nog een fles pap van 240 cc krijgt die bijna altijd zo goed als leeg gaat….

Ze hebben mij altijd verteld dat kindjes tot 3 jaar uitstekend in staat zijn te bepalen hoeveel eten ze nodig hebben.
    Zij luisteren nog naar het natuurlijke vol = vol seintje dat wij als volwassenen vaak al niet eens meer horen (met de nodige balansdagen als gevolg…)
    Met dat in mijn achterhoofd maak ik er ook echt geen punt van als er een dag wat minder gegeten wordt!
    Ach ja en je hebt zelf toch ook wel eens meer zin in bietjes dan in boontjes? Niets aan te doen….

Succes in ieder geval!

Groetjes Saskia

#4005521 Quote

Daniel is 9 mnd, maar heeft ook ruim 2 weken niet gegeten, dat had een reden: namelijk tandje en daarna ziek. Maar voor die tijd at hij al niet zo geweldig. Nu hij weer beter is, is hij weer aan het eten, maar het werkt bij Daniel het beste als hij het zelf mag doen.

Dat kan ook bij de warme maaltijd. We koken regelmatig kleine worteltjes, broccoli- of bloemkoolroosjes, krieltjes, pasta(fusilli of penne is een fijne maat) en dat kan hij dan zelf eten. Maar als we een prakje hebben, leggen we een hapje op het blad van de kinderstoel. Daar zit hij dan zelf mee te spelen, hij probeert het te pakken en in zijn mondje te stoppen. Ondertussen geven wij hem dan hapjes met de lepel.
    Brood doen we dubbel en in kleine stukjes en dan leg ik elke keer een stukje voor hem neer.
    Fruit gaat meestal wel, maar als hij stopt met eten, pak ik een stukje fruit die hij zelf kan vasthouden en dan gaat zijn mondje weer open.

In de periode dat hij niet at, gaf ik hem vaker borstvoeding en voldoende ander drinken….

Nou misschien kan je er wat mee. In elk geval veel succes,

Groetjes, Yvette

#4005522 Quote

Oh ja, bij Daniel werkte de overgang van naturel eten naar gekruid eten ook heel erg goed. Ik gebruik van alles, behalve zout. (Verse) kruiden, zoals basilicum en oregano en allerlei milde specerijen, zelfs witte peper. En hij vindt het heerlijk!
    Soms maak ik nu iets voor ons zelf  zonder zout, door het gebruik van kruiden en specerijen is het toch heel smaakvol.

Succes

#4005526 Quote

hey wat vervelend.

Warme eten uit de hand gaat wel hoor!! Wat dacht je van bloemkool en brocoli roosjes of wortel. Ik doe dat met mijn dochter ook en dat gaat prima. Als ze daar mee aan het friemelen is stop ik gewoon af en toe een lepel eten in haar mond.
    Ook help bij ons afleiden. Soms krijgt ze van mij een speelgoed je in de hand. Daar speeld ze dan mee en ondertussen voer ik haar.

#4005533 Quote

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties… Inmiddels gaat het iets beter, maar ik vermoed dat er boven een tandje aan zit te komen, dus hoop dat het daarna weer helemaal goed gaat.
    Zelf doen heb ik ook geprobeerd, maar dat gooit ie net zo makkelijk weer op de grond (behalve als het een frietje is ). Met brood werkt dat wel. Ik ga die tip van kruiden eens proberen, misschien is hij wel aan nieuwe smaken toe. Zal het boek opperdepop weer eens open slaan.

groeten, Kabo

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct