Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Opvolgmelk of gewone (vol of halfvolle) melk als ze 1 jaar zijn?

• Auteur

Ik geef Zifjon half volle melk en 1x per dag 10 druppels vit D. CB vertelden mij dat die reclame over opvolgmelk na 1 jaar onzin is en gewoon comercie en macht omdat zij alle bladen sponseren. Ik en vele andere kinderen voor onze kinideren zijn groot geworden door gewone melk vana 1 jaar te drinken maar wel met extra vit. D.

Ik zal het gewoon proberen als ik jou was scheel een hoop geld. ik ben nu voor  ongeveer 6 liter melk € 3 kwijt ipv € 10 in de week. Je kan ook eers de helft gewone melk en de andere helft opvolg melk proberen om te wennen.

liefs en succes met je ebslissing van Mariska mama van Zifjon 1 jaar.

#4013405 Quote

hoihoi

karlijn krijgt al vanaf 6 mnd gewone danoontjes/pudding enz
    ook krijgt ze regelmatig gewone melk
    de ene x poedermelk de andere x gewone halfvolle melk
    gaat prima en heb er nooit reacties op gehad van het cb
    ze   word woensdag 11 mnd
    verder eet ze alles met de pot mee incl friet met een fricandel

#4013428 Quote

Dag mama's,

Bedankt voor jullie reacties… ik gebruik nu nutrilon 3 ook een beetje uit gemakzucht/routine.. …
    Is interessant om te lezen dat volle melk beter is voor de kleintjes dan halfvolle melk…

groetjes

Jess

#4013451 Quote

Hoi hoi,

Ik ben donderdag bij het cb geweest en heb natuurlijk de vraag gesteld wat mag ze voor melk als ze dadelijk 1 jaar is.
    Je kunt gewoon halfvolle melk geven en geen volle melk.Wel met vitaminen D
    je kunt er ook voor kiezen om peutermelk te geven. Wij gebruiken nu nutrilon omneo en die kun je tot 18 maanden gebruiken.

Dit is het advies wat ik heb gekregen en ik kan eigenlijk zelf kiezen wat we willen. Wij willen toch proberen of ze gewone halfvolle melk lust. Ik ben namelijk geen melkdrinker, moet er gewoon van spugen, en wil het haar toch eigenlijk wel leren drinken. We proberen het gewoon en wil ze het niet dan krijgt ze gewoon de poedermelk tot 1.5 en kijken we dan wel weer verder.

De cb's geven dus niet allemaal een eenduidig advies. Blijf ik raar vinden maar goed.

Groetjes anne

#4013508 Quote

Misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dat dan  ´s ochtends? Onze dochter lust geen pap, dus ze begint de dag met een fles opvolgmelk 3 van Kruidvat. Als ik haar daar gewone melk in doe, dan heeft ze toch lang niet genoeg voedingwaarden?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Voor de volledigheid; ze krijgt met de lunch brood en bij het diner, afhankelijk van wat de pot schaft, warm eten met ons of een potje. Voor het slapengaan krijgt ze nog een kleine fles, deze zijn we nu aan het afbouwen.

#4013509 Quote

Mijn dochter is sinds een paar dagen aan de "gewone" halfvolle melk, ipv opvolgmelk. Zij eet gelukkig 's ochtends wel pap, dus dat scheelt. Ik snap dat het cb vindt dat kinderen ook andere dingen dan melk moeten drinken en dat de flessen langzaam afgebouwd moeten worden. Mijn dochter krijgt nog drie flessen per dag, waarvan ik van die in de ochtend pap maak. Dan krijgt ze  's middags nog een flesje van 150 cc en s 'avonds voor het slapen gaan nog 180cc van die nachtmelk.
    Nu heb ik een vraag: als ik de middagfles laat vallen, kan dat zomaar? Ik probeer sinds gisteren tussen de middag nu twee boterhammen te geven, zodat ze minder trek heeft in melk. Gelukkig drinkt ze verder goed, dus qua vocht hoef ik het helemaal niet te doen, wat een luxe he?!
    Maar de avondfles, die heeft ze echt nog nodig. Is ook haar rustmoment. Ik snap dat in de ideale situatie die fles eerder zou moeten verdwijnen dan de middagfles, maar in onze situatie is ie gewoon nog onmisbaar. Daar maak ik me ook geen zorgen om, het cb is er niet 's nachts om haar elke keer te troosten, niet waar?
    Maar goed, overdag die melkfles laten vallen, zal ik dat maar gewoon proberen?
    Wat is jullie ervaring?
    Groetjes,
    Dory

#4013513 Quote

Hallo Dory

Ik zelf laat het voorlopig zo sochtends pap ,tussen de middag halve fles melk bij de boterham en savonds voordat re gaat slapen geef ik ook nog gewoon warme melk. Ik geef tussendoor roosvicee of appelsap vermengd met water na het eten gewoon water. Shanice word zondag ook al 1 jaar . Milton krijgt soms ook nog een fles pap als hij niet voldoende heeft gegeten en honger heeft dat vind hij heerlijk . Het is gewoon aftasten het ene kind heeft wat meer nodig dan het ander kindje je moet doen wat jezelf het beste vind.
    Je kan zelf toch ook niet slapen met een hongergevoel althans ik niet.

Veel succes
    groetjes lisette

#4013531 Quote

hoihoi,

Lisa is 1 jaar en ze krijgt sochtends pap (gemaakt van 200 ml opvolgmelk). Ik geef de pap met een lepel… Savonds voor het slapen gaan krijgt ze nog eens 200 ml opvolgmelk , ze drinkt het niet altijd op..en dan slaapt ze klokje rond…

Ik heb gewoon de middagfles laten vallen in een keer.. in plaats daarvan geef ik water of roosvicee… merk dat ze niet echt veel drink… zowel water als roosvicee niet… dus geef haar liever water en wat vaker aanbieden…

daarnaast krijgt ze kwark (van danio met een smaakje), yoghurt met scheutje roosvicee en kaas 48+ om haar zuivelbehoefte aan te vullen… wil liever niet de lightversie geven van zuivel..

geven jullie als tussendoor magere kwark- en yoghurt… of gewoon ook vette vla… en die kwark van danio… (best veel calorieen)

groetjes

Jess

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct