Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Opvolgmelk of gewone (vol of halfvolle) melk als ze 1 jaar zijn?

• Auteur

Mijn dochter is sinds een paar dagen aan de "gewone" halfvolle melk, ipv opvolgmelk. Zij eet gelukkig 's ochtends wel pap, dus dat scheelt. Ik snap dat het cb vindt dat kinderen ook andere dingen dan melk moeten drinken en dat de flessen langzaam afgebouwd moeten worden. Mijn dochter krijgt nog drie flessen per dag, waarvan ik van die in de ochtend pap maak. Dan krijgt ze  's middags nog een flesje van 150 cc en s 'avonds voor het slapen gaan nog 180cc van die nachtmelk.
    Nu heb ik een vraag: als ik de middagfles laat vallen, kan dat zomaar? Ik probeer sinds gisteren tussen de middag nu twee boterhammen te geven, zodat ze minder trek heeft in melk. Gelukkig drinkt ze verder goed, dus qua vocht hoef ik het helemaal niet te doen, wat een luxe he?!
    Maar de avondfles, die heeft ze echt nog nodig. Is ook haar rustmoment. Ik snap dat in de ideale situatie die fles eerder zou moeten verdwijnen dan de middagfles, maar in onze situatie is ie gewoon nog onmisbaar. Daar maak ik me ook geen zorgen om, het cb is er niet 's nachts om haar elke keer te troosten, niet waar?
    Maar goed, overdag die melkfles laten vallen, zal ik dat maar gewoon proberen?
    Wat is jullie ervaring?
    Groetjes,
    Dory

#4013508 Quote

Misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dat dan  ´s ochtends? Onze dochter lust geen pap, dus ze begint de dag met een fles opvolgmelk 3 van Kruidvat. Als ik haar daar gewone melk in doe, dan heeft ze toch lang niet genoeg voedingwaarden?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Voor de volledigheid; ze krijgt met de lunch brood en bij het diner, afhankelijk van wat de pot schaft, warm eten met ons of een potje. Voor het slapengaan krijgt ze nog een kleine fles, deze zijn we nu aan het afbouwen.

#4013506 Quote

Goedemorgen mama's,

Gisteren heb ik het cb gebeld en gevraagd of ik 3 flessen mag blijven aanbieden ipv 2 flessen ookal is Lisa nu 1 jaar.. Dit omdat Lisa naast haar melk niet echt veel wil drinken.. Heb alles geprobeerd… water… limonade… thee… etc..

Het advies van het cb is geen 3 flessen aanbieden… kinderen moeten wennen dat ze naast hun melk ook andere dranken moet nemen…
    Streng he….

Wou het even kwijt…

groetjes

Jess

#10397219 Quote

Hoi hoi,

Mijn dochtertje is 13 maanden, ik geef nog steeds opvolgmelk 3, ze vindt het super lekker dus waarom zou ik het niet doen. Ben zelf geen fan van melk en van cb al helemaal niet. Als ze anderhalf is stap ik denk ik geleidelijk over op volle melk.

Groetjes ,

Mama van Féline

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct