Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1252407 Even De Week Doornemen S

• Auteur

ik zag het topic staan over slecht slapen snachts, nou dat is hier niet het geval gelukkig ze slaapt tot nu toe heerlijk de nacht door meestal tot plus minnus half8/8uur. (doet ze al vanaf een maand of 2) wel even afkloppen nu natuurlijk haha.

maar mevrouw heeft wel iets nieuws. ze neemt tegenwoordig bijna elke avond even de dag door met haar knuffels. ze gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed en gaat pas tegen 10 uur slapen. niet huilen hoor, nee gewoon rechtop in bed gezellig babbelen met de knuffies. hele verhalen houdt ze (geen idee waarover hihih) en als je dan met een heel streng en serieus gezicht haar kamertje inkomt om te zeggen dat ze nu toch echt moet gaan slapen krijg je een grote stralende glimlach en schudt ze gewoon nee.
    we leggen haar dan weer neer speen terug en haar slaapknuffel in haar hand muziek doos aan en stilletjes weer weg. maar na een paar minuten hoor je haar gewoon weer gezellig babbelen hahahah. heel schattig eigenlijk.

nou we hebben maar besloten haar gewoon te laten gaan ze valt van zelf wel in slaap. daarna alleen even controleren of ze er niet te beroerd bij ligt. vorige keer was ze letterlijk omgevallen van de slaap en lag ze in een vreemde zit houding hihihi. we zullen maar zeggen dat het een fase is en dat het aan het warme weer ligt.

hihi beetje lang verhaal, maar moest het ff vertellen
    groetjes linda

#4017631 Quote

Hoi Linda,

Je kon wel het verhaal over ons zoontje hebben geschreven, haha! Alleen dat strenge gezicht hebben we niet gedaan, dat heeft bij onze clown geen zin, we laten hem idd gewoon kletsen. Voordat wij gaan slapen leggen we meneertje nog even goed, dus hoezo herkenbaar, hihi!

Ons mannetje gaat iedere avond tegen 7 uur/half 8 naar bed en wordt de volgende ochtend tegen 9 uur/half 10 wakker. Nu dus een periode dat onze verhalenverteller  rond half 10 pas in slaapt valt…

Maar…vanavond was het 8 uur!!!

Liefs Lientje

#4017632 Quote

Wat grappig, Norah (16 mnd) heeft dat twee weken terug ook een paar dagen gedaan. Naar binnen gaan hielp ook niet, ze bepaalde zelf wanneer ze ging slapen.

Voor ons was het wel een teken dat ze overdag teveel sliep. Ze sliep nog steeds 2x 2 uur (thuis dan, 2 dagen op het kdv 2x 1 uur). Dat had ze blijkbaar niet meer nodig, maar 's ochtends was ze wel heel snel weer moe. (Vind je 't gek, ze ging pas om 22.00 uur slapen, haha.) Dus als ze dan van 9.00 – 11.00 uur had geslapen, konden we haar daarna moeilijk de hele dag wakker houden. Gelukkig houdt ze het 's ochtends nu langer vol, we zijn nu aan het overstappen op een middagslaapje van ongeveer 12.30 – 15.30 uur. Het geklets 's avonds hebben we al een paar dagen niet gehoord…

Groetjes,
    Jamie

#4017633 Quote

hihihi nathalia doet dit overdag, als ze naar bed gaat.
    ik laat haar lekker gaan hoor.
    kan er niet boos om worden.
    ze rust toch n beetje, en vind het wel lekker om vanuit mn woonkamer mee te genieten, van wat ze zegt whahaha
    versta er echt geen woord van, maar wel leuk 😀
    savonds doet ze het niet. heel raar hihihi

liefs, do

#4017636 Quote

Hier nog een die graag de dag doorneemt, alleen heeft ze geen knuffies in bed, dus tegen wie ze dan ligt te praten…..
    Het wisselt hier enorm, de ene keer valt ze meteen in slaap, de andere keer duurt het meer als een uur. En zowel overdag als 's avonds. Ik ga eigenlijk nooit kijken om haar toe te spreken want het helpt toch niet, ze valt pas in slaap als ze echt moe is, maar ik leg haar wel steeds op vaste tijden in bed.
    Ze heeft ook een tijdje gehad dat ze 's nachts een uurtje lag te kletsen en dan weer verder ging, aan een kant irritant want zelf lig je ook wakker, maar ze lag ook gewoon te lachen en dat klonk ook wel weer lief.
    Mijn moeder zei altijd (en dat vond ik reuze irritant, maar ze heeft wel gelijk) slaapt ze niet dan rust ze toch. Vooral overdag hebben ze toch even een rustpuntje.
    Brenda heeft overigens vanaf een week of 10 doorgeslapen (gelukkig !)

Groetjes Bianca

#4017637 Quote

oh ja ik vergeet weer wat, 's avonds vind ik het dan niet zo erg dat ze ligt te kletsen, maar overdag baal ik er wel eens van. Dan ligt ze lekker te kletsen en valt ze soms pas na een uur in slaap, en tja, dan slaapt ze ruim 1,5 uur dus soms kom je op die manier niet echt de deur uit zeg maar, maar ja, dan heb ik tijd om even huis te doen of in het zonnetje te zitten.

Bianca

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct