Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1252408 Nog Meer Kids Die Nog Niet Lopen

• Auteur

Brenda is nu 16,5 maand en ze loopt nog steeds niet los. Een paar weken geleden heeft ze een paar stapjes los gezet, maar nu doet ze dat ook niet meer.
    Ze wil wel aan je handje lopen, maar niet aan 1, want dat durft ze ook niet meer lijkt wel. We proberen het wel, dan ga ik een klein stukje van haar af zitten en zeg ik kom maar naar mama, maar ze gaat gewoon kruipen…..
    Het is niet zo dat ze een keer gevallen is ofzo dat ze daar bang van is.
    Ze wil wel graag lopen want als je zit komt ze naar je toe gekropen, pakt je handen en zegt "mama hapap" (=stapstap)
    Maak me geen zorgen hoor, want met alles was ze laat (kruipen, zitten etc) alleen met praten is ze erg vlot.
    Maar soms baal ik wel, buurmeisje is bv 4 mnd jonger en die loopt wel al.

Bianca

#4017641 Quote

Hey Bianca,

Hier loopt Nynke ook nog niet hoor haha!
    Wel aan 1 handje maar dat doet ze ook sinds kort.
    We hebben nu crocs aangedaan en inene gaat ze een stuk beter lopen.
    Nynke is nu 15 maanden en wij zitten ook echt te wachten tot ze los gaat lopen ben zo benieuwd wanneer het gaat gebeuren.

Ach ja het komt vanzelf.

Liefs Zonnetje

#4017644 Quote

hoi hoi..nicky loopt ook nog steeds niet los hoor.Ze heeft wel een keer een paar stapjes los gezet,maar daar blijft het ook nog wel bij..lijkt me zoow leuk,wanneer ze nu echt gaat lopen.Verder geniet ik ook nog van het schuiven.Als ze gaan lopen lijken ze ook gelijk veel groter,terwijl ze nog zo klein zijn.groetjes,karin en nicky

#4017650 Quote

Noah loopt ook nog niet los hoor. Hij is dan wel iets jonger, want hij is nu 14 maanden. Hij loopt wel aan één hand. Het leek allemaal erg snel te gaan, hij liep ineens echt goed  aan de  tafel en aan je hand, maar alleen los lopen, nee hoor. Hij begint nu wel ineens meer te kletsen, dus misschien is hij daar nu meer mee bezig. Het lopen komt vanzelf denk ik maar.

Groetjes

#4017653 Quote

O, nee, hoor, lopen is nog lang niet in beeld. Leah loopt wel langs de tafel en langs de rand van de box, maar als ik met haar wil stappen, dan gaat ze direct weer zitten. Ze durft het nog niet ofzo. Dus aan 1 handje lopen, dat is er hier echt nog niet bij.
    Nou ja,   het zal wel een keertje komen. Zou het wel grappig vinden om haar te zien lopen, maar dan loop ik w.s. de hele tijd achter haar aan te rennen. Haar jongste zusje liep pas los   een week voordat ze 2 jaar werd, dus ze zal vast wel sneller zijn….

#4017660 Quote

Hallo,

hier nog een meisje dat nog lang niet loopt hoor….. Bente is bijna 15,5 maand oud en ze kan sinds een maand op haar billen schuiven, kruipen kan ze sinds een weekje (doet ze alleen bijna niet) en ze trekt zich net op tot op haar knieën. Zoals je ziet is staan hier zelfs nog niet "im frage". Ze vindt het sinds een week of 2 wel leuk om te stappen aan 2 handen, maar…… ze heeft eigenlijk nog niet de kracht om te staan, en ze snapt pas net dat als je wilt lopen je je voeten naar voren moet doen om te stappen hahaha.
    Ik ga met bente al sinds een jaar naar de fysio (begonnen ivm voorkeurshouding) en gisteren ben ik toevallig weer een keer geweest, hij zei het komt vanzelf, ze heeft nu in korte tijd een hele grote sprong gemaakt. Dit merken we thuis ook, niet alleen op dit vlak, maar het gevolg hiervan is ook dat ze ineens haar eigen wil ontdekt en ons laat weten als ze het ergens niet mee eens is….. Ik wist niet dat ons dametje zo veel pit had hahaha.
    Ik zou me er niet druk om maken, het lopen komt vanzelf, de ene is nu eenmaal sneller dan de ander (mijn oudste liep met 11,5 maand…)

Groetjes Danielle

#4017664 Quote

Hoi!

Ons zoontje is 16 mnd, loopt af en toe stukjes los 1 a 2 meter om vervolgens door de knieen te zakken… Hij vindt het super om aan de hand te stappen, 1 hand gaat prima en tussen 2 mensen aan heeft hij de turbo aan, trots dat ie dan is, haha!

Hij moet er echt vertrouwen in krijgen heb ik het idee, dus ik laat hem gewoon geworden, dan komt het vanzelf! Qua gewicht hoop ik dat het niet te lang duurt, meneertje is nml 13 kilo…

Liefs Lientje

#4017668 Quote

Hey,

Noa loopt ook nog steeds niet los.
    Aan de hand loopt ze goed en vrij en staan tegen van alles aan gaat goed, maar zodra je probeert om haar los te laten gaat ze meteen op haar billen zitten.
    Ze kruipt heel snel vind ze blijkbaar leuker of makelijker dus.
    En ook Noa was vrij laat met kruipen en staan, praten doet ze veel.
    We zien wel wanneer ze het wilt, het gaat toch iedere dag een stukje beter met de pasjes denk niet dat het nog al te lang duurt voor ze echt gaat lopen.
    Maar vind het eigenlijk wel langzaam tijd worden ze is over 1 week 17 maanden dus.

Groetjes Chantal.

#4017682 Quote

Wat grappig dat Brenda "mama hapap" zegt! Norah doet ook zoiets, ze zegt "taptap". Maar dat betekent niet dat ze echt gaat stappen hoor. Ze wil dan ergens naar toe waar ze eigenlijk een paar stapjes voor zou moeten zetten. Vervolgens doet ze dat dus mooi niet, haha.

Norah is trouwens 16 maanden.Ze trekt zich sinds 3 weken op tot staan en kan, als ze echt zin heeft, een paar stapjes langs de tafel of bank stappen. Terwijl ze dus "taptap" zegt. Wat een schatje he 😉 Maar aan 1 hand lopen zit er hier dus ook voorlopig niet in. Net als kruipen met haar buik van de vloer, doet ze ook niet. Ze is gewoon te druk met andere dingen bezig, praten en tanden krijgen enzo! Daarmee is ze weer wel snel.

Onze consultatiebureau-arts heeft ons pas nog helemaal gerustgesteld over Norahs ontwikkeling, dus ik maar me echt geen zorgen. Ieder kind kiest toch zijn of haar eigen volgorde, Norah en Brenda en al die andere 'late lopers' gaan heus wel een keer echt stappen in plaats van het alleen maar zeggen!

Groetjes,
    Jamie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct