Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1252409 Wanneer Het Bed Omlaag

• Auteur

Hoi allemaal,

even een vraagje, ik heb een  dochter van 16 maanden en ik begin  die spijlen  om het bed  nu een beetje gevaarlijk te vinden. Het is best wel hoog maar zelfs met slaapzak aan duurt het niet lang meer of ze valt er een keer overheen. Ze gaat helemaal over de rand heenhangen. Het is wel een standaardhoogte maar ik heb geen idee tot welke leeftijd het geschikt is. ( Het is een meegroeibed tot ong 4 jaar oud)
    Zijn er al meer ouders die dit ook kennen en/of al een laag bedje hebben?
    Zo niet wanneer beginnen jullie er mee? er blijft trouwens nog wel een randje omheen zitten dat ze er niet uit kan rollen.

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes Rose

#4017642 Quote

Halo,
    we hebben geen meegroeibed, maar wel een mannetje die uit het ledikantje wil,….
    We gaan na de vakantie een groot bed voor hem kopen (ook met een goeie rand).
    Bij de meeste mensen die ik ken was dat rond 2,5jaar, maarja je moet toch wat met zo'n klimgeit hè?
    Let wel op dat je dan ookal is de slaapkamerdeur dicht het traphekje dicht hebt,…. Een deur open doen is niet zo moeilijk!
    Groetjes suzan

#4017648 Quote

heyhey

mijn dochtertje van 16 maanden kan er gelukkig voorlopig nog niet uit,
    zou ze dit wel doen, zou ik idd ook overgaan naar een laag bed, met een rand.
    wat jij bedoelt 😀
    maar idd, wat suzan zegt. kijk uit dat ze nooit van de trap af kan 😀
    nathalia kan net bij de deurklink, en kan dus deuren openmaken.
    traphekjes zijn echt een uitkomst hihihihi

liefs, do

#4017661 Quote

Lenthe (16 mnd) ligt nog gewoon in een spijlen ledikantje, met uiteraard sinds een maand of 4 met de bodem naar beneden.Ik merk dat ze de laatste tijd haat beentje er wel over heen probeert te gooien, maar ik ga er niet een ander bedje voor kopen.Ik heb een dik vloerkleedje voor haar bedje gelegd.Als ik haar in een junior bedje leg dan zou ze er ook uit kruipen, dus vind dit nog wel even prima.
    Gr.Roos.

#4017663 Quote

Hey Rose,

Toen ik het kopje van je topic las begreep ik je eerst verkeerd.  Maar wrs heb jij het over een heel ander bed.  Ik kan je dus ook niet echt helpen geloof ik…

Ons mannetje ligt in een slaapzak in het ledikantje, zolang hij daar nog in past zonder gevaar, laten we dit zo. Anders kruipt meneer wrs de hele nacht rond.

We hopen het te kunnen rekken tot hij ongeveer 2 jaar is, maar of ie dat redt qua lengte…

Liefs Lientje

#4017696 Quote

Hoihoi,

Ik weet ook niet precies wat je bedoeld met het bedje, maar hier even mijn verhaal. Onze zoon van 2,5 ging ook met 1,5 jr uit z'n bedje klimmen. De slaapzak deed hij zelf los, dus hebben we de spijlen uit zijn bed gehaald. Sindsdien is het met slapen weer een probleem. Hij klimt 's avonds uit zijn bed, en erger nog (misschien) 's nachts en 's morgens ook. Eindelijk, sinds een paar weken gaat het weer lekker, maar het is dik een jaar echt een probleem geweest.

Bij vrienden van ons zie ik een zoon die ruim 2 is, en nog steeds in zijn slaapzak in zijn ledikant slaapt en er niet uit kan. Eerst dacht ik dat het leuk zou zijn als ze het kind wat meer vrijheid zouden geven, maar nu merk ik dat het ook wel handig is. Zeker met een tweede kind erbij.

Ik heb besloten om mijn dochter zo lang mogelijk in de slaapzak en in het ledikant te houden. Vergeet niet dat je echt geen bewegingsvrijheid meer hebt (bijv. kun je douchen zonder dat je zoon of dochter (weet ik niet meer, sorry) gekke dingen uithaalt???Er zij trouwens ook grotere ledikanten van 70×140 cm.

Succes bij je beslissing.
    Liesje

#4017698 Quote

Mijn dochters zijn nog nooit uit bed geklommen (even afkloppen met de jongste weet je maar nooit). Maar mijn nichtje had een tweeling die zich gewoon over de rand stortten. Zij heeft toen de bodem van het bedje op de grond gelegd. Er zat geen ruimte tussen het matras en de onderkant van het bed en het scheelde zo'n 7 cm. En zo konden ze er niet meer uit.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct