Hoi Patricia,
Hier nog een fles-verslaafde!:Lenthe.
's Morgens als ontbijt gaat er ee fles van 170 cc in.
Een paar uur later een fruithapje, 's middags 2 soms wel 3 boterhammen (zonder korstjes) in de namiddag een soepstengel of een kinderrijstewafeltje en 's avonds eet ze gewoon mee met de pot.Moet ik zelfs haar bordje weghalen als ik denk dat ze voldoende heeft gegeten.
Oftewel, mevrouw hier eet alsof haar leven er vanaf hangt.
Ze krijgt al een tijdje geen avondfles meer, hoe we die hebben afgebouwd….een flinke hap lucht nemen, en op een vrijdagavond ermee stoppen.Onze meiden hebben 's nachts altijd doorgeslapen, maar kon me vanaf onze 1e dochter best voorstellen dat het pittige nachten zouden worden zo zonder een fles voor het slapen gaan.Dus op een vrijdagavond begonnen we (2003) om zonder fles naar bed te brengen en inderdaad, het was een heftig weekendje toen, maar maandagavond taaide ze er niet meer om en sliep ze vanzelf in slaap, zonder fles…
En zo deden we het een paar jaar later ook met de 2e en een maand of 3 terug ook met Lenthe, de 3e.Alleen de ochtendfles krijgt ze nog wel, moet eerlijk zeggen dat dat vooral uit gemakzucht van haar mama is, want de wekker staat op 07:00 uur, en de oudste 2 moeten om 08:30 uur op school zitten, en manlief is minstens 4 keer per week om 07:00 uur de deur al uit, dus hoe handig is het om Lenhte met een schone luier en een volle fles in de box te zetten om vervolgens mezelf aan te kleden, de andere eten te geven en lunchtrommeltjes te vullen!!!
Enfin, het consultatieburo natuurlijk weer piepen 'Ja, maar ze is allang 1 geworden', nou dan moet ze hu wel vitmanine D druppetjes voor een goede botopbouw ernaast slikken'…Joh, prima, als dat nodig is dacht ik, een potje druppeltjes aangeschaft voor een paar euro en mooi dat Lenthe nog effies een paar maandjes aan de fles zit 's morgens!!!Met 9.7 kilo en 74 cm ben ik tevreden over mijn popje hier!
Succes met Caithlyn, enne, dat ze als 't ware een 'eet-dip' heeft herken ik ook wel van m'n 2e meisje, opeens is het allemaal minder interessant en had ze inder trek, niet zorgen over maken, als ze nou helemaal niks at, maar dat doet ze toch ook niet..Je zou (als je er de fut nog voor hebt) haar overdag een zelfgemaakt groente sapje kunnen geven, heeft ze toch de vitaminetjes binnen, kijken of ze dat lekker vind, of je koopt die kant-en-klare glzaen flessen bij de AH met groente en fruit sapjes…Heeft ze VOOR 't avondeten toch al wat binnen.Mijn oudste lust weinig groenten, al helemaal geen wokgroenten, dus als ik dat 's avonds eet, staat er standaard een bakje met rauwkost op tafel als ze uit school komt, en die is dan ook zoooo lleeg, dan heeft ze toch die dag haar groenten binnen…
Lange lap tekst geworden….succes met Caithlyn!!!
Groetjes Roos.