Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1252411 Zijn Er Nog Meer Verslaafd Aan Fles Kids Hier

• Auteur

hoi hoi

even een vraagje

caithlyn is nu bijna 16maand en mag eigenlijk allang van de nutrilon af
    maar nee hoor madammetje eet zowieso nog 2flessen per dag waarvan 1savonds is (alleen is dit een pyjama papje) en smorgens rond 7uur ook een gewone fles met 6scheppen nutrilon en 2 bambix….
    het liefst wilt ze er smiddags ook nog een
    brood fruit en warm eten heeft ze liever niet als wel brood gaat er misschien een half sneetje in fruit ook maar een paar stukjes of een half potje en warm eten is ze de laatste weken helemaal niet gek op nu merken we ook dat caithlyn eerst altijd dik boven het gemiddelde zat kwa groei  en gewicht maar sinds januari (vanaf dat ze in het ziekenhuis heeft gelegen met rs) loopt ze zelfs helemaal bij met der gewicht en weegt nu netjes 10,5 kilo ze loopt er natuurlijk ook bij enzo en beweegt ook veel maar vind het zo vervelend dat ze bijna niks eet en nog super dol is op haar pap hahaha

wie ow wie heeft dit ook of hoe kan je zo,n fles afbouwen?
    ja nu heb ik iets ben blij dat ze de flessen nog pakt krijgt ze teminste voeding binnen

maarj a

liefs

#4017658 Quote

Hoi Patricia,
    Hier nog een fles-verslaafde!:Lenthe.
    's Morgens als ontbijt gaat er ee fles van 170 cc in.
    Een paar uur later een fruithapje, 's middags 2 soms wel 3 boterhammen (zonder korstjes) in de namiddag een soepstengel of een kinderrijstewafeltje en 's avonds eet ze gewoon mee met de pot.Moet ik zelfs haar bordje weghalen als ik denk dat ze voldoende heeft gegeten.
    Oftewel, mevrouw hier eet alsof haar leven er vanaf hangt.
    Ze krijgt al een tijdje geen avondfles meer, hoe we die hebben afgebouwd….een flinke hap lucht nemen, en op een vrijdagavond ermee stoppen.Onze meiden hebben 's nachts altijd doorgeslapen, maar kon me vanaf  onze 1e dochter best voorstellen dat het pittige nachten zouden worden zo zonder een fles voor het slapen gaan.Dus op een vrijdagavond begonnen we (2003)  om zonder fles naar bed te brengen en inderdaad, het was een heftig weekendje toen, maar maandagavond taaide ze er niet meer om en sliep ze vanzelf in slaap, zonder fles…
    En zo deden we het een paar jaar later ook met de 2e en een maand of 3 terug ook met Lenthe, de 3e.Alleen de ochtendfles krijgt ze nog wel, moet eerlijk zeggen dat dat vooral uit gemakzucht van haar mama is, want de wekker staat op 07:00 uur, en de oudste 2 moeten om 08:30 uur op school zitten, en manlief is minstens 4 keer per week om 07:00 uur de deur al uit, dus hoe handig is het om Lenhte met een schone luier en een volle fles in de box te zetten om vervolgens mezelf aan te kleden, de andere eten te geven en lunchtrommeltjes te vullen!!!
    Enfin, het consultatieburo natuurlijk weer piepen 'Ja, maar ze is allang 1 geworden', nou dan moet ze hu wel vitmanine D druppetjes voor een goede botopbouw ernaast slikken'…Joh, prima, als dat nodig is dacht ik, een potje druppeltjes aangeschaft voor een paar euro en mooi dat Lenthe nog effies een paar maandjes aan de fles zit 's morgens!!!Met 9.7 kilo en 74 cm ben ik tevreden over mijn popje hier!
    Succes met Caithlyn, enne, dat ze als 't ware een 'eet-dip' heeft herken ik ook wel van m'n 2e meisje, opeens is het allemaal minder interessant en had ze inder trek, niet zorgen over maken, als ze nou helemaal niks at, maar dat doet ze toch ook niet..Je zou (als je er de fut nog voor hebt) haar overdag een zelfgemaakt groente sapje kunnen geven, heeft ze toch de vitaminetjes binnen, kijken of ze dat lekker vind, of je koopt die kant-en-klare glzaen flessen bij de AH met groente en fruit sapjes…Heeft ze VOOR 't avondeten toch al wat binnen.Mijn oudste lust weinig groenten, al helemaal geen wokgroenten, dus als ik dat 's avonds eet, staat er standaard een bakje met rauwkost op tafel als ze uit school komt, en die is dan ook zoooo lleeg, dan heeft ze toch die dag haar groenten binnen…
    Lange lap tekst geworden….succes met Caithlyn!!!
    Groetjes Roos.

#4017659 Quote

Jemig, wat een spelfouten hierboven, foutje!!!Beetje moe, ga denk ik effe m'n ogen dicht doen!Lang leven je energie niveau tijdens de zwangerschap!
    Gr.Roos.

#4017666 Quote

hoi Patrica,

Rosco kreeg tot een maand geleden ook nog een ochtend en avondfles.
    Maar s'ochtends een (half) uurtje later ook brood. Die fles kreeg hij omdat hij zo vroeg wakker was en dan na de fles meestal nog wel wat door sliep. Maar toen merkte ik dat hij steeds een klein beetje later wakker werd en dan minder brood at. Toen heb ik op mijn vrije dag rosco geen fles gegeven en ben gewoon met hem opgestaan en heb een half uurtje (tot onze ontbijttijd) met hem gespeelt en dat ging prima. Hij at lekker brood want nu had hij wel trek :). Sinds dien doen we het zo. Hij helpt al met de tafel dekken (denkt hij) door pakjes hagelslag enz te tillen. De avond fles krijgt hij nog gewoon. vind ik eigenlijk ook veel   te gezellig  Ik wil hem daar alleen wel voor dat de baby er is vanaf hebben want wil het gevecht niet aangaan als hij/zij er net is.
    Vind het idee van Roos wel heel goed en er gewoon een weekend aan op offeren. Hebben we ook gedaan toen we rosco gingen laten huilen om door te slapen. Heel traumatisch voor mama maar na 2 avonden een uur gehuil sliep hij heerlijk door.
    groet czaar

#4017670 Quote

thalia krijgt ook nog gewoon 2 flessen.
    sochtends wilt ze echt geen brood, of pap uit een bordje, dus dan maar pap fles en savonds heeft ze er gewoon nog behoefte aan.
    heb toen wel geprobeerd om dat af te bouwen (er alleen maar water met heel klein beetje siroop in gedaan, op den duur fles weg laten vallen)
    maar nathalia wilde gewoon echt melk hebben.
    nou ja, prima dan toch?
    geen probleem hoor 😀

ga t voorlopig niet proberen, om weer af te bouwen. vind het wel goed zo.

liefs, do

p.s. heb ook geprobeerd om melk uit een tuitbeker te geven, maar dat wilt ze ook weer niet whahahaha

#4017673 Quote

Hoi

Lyndsey is 15 maanden.
    ze krijgt smorgens als ze wakker wordt een bordje pap .
    Om smiddags om 12 uur krijgt ze 2 sneetjes brood.
    Ze wil dus geen fruit hapje maar tussen door krijgt ze 2 koekjes of krentjes.
    Tussen half 5 en 5 uur krijgt ze warm eten af en toe een potje maar het liefst eet ze met de pot mee,daarna krijgt ze een danoontje en savonds rond 20:00 krijgt ze haar fles melk,en dat is gewoon dreumes melk.tussen door drink lyndsey  een beetje ranja of diksap.

Groetjes peggy  

#4017676 Quote

Hier ook een fles (en borst) verslaafde.
    'sochtends tussen 6 en 7 wordt Maris wakker en wil hij aan de borst. Om een uur of 8 eet hij ongeveer 1,5 snee brood, om half 10 fruit en om 12 uur weer een fles melk waarna hij gaat slapen. Om ongeveer half 3 eet hij weer ongeveer 1,5 snee brood en om 4 uur een tussendoortje. Om half 7 warme maaltijd en toetje die er meestal goed ingaan, maar toch is de fles melk om 8 uur in een minuutje leeg. De hele dag door drinkt hij water en dixap uit een tuitbeker, dit gaat steeds beter.

Zolang hij niet te dik is, vind ik het het prima zo. Ik wil wel meer gaan oefenen met drinken uit een gewone beker. Maar die melk uit een flesje en de borst zien vinden we beiden wel fijne knuffelmomenten!

Groetjes van margriet, moeder van Maris (bijna 15 maanden)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct