Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1252414 Nieuw Huisje

• Auteur

hey meiden.

zoals vele van jullie weten, zijn we al heel lang op zoek naar een huis.
    nu werd ik net gebeld dat we morgen een bezichtiging hebben, en als t ons bevalt dan kunnen we gelijk tekenen.
    het is een 4 kamer flatje, op de 2e verdieping. centrale verwarming,dubbel glas.
    (alleen dat is voor mij al een reden om te verhuizen whahahah)

nu is het probleem alleen:

ik ga van de ene rot buurt, naar de andere rot buurt.
    het is niet echt een veilige buurt en je zal er niet vrolijk van worden om je kindje op den duur daar naar school te brengen.
    (voor degene die bij mij uit de buurt komen, het is in rotterdam-zuid
    )
    maar ja, dit is ook een onveilige buurt, en wil ik nathalia ook niet op school doen.
    en woon nu ook nog eens in een rot huis.
    terwijl op zuid een mooi huisje is.

t is een beetje dubbel dus hihihi
    nou ja, we gaan morgen gewoon kijken, en we zien het wel dan of we het nemen of niet.

laat t jullie weten 😀

liefs, do

#4017671 Quote

hoi Do,
    ik kan me je aarzeling voorstellen, maar ik zou liever in een mooi huis in een rot buurt zitten, dan in een rot huis en een rot buurt!!!
    lekker gaan kijken morgen.
    voor je aan naar school brengen gaat denken, dat duurt nog 2,5 jaar, bovendien is dat niet 's avonds 😉
    ik hoop dat het een paleisje is
    groetjes suzan

#4017677 Quote

hey suzan

dank je voor je reactie.
    heb even met mn vriend gepraat.
    oo khij zei eerst, nou schat, daar wil je niet wonen.
    maar toen hij de foto's zag, had hij toch wel zoiets van: dat ziet er toch wel mooi uit.
    tja…. rotter dan dat we nu wonen, kan haast niet whahahaha.
    we gaan dus morgen gewoon kijken. mn ouders gaan gezellig mee, aangezien hun meer ervaring hebben dan wij, en mn vader in een woningcorperatie werkt, en dus meer inzicht heeft in dat soort dingen 😛
    we gaan met zn alle savonds, aangezien erwin en mn vader gewoon moeten werken.
    ik zelf ga overdag al, om de buurt te bekennen. en met buren praten.

mn moeder heeft ook al t 1 en ander lopen googlen.
    er zijn daar meerdere scholen in de buurt, waaronder een katholieken school.
    niet dat wij nathalia gelovig opvoeden, maar meestal is dat toch wel een gemengde school 😀
    en precies wat je zegt, dat duurt nog wel even en hopelijk kunnen we tegen die tijd wel een huis kopen, in een goede buurt.

ik laat je zo snel mogenlijk weten, of we het huisje hebben genomen of niet 😀
    (zal overmorgen zijn, aangezien we morgen avond pas met zn alle gaan kijken)

liefs, do

#4017679 Quote

Een beter huis is wel een stap vooruit! Misschien kunnen jullie dan rustig gaan kijken voor een huis in een betere buurt.
    In welke wijk op Zuid is het?

#4017685 Quote

Hey meid

Wat ben ik blij voor jullie nou nog hopen dat het allemaal meeval.
    Mijn vriend heeft vroeger in de beruchtse en gevaarlijkste straat van vlissingen gewoond wij hebben nooit ergens last van gehad. Maar nou waar we wonen hebben we al 5 keer politie aan de deur gehad ivm onderzoeken. Nou schijn ik ook net de verkeerde   buren te hebben .
    Veel succes

groetjes   lisette

#4017687 Quote

De Strevelsweg is idd erg druk. Ik heb een jaar of 5 gewerkt in Charlois. Als ik dan op de fiets vanuit Ridderkerk kwam fietste ik over de Strevelsweg. Ze hebben daar wel veel gerenoveerd. Het ziet er nu wel veel beter uit. Het was daar ook  nooit echt onrustig ofzo. Maar daar zal het lang duren voor je je kinderen alleen buiten kan laten spelen. Het is een gevaarlijke weg!
    Maar zoals ik al zei het is misschien wel een goede keuze om vanuit een beter huis te gaan kijken naar een huis in een betere buurt.

#4017688 Quote

Hey Do,

Ik sluit mij aan bij de dames voor mij!
    Je kan beter in een goed huis wonen in een slechte buurt dan in een slecht huis in een slechte buurt.
    Van daar uit kan je weer verder kijken, maar dan zit je iniedergeval een tijdje in een  beter huis!
    Ben je erg aan Rotterdam gebonden?
    Anders zou je ook nog buiten Rotterdam kunnen zoeken.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je morgen hier heel enthousiast komt vertellen over je nieuwe plekje!!

X Trudi

#4017692 Quote

heyhey

nou t huisje is helemaal geweldig meiden!!!!!!
    ben er helemaal weg van.
    er moet wel een hoop gebeuren, want er hebben waarschijnlijk bejaarden in gewoond whahaha alles is echt heel ouderwets.
    grote woonkamer, nieuwe cv ketel, mooie keuken,
    grote eetkamer, met barretje tussen keuken en eetkamer,
    badkamer met ligbad, wastafel,douche en toilet.
    3 grote slaapkamers. 2 rommelkamers ook best groot.
    eigenlijk alles wat we nu niet hebben whahahahaha
    we hebben een onderbuurman (gelijk praatje mee gemaakt)
    heel sociale jongen, en geen feestbeest hihihi

de buurt valt me eerlijk gezegd ook reuze mee hoor.
    nee oke, het is een drukke weg, waar je je kind niet los kan laten lopen, maar aan de achterkant zit een speeltuin, en een heel groot veld.
    een stuk verder lopen komen we in een park terecht.
    ik had het me een stuk erger voorgesteld whahaha
    komt omdat mn ouders en erwin zeiden: nou, daar wil je niet wonen hoor, slechte buurt bla bla bla.
    mn onderbuurman zei ook al, dat er niks gebeurd hier, geen hangjongeren (hij heeft ze nog niet gezien)
    in het huis hoor je de drukke straat niet eens.

nou, ik ga er maar weer eens een eind aan breien.
    vanavond gaan we weer.
    alleen dan gaan mn vader en erwin mee, om te kijken.
    als erwin het mooi vind, kunnen we vrijdag of maandag al het contract tekenen.

befankt voor jullie reacties D:

liefs, do

#4017694 Quote

Onwijs gaaf voor jullie zeg. Ik hoop echt voor je dat je vader en vooral erwin het ook een grote verbetering vinden.
    Heerlijk dat je eindelijk niet meer 3x per dag hoeft te zuigen, en je geen zorgen hoeft te maken over tocht e.d. Dat Nathalia haar eigen kamertje heeft en jullie niet meer door haar kamer heen hoeven naar het balkon (dat was toch zo). Ik hoop dat jullie er snel in kunnen.

Veel succes ermee!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct