Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1252422 Ozeker Over Voeding Naar Cb

• Auteur

Hallo Mama's,

Ik ben vandaag naar het cb geweest. Normaal trek ik me er niet zo veel van aan van wat ze zeggen, want ik weet nu wel, dat Noah een stevig hollands welvaren is…
    Maar nu zeiden ze toch echt dat hij te zwaar was.
    Hij is nu bijna 15 maanden en weegt 13 kilo en hij is 78cm.
    Hij eet werkelijk alleen maar gezond.
    -Hij krijgt s'ochtens 6 scheppen pap met 150cc melk
    -Dan ongeveer 160cc fruit ( dat heb ik eerder al wat verminderd omdat hij s'middags ook nog fruit krijgt)
    -Een boterham met vleeswaren en 150cc melk.
    -een tuitfles met water en dioran. ( dat is sap voor diabetes)
    – warm eten. ( vers dus weet niet precies hoeveel) en een klein beetje yoghurt. ( zonder iets)
    – en voor het slapen gaan krijgt hij 100cc melk

Nu weet ik dat hij dus eigenlijk teveel melk krijg, want ze mogen maar 300cc. Maar dat hij daar nou zo dik van word. Ik mag hem s'middags dus geen melk meer geven, maar water. Nou jeetje zou hij daar nou zo zwaar van worden??? En zelf vinden wij hem helemaal niet zo groot en zwaar!!! Hij is gewoon gezond.

Hoe zit het bij jullie??
    Oh en ik kreeg ook te horen dat er heeeel misschien iets met zijn oogje is, want hij trekt hem niet altijd bij. maar we kijken over 4 maanden wel weer. Jeetje ik vond dat allemaal niet zo leuk om te horen..

Groetjes

#4017737 Quote

Wat voeding betreft eet hij heel gezond hoor. Ja, wel wat veel melk. Daar zou je wat minder van kunnen geven, of drinkt hij niets anders? Verder niets veranderen.
    De laatste keer op het bureau vond de arts Renske te licht. Haar curve wordt ook wat platter. Ze was toen 76,5 cm en 8720 gram. Dat is wel een verschil he!!!
    Maar ze eet goed, vaak meer dan haar zus van 3,5 jaar. Soms 2 boterhammen 's ochtends en 's middags weer (met chocopasta   dat eet haar zus nou eenmaal ook vaak, ik ben daar niet heel streng in.)
    En over de oogjes kan ik meepraten. Renske  ziet echt verschrikkelijk scheel. Hou wel rekening met lange wachtlijsten voor oogartsen. Hier in omgeving Rotterdam/Dordrecht  tenminste wel een week of 6. Leuk vind ik het ook niet, maar ik wil ook niet dat ze scheel blijft kijken. Als je zelf vind dat het erger wordt kan je ook naar je huisarts.
    Soms kan je heel wat zorgen hebben. Teveel eten, te weinig eten, groei, ogen, ontwikkeling, spraak. Het hoort erbij.

#4017748 Quote

heyhey

qua voeding zit hij idd op de goede lijn, na mijn idee hoor.
    nathalia krijgt ongeveer het zelfde. 9ze krijgt er ook nog 1 of 2 koekjes/rijstewafels per dag bij, vind ik helemaal niet erg)
    ze is nu 79cm en 10,5 kilo.
    zat op de goede lijn, zei cb.

qua melk moet ik zeggen dat nathalia even veel krijgt. (en dan nog tussendoor siroop)
    melk kan je toch niet genoeg krijgen? is toch alleen maar goed?

nou, ik hoop dat noah water lust :S arm kind 🙁
    water en brood smiddags :S
    nou ja, wat moet, dat moet toch 🙂

misschien ook even je huisarts bellen? kijken wat hij zegt?
    2 weten meer dan 1 toch????

over dat scheelkijken heb ik weer een goed nieuwtje.
    we zijn nu 2 weken aan het afplakken, en het gaat zo goed, dat nathalia haar pleister ipv 4 uur per dag, al 2 uur per dag mag dragen!
    zo snel kan het dus gaan!
    arts zei zelf, dat de kans groot is, dat als het zo door blijft gaan, we in oktober (volgende afspraak) al kunnen stoppen!
    (en dan aankijken, of het goed blijft gaan, of niet en anders weer op doen )
    beter nu dan over een paar jaar toch?

nou succes verder!

liefs, do

#4017755 Quote

Hallo,

ik snap precies wat je bedoelt met het gevoel dat je er onzeker van wordt. Ook wij kregen bij onze zoon steeds te horen dat hij te zwaar was. Als ik nu terug kijk (hij wordt in september 3) dan valt het allemaal wel erg mee, hij was met 14 maanden 11,3 kilo en 82 cm. Hij was altijd groot voor zijn leeftijd.
    Ondertussen is hij 1 meter en weegt 16,2 kilo, een flinke jongen dus, hij is alleen niet dik (geen buik en ik kan zijn ribben nog zien), zijn gewrichten zijn heel breed, hij zal dus een grote brede man worden is onze verwachting. Nu moet ik zeggen dat zijn papa ook flinke knieën enz heeft, dus van een vreemde heeft hij het niet. Kijk dus niet alleen naar zijn gewicht, maar kijk ook hoe hij er uit ziet.
    Kijk verder hoe actief hij is, en probeer hem eventueel daarin uit te dagen om (nog) actiever te worden.
    En verder ga gewoon door waar je mee bezig bent qua voeding, je zit op de goede weg!

groetjes Danielle, mv een grote beer (tijn 26.09.06) en een klein popje (Bente 13.03.08)

#4017756 Quote

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reactie. Na een nachtje slapen, voel ik me er wel iets beter onder, maar  toch voelt het een beetje als falen. Als ook mensen op Noah reageren zoals, zoooo, wat een grote, of van hij lust zeker wel wat? Of, hij is zeker lui? Dan kwetsen ze me en dan denk ik, je hebt het wel over mijn kind en het belangrijkste in mijn leven en ga me dan staan verdedegen. Ja stom hé!!!
    Ik krijg ook heel veel positive reacties en dat mensen me echt even staand houden en zeggen, dat het een mooi kindje is en een vrolijke dreumes.

Maar goed, hij is niet lui.
    Hij lust inderaad alles!!!! Maar ik vind dat juist iets positiefs. Er zijn genoeg kindjes, die niks lusten en een drama is met eten. En dan is het ook niet goed.

Mijn man en ik zijn allebei erg slank en waren als baby ook best wel bolletjes. Daar werd toen niks van gezegd en dat was allemaal oke. Maar nu, is het allemaal drama. Nou, ik heb besloten om het naast me neer te leggen en als meneertje gaat lopen veranderd het zeker. ( hij loopt nu aan één hand en we zien hem zelf al slanker worden) Dan wandeld hij het er wel van af!

Groetjes

#4017761 Quote

hoi suno,

Ik denk inderdaad dat je niet zo door het cb moet laten leiden.
    Ik snap ze wel hoor, er zijn een hoop kindjes die te dik zijn, waar het wel ligt aan een eetpatroon dat geen goede basis is voor je verder leven.
    Als jij weet dat je je kind niet bij iedere jengel of gewoon steeds tussen door dingen geeft dan is er niets aan de hand.
    En trouwens wat dan nog stel dat je kindje hollands welvaren is??? lijkt me belangrijker dat hij gezond is en lekker in zijn vel zit.

Ik weet niet of het waar is hoor maar naar mijn weten is dan weer wel goed om op een gegeven moment de melk af te bouwen. Volgens mij zitten daar bouwstoffen in die je naar mate je ouder wordt gewoon minder nodig hebt. Dus zou je inderdaad kunnen proberen of hij s'middags iets anders wil drinken. Water, of met iets er door bv beetje flevosap of roosvice.En nog 1 ding zo'n meting bij het cb is echt een moment opname.

Dat andere mensen je in je omgeving kwetsen met hun opmerkingen snap ik wel.Dan wordt je net een leeuwin:). Maar weet je mensen hebben altijd wel wat en al is het soms moeilijk maar het naast je neerleggen kost vaak de minste energie.
    (Eventueel een puntige opmerking terug kan me soms ook wel een gevoel van genoegen geven, moet ik bekennen)

#4017764 Quote

Hoi suno,

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt hoor. Onze meid ligt met haar lengte en gewicht boven de curve. Dit is al zo vanaf haar geboorte. Ze eet goed en ook gezond. Niks mis mee denk ik dan. Ze loopt de hele dag af en aan. Mijn mening is die veel beweegt moet ook genoeg eten. Ze krijgt op vaste tijden eten en ja hoor ze krijgt ook wel eens ongezonde dingen. De ene dag eet ze meer dan de andere dag en dat laat ik lekker zo. Ook ons meisje lust bijna alles en daar ben ik alleen maar blij om.
    Bij ons op het cb hebben ze eigenlijk nog nooit iets gezegd.
    Mensen in de omgeving schatten haar meestal ouder dan dat ze is. Was vandaag boodschappen aan het doen en er liep een jongetje rond die in aug. 2 werd. Onze meid was een heel stuk groter en is nu net 16 maanden

Ik maak me er niet zo druk meer om. Ze is gezond, vrolijk en beweegt genoeg. Eet goed, gezond en gevarieerd. En tja de een is nu eenmaal steviger gebouwd dan de ander.
    Ik was vroeger een mager kindje, terwijl mijn man echt een flinkerd was. Ze heeft van ons alletwee dus een beetje. Prima combinatie dacht ik zo.

Geniet van je kereltje
    Groetjes Anne

#4017765 Quote

Suno, als Noah nog niet echt loopt zal je zien dat als hij los gaat lopen en klimmen hij slanker zal worden. Mijn nichtje was ook echt een propje tot ze ging lopen, ze is nu echt slank.  En dan heb ik nog 2 beren van achterneefjes die echt dik waren als baby. Vetrollen, niet normaal. Nu zijn ze 3 1/2 en ze zijn nog steeds breed en groot, maar helemaal niet vet meer.

#4017776 Quote

Lieve dames,

Ik lees met tranen in mijn ogen jullie berichtjes ( ja, ook door mijn hormonen )
    Bedankt voor jullie woorden. Ik voel me er echt veel beter door. Ik heb vandaag eens goed naar mijn manneke gekeken. Hij is zo lief, makkelijk en tevreden. Ik zou gek zijn, als ik me druk maak. Ik heb wel de melk van de middag vervangen door thee. en ook dat vond hij, gelukkig, lekker..
    Verder meiden, bedankt!!!!!!!!!!!!!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct