Hej!
Ik ben ook al heel lang thuisblijfmoeder. Sinds onze jongste zoon (nu 8) ongeveer 1 jaar was, ben ik fulltime thuis. Wij hadden een combi van KDV en een oppasmoeder bij ons thuis en 1x per 2 wkn mijn schoonmoeder 1 dag. Het KDV was erg duur, en er ging helaas wat mis met de oppasmoeder thuis. Onze oudste zoon kreeg nachtmerries en zei een keer onder de douche: niet slaan (plus naam). Dus na de nodige hartverzakkingen en andere bijkomende irritaties heb ik de knoop doorgehakt. Ik at liever gras bij wijze van spreken dan dat mijn mooie kereltjes het niet goed hadden!! Wij hadden ze niet voor niets gekregen en ik besloot er op en top voor ze te zijn. Na een wenperiode van een paar maandjes, vond ik het ideaal. Manlief werkte ver weg en was ook veel onderweg voor zijn baan. Nu nog steeds met vele overnachtingen ih buitenland, dus wij vinden het fijn dat ik dan voor onze kinderen een stabiele factor ben. We hadden meer rust op die manier en dat willen we nu met Linde zo houden. Ik heb zelf een Bed & Breakfast bedrijfje aan huis, heel gezellig. Zo heb ik toch contact met mensen om me heen. En als mijn man thuis werkt, zijn we lekker samen en kan ik de zorg met hem delen (hi,hi lees taxichauffeur zijn voor twee grote jongens die van hot naar haar gereden moeten worden). Kortom, ik ben nog niet van plan om een baan te gaan zoeken buitenshuis. Ik breid liever mijn werk aan huis uit. Of doe een cursus hier of daar. We hebben het goed, niet overdreven, gewoon.
liefs Pippi