Onze kleine meid had in het begin ook nog geen ritme. En als ze het al had veranderde dit weer met 2 a 3 wk later.. Inmiddels zit ze in de overgang van 6 x dgs naar 5 x dgs voeding dus ook nu is het even uitproberen, maar over het algemeen zie ik al wel verbetering. Ze had destijds ook geregeld dat ze tussen de 2-en-half of 4 uur om een voeding kwam, geen pijl op te trekken dus maar nu is ze 11 wk en de tijd tussen de voedingen is nu 'gewoon' 4 uur, soms met een half uurtje verschil (eerder of later) maar daar kijk ik niet zo precies op. Wanneer je niet steeds op de klok let maar gewoon voedt op verzoek ben je er veel geruster onder, was mijn ervaring. Ik maakte me nml ook steeds druk om de tijden maar heb dit 'losgelaten' en idd, de ritme kwam vanzelf.
Ons schema ziet er nu zo'n beetje zo uit:
tussen 06.00 en 07.00 uur – 1e voeding, daarna terug naar bed.
tussen 10.00 en 11.00 uur – 2e voeding, spelen, zodra ze moe wordt weer naar bed.(gem. anderhalf uur wakker totaal)
rond 14.00 uur – 3e voeding, ook weer spelen en daarna op bed (net als na 10 uur).
tussen 17.00 en 18.00 uur – 4e voeding, we eten dan zelf ook direct erna, even weer spelen.
Rond 19.00 uur gaat ze in bad, dan nog een slokje drinken (iets, ong. 80 a 100 c), kan ze goed op slapen, vóór 20.00 uur ligt ze altijd op bed.
Voor we zelf naar bed gaan, even na 23.00 uur de laatste voeding, we moeten haar er geregeld voor wakker maken maar als we dat niet doen komt ze rond 3 uur 'snachts en dat willen we niet. Nu slaapt ze door tot de morgen (dus tot 6 of 7 uur).
Misschien heb je er iets aan. In elk geval Succes !!