Hoihoi,
@J_J:
Ik werk op een afdeling die binnen de stichting bekend staat als de ziekenboeg. Hier wonen momenteel 4 bewoners voor vast. Ze zijn allemaal rolstoel- en zorgafhankelijk. We hebben een jongetje van 3 jaar die naast zijn verstandelijke beperking ook nog een tracheo-canule heeft. Ik vind dit af en toe wel confronterend nu; daar zijn niveau rond de 3/4 maanden wordt geschat. En Evy volgende week 3 maanden wordt. Je mag niet vergelijken, maar toch….
Naast onze vaste bewoners kunnen wij bewoners opnemen na bijv. een ziekenhuisopname/operatie of ter observatie bij epilepsie.
Daarnaast logeren in de weekenden/vakanties regelmatig kindjes bij ons die gewoon thuis wonen, maar dan even bij ons komen om de thuissituatie te ontlasten.
En als laatste verrichten wij ook een wijkzorgfunctie binnen de stichting. Wij catheteriseren, verzorgen wonden en zetten spuiten bij bewoners waarvan het personeel niet geschoold hiervoor is.
Een hele leuke en afwisselende groep dus.
@mei2008mama:
Wat toevallig zeg. Jij werkt ook in de zorg. Mijn vriend is ook de avonden en weekenden thuis als ik onregelmatig werk. En door de week gaat Evy straks ook naar een gastoudergezin die toevallig ook bij ons in de straat woont. En dit alles gaat ook in september gebeuren.
Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)