Bedankt voor jullie reacties meiden,
Het is idd een hele heftige tijd geweest. Ik stond 's ochtends nog gewoon voor de klas, ging 's middags op controle bij de VK en om 18:00 is Fenna gehaald. Die dag vergeet ik nooit meer. Mijn bloeddruk steeg binnen 3 uur tijd van 90 naar 120, we waren net op tijd.. Ik heb echt geluk gehad en Fenna ook.
Er is heel snel besloten dat Fenna gehaald moest worden dus er was geen tijd meer om haar longetjes te laten rijpen maar het ademhalen deed ze meteen goed. Fenna woog bij de geboorte 1560 gram. Helaas heeft ze in die eerste week een hersenbloedingkje gehad ( dat komt regelmatig voor bij prematuurtjes onder de 34 weken ) en daardoor zijn er gaten ontstaan in haar hersentjes.
Die gaatjes zitten in het motorische stuk. In het eerste jaar zal duidelijkheid komen over hoeveel last ze ervan zal ondervinden. Ze zou zelfs zwaar spastisch kunnen worden en daar hebben we het uiteraard best moeilijk mee. Het is een hele onzekere periode voor ons.
@L81 idd wat grappig dat er meerderen hier van het najaar2006 forum zijn.
@Eline, ik ben idd juf. Ik heb groep 678 en jij? Ik vind trouwens Tijn ook een mooie naam. Hadden wij ook op ons lijstje maar het werd een meisje ![]()
@ Patricia, het is idd heel zwaar om een prematuurtje te krijgen. Vooral de angst in de eerste weken ( infecties, hersenbloeding, problemen met de voeding ) overschaduwd het roze wolk gevoel. Het heen en weer rennen naar het ziekenhuis. Ook Fenna is best een onrustige baby en idd het zal langer duren omdat ze zo vroeg zijn geboren. Ik ben benieuwd hoe ze zich zal gaan ontwikkelen. DFie 2 maanden mogen we erbij optellen idd maar het zal voor ons zowiezo spannend worden vanwege de hersenschade. Wij lopen voorlopig nog zieknhuis in en uit. Binnenkort hebben we een MRI scan en elke week komt de fysio langs