Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

dopen

• Auteur

En in het Oude Testament werden de jongetjes al besneden. En in het Nieuwe Testament werd het hele huis gedoopt.
    Dus nog meer bijbelse argumenten.

Onze man was ook 2 1/2 week.

De argumenten zijn trouwens mooi verwoord door jullie vind ik.

#4019800 Quote

wat ik er nog aan toe wou voegen:

Ben het met jtzwanger eens. Je belooft ook met de doop dat je je kindje gelovig zou opvoeden als isra later belijdenis gaat doen zegt ook zij 'ja' tegen God.

Zelf vind ik het erg belangrijk en bijzonder dat Isra is gedoopt. En ik geloof niet alleen dat er meer tussen hemel en aarde is, ik weet het zeker!
    liefs

#4019799 Quote

klinkt goed!!

Ook isra is gedoopt. was erg mooie dienst en daarna lekker met elkaar gegeten. heerlijk.

veel plezier!

#4019796 Quote

Hoi

Ons ventje is wel gedoopt en ik wil graag uitleggen waarom.
    De kinderdoop is juist wel heel Bijbels!!
    Bij de doop zegt God tegen je kind: nu hoor je bij mij. Ik zal voor je zorgen. Dat is ook wel het genadeverbond wat God dan met je kind afsluit. Als ouders beloof je ook dat je je kind zult opvoeden zoals God dat wil en hij in de Bijbel heeft laten opschrijven. Als je kind later groot is, kan hij bij God pleiten en zeggen: God, wilt U voor me zorgen. Met de doop heeft U het al beloofd. God heeft met de doop zijn hand al naar je kindje uitgestoken en zodra je kindje tot de keuze is gekomen hoeft hij alleen maar (met Gods hulp) die hand aan te pakken. Als ouders wordt je later ook ter verantwoording geroepen. Je hebt je kind laten dopen… maar heb je het ook opgevoed zoals je beloofd had? Het is dus niet alleen iets voor je kind, maar ook voor de ouders is het belangrijk.
    Het klinkt voor mij allemaal logisch, maar misschien is het voor jullie wel erg ingewikkeld. Maar ik hoop dat jullie er iets van begrijpen waarom wij ons kindje hebben laten dopen.

#4019842 Quote

Ik wil graag ook nog even reageren.

Dopen is misschien de verkeerde woordkeuze. Het is meer een geboorteritueel.

#4019859 Quote

hoi meiden,

toen ik deze topic opende wat het niet mijn bedoeling een hele discussie te gaan voeren rondom de verschillende geloven.
    ik was gewoon heel benieuwd of jullie je kindje laten dopen en hoe jullie de viering in elkaar hebben gezet/in elkaar zetten en hoe eenieder dat beleeft.
    Laat ik even duidelijk stellen dat ik ieders mening respecteer en dat iedereen vanuit zijn of haar overtuiging of geloof ook gewoon het beste wil voor zijn/haar kindje!
    Ik wil dus ook niet oordelen over andere geloven, want ik denk dat in elk geloof wel een kern van waarheid zit en ook tussen de verschillende geloven zijn zeker te weten ook overeenkomsten.

Wij zijn trouwens RK. en ons meisje wordt in een Abdij gedoopt.
    Met een klein groepje familie en heel goede vrienden.

Wij hebben er voor gekozen om Isis te laten dopen omdat we haar graag iets mee willen geven van het katholieke geloof. Wat ze er later zelf mee doet, dat moet ze zelf weten.
    maar dit stukje en straks ook de 1e communie willen we haar meegeven. Vanuit onze grondslag en onze overtuiging. Daarna is ze zelf groot genoeg om te beslissen of ze er verder iets mee wil gaan doen.

Gr. mama Peet

#4019862 Quote

Hallo Mama Peet,

HEt is eigenlijk wel een boeiende discussie. En je moet je vooral niet excuseren hiervoor.

Ik ben Nederlands Hervormd opgevoed en Frank is RK opgevoed. Wij zijn beide niet uitvoerend gelovig maar geloven wel in dat er meer is tussen hemel en aarde. Wij willen Pepijn van onze beide geloven dingen meegeven en ook willen we Pepijn vertellen over andere geloven zodat als hij dat later groot is een goede keus kan maken, als hij dat wil ! Ons ritueel wordt uitgevoerd door een theoloog, het belangrijkste van onze dienst is de mensen om ons en Pepijn heen. En dat deze mensen ons en Pepijn altijd zullen steunen en zullen helpen.

Mama Peet ik wens je in ieder geval een hele mooie en bijzondere doopviering toe.

Groetjes,

Caya

#4019863 Quote

Hoi

Ik geef jullie beide gelijk 🙂 Een discussie over de verschillen tussen kerken is hier niet op zijn plaats, maar ik geloof dat er ook niet echt een discussie heeft plaats gevonden? Misschien een hele kleine over de kinderdoop… Maar goed, ik denk dat er binnen de kerken jammer genoeg al te veel gediscussieerd wordt en dat ze niet genoeg letten op de dingen waar het nu echt om gaat.
    Ik wens jullie beide ook een mooie dienst toe!! Onze doopdienst was erg mooi en heel indrukwekkend. Ik wist niet dat het zo'n indruk op me zou maken!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct