Tijn is van 29 mei, bijna 4 maanden nu dus. Ik denk dat ik nog even ga wachten met bijvoeding, heb niet het idee dat hij er al aan toe is. De afgelopen 2 weken is hij ziek geweest, dus het schema van 5 voedingen per dag is hier volledig overhoop geschopt weer! Hij dronk zijn fles namelijk zo slecht, dat ik vaker kleine beetjes gaf. Nu gaat het wel weer beter, maar echt nog niet super!
Bij mijn dochter ben ik destijds wel met 4 maanden begonnen. Eerst tussen de 2 ochtendvoedingen door een fruithapje, paar hapjes. Heb dat een tijdje volgehouden, daarna ook wat groente (paar hapjes) voor de 1e avondvoeding.
Zo rond de 6 maanden gaf ik haar ook een liga rond een uur of 3smiddags. Wel natuurlijk een liga speciaal voor kindjes vanaf 4 maanden. Tuurliijk, er zitten in een liga dingen die baby's nog niet mogen, maar dat geldt toch niet voor de speciale babyliga?
Ik denk dat ik bij Tijn zo rond de 5 maanden ofzo eens met fruit ga beginnen, vroeg zat voor hem denk ik.
O, en even een vraag over pap: doen julie dat in een fles gewoon of echt van een lepeltje? Kan me herinneren dat ik dat bij julia gewoon in een fles gaf, omdat ik het met een lepeltje zo'n gedoe vond. Duurde vel te lang, en ze had echt geen zin om al zoveel van een lepel te eten……
Goed, ik zie het allemaal wel, vanaf een maand of 6 is bijvoeding toch pas echt noodzakelijk?
Liefs, Eline