Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hazenslaapjes – ook 's nachts

• Auteur

Hallo

Mijn dochter is nu 5 1/2 maand. Nadat ik ze tot 2 weken geleden overdag niet in bed kreeg en ze alleen maar in mijn armen sliep, terwijl ze 's nachts goed sliep (een paar keer speen geven en terug naar bed), krijg ik ze nu wel overdag in bed, maar ze maakt alleen hazenslaapjes van max. 45 minuten. Zo moet ik ze zeker 4 keer per dag in bed brengen.
    Sinds een week doet ze dit nu okk 's nachts, en mijn man en ik worden er knettergek van. Ze slaapt ergens tussen 10 en 45 minuten en zet het dan op een brullen. Speen in helpt niet, vaak heeft ze hem  zelfs nog in haar mond,  ik moet ze echt uit halen en haar rustig maken, ze begint zo overstuur te raken en te krijsen, dat ik  ze daarna nauelijks   rustig krijg, mijn man al helemaal niet meer. En mijn zoon van 2 is er ook al van wakker geworden, en die slaapt goed!
    De hele nacht gaat dit zo door, ik kan geen uur aan elkaar meer slapen. Overdag slapen lukt ook niet echt met haar hazenslaapjes en met mijn zoon van 2 ernaast.

Kennt iemand dit probleem? Heeft iemand tips? Ze is een heel druk baby, wil alles al, is heel actief en alert en neemt alle indrukken in zich op. De prikkels probeer ik zo goed het kan de beperken, zal ze daar dan toch moeite mee hebben?

Ik ben einde raad, misschien kan iemand helpen?

Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Nicole

#4023289 Quote

Hoi Nicole,

Wat vervelend voor je dat ze zo weinig slaapt.
    Dit hou je nooit lang vol.
    Ik heb misschien wel een paar tips voor je.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik zou haar voor het slapen in bad doen, daar wordt ze suf van en ik hoop dat ze dan wat langer slaapt.
    Misschien ook dat haar dag en nacht ritme door elkaar ligt.
    Ik leg Jari overdag in de box voor te slapen, en het 's avonds in zijn bedje.
    Kan het ook zijn dat ze last van tandjes krijgen heeft?
    Jari is van 27-08-2008 en heeft daar nu last van.
    Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
    Veel suc6 en sterkte!

Liefs Fabiënne

#4023290 Quote

hoi nicole
    heel herkenbaar, ik zit bijna met hetzelfde probleem
    ik heb een dochter van 6 die naar school moet,
    en een zoontje van 6 mnd,
    hij gaat om 19.00 naar bed dat gaat goed en dan s'nachts zet hij het op een schreeuwen hij overstrekt zich dan helemaal en ook ik krijg hem niet stil,
    neem hem even op de arm schone luier en dan is hij wel iets rustiger leg ik hem er weer in begint hij weer,
    ik heb dit nu al een week en ben echt kapot.
    ik heb hem uiteindelijk een fles gegeven en daar dronk hij 100cc van en is toen na nog even huilen in slaap gevallen.
    tot de volgende ochtend.
    ik hoop dat het vanzelf weer overgaat.
    ik doe hem altijd s'avonds in bad en lees hem nog een boekje voor met zijn zus samen.
    ach ja hopelijk gaat het snel weer over en kunnen we weer lekker slapen.

groetjes mascha

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct