Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1270427 Bijna Verlof

• Auteur

Hallo dames,

Vrijdag nog werken en dan gaat mijn zwangerschapsverlof in! Ik heb er wel zin in, ben benieuwd of ik me niet ga vervelen
    Gister zijn we naar een voorlichtingsavond over borstvoeding geweest, was best interessant. 1 december komt er iemand van de kraamzorg langs voor een intakegesprek. Weten jullie of ze dan ook naar bedje e.d. al kijken?
    De babykamer is eigenlijk wel af, maar er waren wat problemen met een lade die niet past, dus daar weer paar weken op wachten. We hebben afgelopen weekend de kinderwagen opgehaald, die staat al klaar in de hal. Nu maar lekker gaan genieten en afwachten.

groetjes
    Jadeje

#4027505 Quote

Ga jij 6 of 4 weken van tevoren? Ik moet nog 4 weken. Ik ben 22 januari uitgerekend. Ik heb vanavond het intakegesprek met de kraamzorg, maar die komen nog niets controleren hoor. Dat doet de kraamverzorgster. Controleren doen ze sowiezo niet meer, maar ze willen je altijd advies geven.

Geniet van je verlof!!!

#4027514 Quote

Hoi,

Ik heb 6 weken verlof, ik werk op een kinderdagverblijf en het is lichamelijk te zwaar voor mij aan het worden. De verloskundige had me dat al van te voren aangeraden en daar ben ik wel blij mee.

groetjes
    Jadeje

#4027518 Quote

Hoi,

ik ben 1 januari uitgerekend maar ik ga pas vanaf  1 december  met verlof (moest zonodig stoer doen, denk ik nu iig)  dan heb ik exact een maand tot de kleine komt, zou moeten komen. Ik ben van de week bezig om het  onderzoek waar ik mee bezig men over te dragen aan een collega. Dan heb ik volgende week nog een weekje alleen maar aanwezigheidsplicht.

Ik heb de kraamzorg een maand geleden al op bezoek gehad, stelt echt niets voor. Alleen maar even je zorgpas laten zien, adres en telefoon nummen checken. Daarna vroeg ze nog of ik alle informatie had gelezen die ik had gestuurd en hoever ik was met het inkooplijstje. Ik kreeg nog wat tips over het kopen van specifieke spullen luiers, flesjes, borstkolf e.d.(ze weten echt veel, moet je gebruik van maken). Ze vroeg   ook of ik had nagedacht over de logistiek tijden de bevalling (boven/beneden/kraampakket enz) en  ze wilde voor de lol nog even de kinderkamer zien. Helemaal niets dwingends en dat is logisch want je hebt tenslotten nog ongeveer  twee maanden de tijd om alles in huis te halen. Verder zei ze ook dat als je iets niet hebt, het snel genoeg gekocht is door man of familie.

#4027520 Quote

Hallo allemaal,

Ja mijn verlof is nu al ingegaan was eigenlijk bedoelt dat ik tot volgende week zou werken, maar ja mocht niet meer van de faurenartz(gynecoloog i.v.m. harde buiken en een week wordende baarmoeder dus beter rustig aan doen nu dus!!! Werk in de zorg en das niet bepaald licht werk had zo wie zo tot 6wk van te voren gewerkt en had   dan nog 1 week vakantie bijgenomen dus zou ik 7wk van te voren met verlof gaan.

Het intake gesprek met het kraambureau stel niet zoveel voor en ze komen niks controle bij ons niet!!! Je krijgt wel een boekwerkje met veel informatie van ze das wel goed om ff door te lezen en ook niet iedere kraambureau doet dit!!!

Nou succes met de laatste dagen werken en vooral genieten!!!

Liefs Sandy   32 wk precies

#4027528 Quote

Hai,

Ik ga 4 december met verlof en ben er onderhand goed aan toe! Ik heb een dochter van 17 maanden die veeeel aandacht en energie eist dus ik zit er behoorlijk doorheen. Ik ga 6 weken van tevoren en daar ben ik achteraf erg blij mee want ik had 4 weken van tevoren in mijn hoofd..

gr.Ing

#4027531 Quote

Jeetje, nu al met verlof!! Ik ben ook pas de 27 ste uitgerekenddus mag er nog even tegenaan.
    Geniet van je verlof!! Neem nog lekker even overal de tijd voor en laat je maar flink verwennen!

Bij mij kwam de kraamhulp helemaal niet thuis. Ik heb bij de eerste (en vorige week weer) een telefonische intake gehad.
    Ze stelde de administratieve vragen, of het betaald parkeren was, of de kraamhulp mee mocht lunchen, enz. Verder vroeg ze of ik het informatieboek door had gelezen en of ik nog vragen had.
    Nou dat was het wel… stelde niet zoveel voor! Het zal per kraambureau wel verschillend zijn!

Groetjes!

#4027551 Quote

Joepie, mijn zwangerschapsverlof is ook ingegaan!! Ik zit nu heerlijk met m'n beentjes omhoog op de bank met de laptop te genieten van het eerste uur……ben benieuwd hoe lang ik zo rustig kan blijven zitten, aangezien de nesteldrang hier behoorlijk begonnen is. 16 weken verlof en nog 4 weken vakantie erachteraan. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat ik zolang niet naar m'n werk hoef. Gek hoor!!! Maar ik ga proberen te genieten.
    O ja, het is 6 weken voor m;n uitgerekende datum, ik ben op 10 januari uitgerekend.

#4027554 Quote

Hoi.
    Hier nog iemand wie haar verlof is ingegaan. Heerlijk, ik kan nu alles in mijn eigen tempo doen. Op vermoeidheid na heb ik nog weinig klachten, dus ik ga lekker genieten.
    Liefs Nurse

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct