ik ben moeder van 2 kindjes en heb veel ervaring met inbakeren vandaar dat ik hier even wat schrijf.
Mijn oudste (inmiddels ruim 4 1/2) heeft in het begin ontzettend gehuild, uren aan 1 stuk. En in het wilde weg met zijn handjes slaan, heel onrustig.. Toen is er iemand van het cb bij ons thuis geweest en werd er geadviseerd hem in te bakeren. Dit hebben wij gedaan met gewone flanellen doeken. Onze zoon heeft hier uiteindelijk tot aan 5 maanden in geslapen en toen ging het goed.
We deden de doeken steeds losser, en op een bepaald moment zelfs een handje eruit omte kijken hoe hij hierop zou reageren..
Onze tweede, een dochter die inmiddels 11 maanden is, was in het begin erg onrustig. Ze huilde niet veel, maar sloeg ook met haar handjes. Ik heb haar vanaf het begin in een hydrofiel luier gewikkeld, armpjes strak naar beneden. Dit ging goed, maar omdat ze binnen korte tijd steeds sterker werd en haar handjes vrij kwamen, heb ik de PACCO doeken gekocht, met het boekje erbij van Ria blom.
Dit hebben wij 3 maanden gebruikt en toen was het voor haar al niet meer nodig.
de consultatie bureaus zijn tegenwoordig niet al te moeilijk meer over het inbakeren. Doe wat je gevoel je zegt.. Dat is het belangrijkste!
Succes
Suus