Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1270489 Inbakeren

• Auteur

Hoi,

Onze zoon (2,5 week oud) slaapt de laatste dagen overdag weinig tot niets. Hij valt alleen op de arm in slaap en als we hem in bed leggen wordt hij na een half uurtje weer wakker. Snachts slaapt hij wel goed, maar volgens mij is hij dan zo moe, omdat hij overdag bijna niet slaapt. Hij is heel beweeglijk en slaat met armen en benen. Heeft iemand ervaring met inbakeren? Er is ook een soort slaapzak te koop, puckababy? Kent iemand die?

groetjes
    Jadeje

#4027864 Quote

Hoi Jadeje,

ik heb te horen gekregen dat je nooit zelf aan inbakeren moet beginnen. Er moet ook een boek zijn van Ria Blom, daar staat veel in over inbakeren maar ook over de rust en de regelmaat die je tegelijk moet toepassen. Er zijn inderdaad speciale doeken te koop . Wij hebben het hier echter anders gedaan. Ook Tijn is soms erg onrustig. Als hij dat is (en op andere momenten ook niet) leggen we heb in zijn doek in het ledikantje. Wat is een doek dan precies? Das een soort badcape, ken je die? Je legt hem er schuin in en doet zijn voetjes iets omhoog. Je slaat dan eerst de punt over de voeten heen en vervolgens leg je een arm recht naast zijn lijfje. Aan die kant sla je de doek er stevig omheen en je stopt m aan de andere kant onder zijn lijf. Daarna doe je de andere kant. Zo ligt hij een beetje ingebakerd wat je nog kunt versterken door de dekens goed in te stoppen. Tijn reageert hier erg goed op. Het proberen waard?

groetjes Natasja

#4027865 Quote

hoi
    onze dochter van 3 weken, doet precies hetzelfde.
    en wij hebben het  ook met de badcape zo opgelost. de kraamhulp kwam hier al mee in de kraamweek.
    het werkt niet altijd, maar ze is wel rustiger.
    succes.

#4027866 Quote

Hoi,

Nu heb ik dat dus ook met de badcape, maar is dat dat geen inbakeren? Ik had het consultatiebureau gebeld en zei zij inderdaad dat je dat zelf niet moet doen, maar ze had het wel over inwikkelen in een cape. Verder natuurlijk de tips van wakker in bed leggen, regelmaat etc. Het werkt wel met die badcape, hij is een stuk rustiger en wordt nog wel af en toe wakker, maar slaapt zelf weer in. Ik had zelfs al een speentje geprobeerd, maar die hoeft hij nu niet meer nu die lekker met zijn armpjes wat vaster ligt.

groetjes
    Jadeje

#4027867 Quote

ik ben moeder van 2 kindjes en heb veel ervaring met inbakeren vandaar dat ik hier even wat schrijf.

Mijn oudste (inmiddels ruim 4 1/2) heeft in het begin ontzettend gehuild, uren aan 1 stuk. En in het wilde weg met zijn handjes slaan, heel onrustig.. Toen is er iemand van het cb bij ons thuis geweest en werd er geadviseerd hem in te bakeren. Dit hebben wij gedaan  met gewone flanellen doeken. Onze zoon heeft hier uiteindelijk tot aan 5 maanden in geslapen en toen ging het goed.

We deden de doeken steeds losser, en op een bepaald moment zelfs een handje eruit omte kijken hoe hij hierop zou reageren..

Onze tweede, een dochter die inmiddels 11 maanden is, was in het begin erg onrustig. Ze huilde niet veel, maar sloeg ook met haar handjes. Ik heb haar vanaf het begin in een hydrofiel luier gewikkeld, armpjes strak naar beneden. Dit ging goed, maar omdat ze binnen korte tijd steeds sterker werd en haar handjes vrij kwamen, heb ik de PACCO doeken gekocht, met het boekje erbij van Ria blom.
    Dit hebben wij 3 maanden gebruikt en toen was het voor haar al niet meer nodig.

de consultatie bureaus zijn tegenwoordig niet al te moeilijk meer over het inbakeren. Doe wat je gevoel je zegt.. Dat is het belangrijkste!

Succes

Suus

#4027868 Quote

Hoi,

Bedankt voor jullie tips, het is erg fijn om er met anderen over te praten. Ik ben vanochtend bij het cb geweest en ze hebben me voorgedaan hoe ik met een doek kan inbakeren. Ook heb ik nagevraagd of ze de puckababy kenden en dat werkte volgens hen ook. Die hebben we dus gelijk gekocht en onze zoon heeft er net heerlijk in geslapen, zijn handjes zitten niet naast zijn lijfje vast, maar hij kan ze ook   niet meer ongecontroleerd in zijn gezicht doen, het is eigenlijk een soort slaapzak, ook niet al te dik. Wel duurder als een gewone doek.

groetjes
    Jadeje

#4027870 Quote

Hallo Jadeje,

De puckababy is inderdaad duur maar ik zweer erbij. Ik heb zelfs een volgende besteld voor 3 tot 6 maanden.

Het ziet er niet zo 'zielig' uit als met doeken. De flanellen doeken hebben we ook geprobeerd maar die werden al snel te klein.

De Puckababy kost wat maar deze zet je na gebruik gewoon op Marktplaats, ze verkopen daar erg goed!

Groetjes!

#4027874 Quote

Hoi,

ik heb gister zelfs nog een 2e slaapzak erbij gehaald, voor als die andere in de was is Ook heb ik van het consultatiebureau het boekje regelmaat brengt rust geleend van Ria Blom, daar staan ook veel tips in. We proberen nu het schema aan te houden van slapen, wakker worden, voeden, knuffelen, spelen in de box en als hij moe wordt gelijk weer naar bed. Ik ben benieuwd of het gaat werken.

groetjes
    Jadeje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct