Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1270490 Naar Buiten Met De Baby Terwijl Het Vriest Wie Heeft Dit Al Gedaan En Wie Niet En Waarom

• Auteur

Hallo dames,

Jens is inmiddels 2 weken oud maar we zijn nog niet naar buiten geweest met hem omdat het zo koud is. Volgens de kraamhulp kan vorst geen kwaad als je hem   goed inpakt maar ik heb er geen goed gevoel over als ik de koude wind van buiten voel.

Hoe denken jullie hierover en wie is er al met zijn baby naar buiten geweest?

gr.Ing

#4027869 Quote

Hoi hoi,

wij zijn zaterdag voor het eerst met Tijn naar buiten geweest. Kap van de kinderwagen omhoog en de wagen eerst voorverwarmd met een kruik. Daarna de kruik op het dekbedje laten liggen. We hadden toen geeneens een jasje voor hem, hebben m 2 truien aan gedaan. Hij vond het heerlijk (ik ook). Na het wandelen hebben we hem wel een extra keer getemperatuurd, op aanraden van de kraamzorg, om te kijken wat een volgende keer evt. anders zou moeten. Niets dus, hij was prima op temperatuur. Ik zou zeggen: gewoon lekker doen. Aan de andere kant is het heel belangrijk gewoon je eigen gevoel te volgen hierin…

groetjes Natasja

#4027871 Quote

Hoi Ing,

Oh hihi, ik voel me meteen een slechte moeder!   Vanaf het moment dat Noah 1 week oud was ben ik tot nu toe elke dag met hem naar buiten gegaan. Hij vind het (volgens mij) heerlijk want hij slaapt als een roosje tijdens en na een wandeling, en het is voor mij ook heel goed want ik werd een beetje depri van al dat binnen zitten.
    Ik doe hem een dik winterjasje aan, mutsje op  en dan in een dikke slaapzak in de kinderwagen. De kap doe ik bewust juist omlaag, omdat ik het idee heb dat het zonnetje (voor zover die er is) goed is voor de rode plekjes/puistjes op zijn gezichtje.

Uiteraard moet je naar je gevoel luisteren, maar ik denk wel dat als je je kleine goed warm aankleed, hij er best van zal genieten hoor!

Liefs, 10e

#4027875 Quote

Hoi,

Ik ben de eerste week niet buiten geweest, maar dat kwam ook omdat ik zelf nog niet fit en mobiel genoeg was. In de 2e week hebben we hem wel meegenomen naar buiten. Als je je kindje goed inpakt kan dat volgens mij geen kwaad, is zelfs gezond lijkt me, een beetje frisse lucht.

groetjes
    Jadeje

#4027880 Quote
    quote: natasja_1979 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2009 10:52:17'));

Hoi hoi,

wij zijn zaterdag voor het eerst met Tijn naar buiten geweest. Kap van de kinderwagen omhoog en de wagen eerst voorverwarmd met een kruik. Daarna de kruik op het dekbedje laten liggen. We hadden toen geeneens een jasje voor hem, hebben m 2 truien aan gedaan. Hij vond het heerlijk (ik ook). Na het wandelen hebben we hem wel een extra keer getemperatuurd, op aanraden van de kraamzorg, om te kijken wat een volgende keer evt. anders zou moeten. Niets dus, hij was prima op temperatuur. Ik zou zeggen: gewoon lekker doen. Aan de andere kant is het heel belangrijk gewoon je eigen gevoel te volgen hierin…

groetjes Natasja

Hallo!

Mijn zoontje is al bijna 3, maar ook in feb geboren en ik ging al na een paar dagen met hem naar buiten hoor! Goed aankleden, mutsje op en dekentje over hem heen!

En nooit en te nimmer een kruik in de wandelwagen leggen, dat is harstikke gevaarlijk! Door het hobbelen van de wagen, kan de dop van de kruik eraf gaan, je kindje kan dan serieuze brandwonden oplopen!

Groetjes Leontine, mama van Dayden!

#4027887 Quote

Hai,

Kruiken in een wagen is zeker erg gevaarlijk! Ik snap ook echt niet dat mensen dat doen!
    We zijn vandaag naar buiten geweest hoor! Jens vond het heerlijk en sliep constant. Hij was goed op temperatuur toen we terugkwamen.

gr.Ing

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct