Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1270499 Jullie Advies Nodig Wel Of Niet 1200 Km Rijden Met Baby Van 45 Maand

• Auteur

Hallo dames,

Even een vakantievraagstuk… Enerzijds willen we niet weg want tja   Jens is nog zo jong maar anderszijds denken we mss wel te moeilijk en moeten we gewoon gaan aangezien we   er echt aan toe   zijn en als ik straks werk ik geen vrij meer kan krijgen voor vakantie.

We hebben een optie op een leuk bungalowpark in Frankrijk. Wij zijn er erg enthousiast over. We hebben een optie op de 1e 2 weken van juni zodat het er niet afschuwelijk heet is. Het is goed ingericht op kleine kinderen dus dat zien we allemaal wel zitten. Er is echter 1 maar… Het is 1200 km rijden.  Degene van wie ik de tip kreeg  deed dit in 1 dag maar ik weet niet of wij dit redden aangezien we regelmatig moeten stoppen met een kind van 2 en 4,5 maand.

Wat zegt jullie moedergevoel over een kind van 4,5 maand een lange dag in de auto? Is het onverantwoord of doe ik gewoon te moeilijk… Hij zal voornamelijk slapen vermoed ik. (ik denk dat Mette er meer moeite mee heeft).

Wie heeft hier ervaring mee of een gevoel over?

gr.Ing

#4027918 Quote

Hoi,

Ik zou het doen. Weet uit ervaring ook dat het kan. Toen onze Danae 3 maanden was zijn wij naar Italië geweest. Onze zoon was toen 3,5. Ook in 1 keer gereden. (zonder aanhanger, we zaten in een apartement)  Ik zag er ook vreselijk tegenop. Maar ze heeft idd voornamelijk geslapen. Als ze wakker was lag ze tevreden naar buiten te kijken. Pas de laatste 2 uur werd het moeilijk voor allebei.  Toen waren ze het helemaal zat.  

We zijn midden in de nacht vertrokken. In de nachturen reden we 3 uur door. We namen wel uitgebreide stops, zodat de kinderen even konden bewegen. Om 16.00 uur waren we in Italië. De terugreis ging ongeveer hetzelfde. Alleen reden we toen om 10.00 uur 's-morgens weg.

Nou moet ik erbij vertellen dat onze kinderen wel gewend zijn aan een eind rijden. Voor onze zoon hadden we een portable dvd-speler mee.

Succes met besluiten!
    Groetjes, Cathy

( voor vragen: alice heeft mijn mailadres wel)

#4027919 Quote

Hoi, ik heb altijd begrepen dat een baby niet langer dan anderhalf uur in een maxicosi mag zitten? schijnt erg slecht voor het ruggetje te zijn. Kun je niet met het vliegtuig? dat zou ik wel overwegen maar 1200km met een baby in een auto? nee, ik persoonlijk zou dat te ver vinden. Een vriendin heeft het wel gedaan en dat is haar goed bevallen hoor dus het is echt mijn persoonlijke mening…succes…liefs, Elle

#4027922 Quote

Ik zou zeggen, ga in Nederland op vakakantie….

#4027923 Quote

hoi,
    Ik ken veel mensen die het gedaan hebben, zonder problemen. Toen mijn dochtertje 8 maanden was hebben we 9 uur gereden, dat ging ook  prima.
    Ik zou het niet snel doen in jouw geval, maar mijn man juist weer wel, puur gevoelskwestie. Ik denk ook dat je meer ''problemen'' zult hebben met die van 2.
    Als je twijfelt lijkt me dat je het beter niet kunt doen.
    Ik vind de voorpret voor de vakantie al zo leuk, en als je je dan nu al maanden zorgen gaat maken is de lol er ook van af.
    Wij hebben hier een discussie gaande. Mijn man wil naar menorca vliegen als ons zoontje 5 maanden is. Ik moet er niet aan denken!
    1,5 uur rijden, uren op Schiphol vertoeven, 2 uur vliegen, wachten op de kofers, transfer naar appartement en dan nog niet te spreken over vertragingen en mogelijk midden in de nacht op pad met dus ook 1 van 2,5 jaar oud…
    Bij ons thuis is het laatste woord er nog niet over gesproken.

groeten Elke

#4027924 Quote

ik denk dat je het best kan doen. Als je voldoende rust momenten inbouwd en vooral niet overhaast moet het toch geen probleem zijn?!

Wij hebben onze zoon met drie weken mee genomen naar mijn ouders en dat was een rit van ongeveer 275 km. Voor mij ineens een hele wereldreis. Voor meneer niet hoor want hij sliep.

Volg je gevoel en als jij je daar goed bij voelt dan is het ook goed!

Geniet van de voorpret want dat moet je zeker doenhoor!

groetjes marion

#4027942 Quote

Hoi hoi,

Toen onze zoon 14 weken was hebben wij 1400km gereden endat ging super!Zijn savonds vertrokken, gedouched met die kleine, toen fles en na 15 minuten viel hij in slaap i nde auto.(die hadden we op de dag al ingepakt)Hele nacht gereden en smorgens 7 uur wakker gemaakt voor flesje. Had zijn mobiel en andere speltjes meegenomen en tape om het aan het dak vast te plakken.Ging geweldig!!!

Suc6 ermee!

#4027963 Quote

Dat is een zeer bemoedigend verhaal hahahahaha! Ik hoop dat het goed gaat hier!

x ing

#4028064 Quote

Ik weet niet of ik het zou doen, ik heb ervoor gekozen om naar belgië te gaan dit jaar en dat is ook al ongeveer 500 km reizen voor ons. Ik zou in ieder geval wel voldoende pauzes nemen en dan je kindje even uit de maxicosi halen voor  meer dan  een half uur. Dan kan het lichaampje even ontspannen want het zit in zo'n maxicosi wel in een onmogelijke houding.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct