Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1270505 Vaccinaties

• Auteur

Hoi,

Hebben jullie kindjes ook al de 1e vaccinaties gehad en hadden ze er last van? Mijn zoontje heeft gister 2 prikjes gehad, erg zielig. Hij had gister wat verhoging en vandaag slaapt hij veel. Vanaf morgen ga ik de borstvoeding langzaam afbouwen. Ben benieuwd of hij de fles drinkt.

groetjes
    Jadeje

#4027951 Quote

Hoi,

Mijn dochter,Ylana heeft vorige week dinsdag haar eerste prikjes gehad,ze heeft een dag last van haar beentje gehad,maar verder gelukkig niet,ze heeft wel heel erg gehuild tijdens de prikjes,erg sneu!
    Hoe gaat het inmiddels met de fles geven en het afbouwen van de bv?
    Ik geef afgekolvte bv omdat ze de borst niet wil pakken,ze is het flesje daarom wel gewend dat scheelt alweer voor als ik ga stoppen met bv.

gr Caro

#4027953 Quote

Hallo,

Noah heeft zijn prikjes alweer een tijdje geleden gehad maar hij heeft er vrij weinig last van gehad. Eigenlijk alleen een beetje verhoging in de nacht en hij heeft een hele nacht achter elkaar door getrokken……..

Ik had een afspraak om kwart over drie maar uiteindelijk was het over vieren dat hij zijn prikjes kreeg. Niet erg dat je zo lang moet wachten maar wel dat het bijna tijd was voor zijn volgende fles: ja dat zou ik ook niet vrolijk zijn……

Maar goed al met al weer een stap vooruit toch?

#4027954 Quote

Hoi,

Met de fles gaat het heel erg goed. Hij kreeg de eerste van mijn man en dronk gelijk goed uit de speen. Vanaf vandaag krijgt hij 2 flessen ipv borstvoeding. Ik mocht van het consultatiebureau 110 tot 120 aangemaakte voeding geven, dat was dus 105 en 3,5 schepje, maar daar had hij niet genoeg aan, nu krijgt hij 120 en 4 en dat gaat prima. Af en toe staan mijn borsten nu wel op springen, maar dat is meestal maar een paar dagen.

groetjes
    Jadeje

#4027959 Quote

Ook ik ben de bv aan t afbouwen.
    Ik kolf nu nog 4 keer op een dag en de rest krijgt Ylana flesvoeding.Ze is de fles al gewent dus is dat geen probleem,heb met mijn jongste zoontje wel problemen gehad met de overgang van borst naar fles dus ben wel blij dat Ylana de fles gewend is.

Caro

#4027960 Quote

Hoi,

Ik ben ook blij dat het zo goed gaat, want je hoort wel eens anders. Jurre zit nog steeds op 7 voedingen. Om de 3 uur en snachts ook nog 1 keer. Gaat dat op den duur vanzelf naar 4 uur ertussen? Ben ook wel benieuwd wanneer hij de nacht gaat doorslapen.

groetjes
    Jadeje

#4027964 Quote

Ylana krijgt 6 voedingen per dag,er zit vaak zo n 2,5 uur tussen de voedingen,dit komt denk ik ook wel een beetje omdat ze met de flesvoeding haar flesje niet leeg drinkt,zal haar wel zwaarder vallen dan de bv.Het komt echt vanzelf dat je kindje om de 4 uur gaat drinken,het is per kind verschillend en je kindje zal het zelf aangeven.
    Dat geldt eigenlijk ook voor de nachtvoedingen,mijn jongste zoon heeft de nachtvoeding nodig gehad tot een maand of 5,maar dat is wel erg lang hoor,maar Ylana is nu 10 weken en slaapt nu al door,zo verschillend kan het zijn.

groetjes caro

#4028018 Quote

Loïs krijgt aanstaande dinsdag haar eerste vaccinatie. Ik zie er zo tegenop!!! Het lijkt me zo zielig en ben bang dat ze daarna echt zo ziek wordt!!! Wie kan me een beetje gerust stellen?

#4028019 Quote

Hoi,

Ik was er ook best bang voor dat Jurre ziek zou worden, hij heeft een klein beetje verhoging gehad en op het consultatieburo hebben ze alles heel goed uitgelegd. Ook moest ik voor de zekerheid zetpilletjes halen voor het geval de koorts erg zou oplopen. Hij vertelde dat het grootste percentage van de kinderen nergens last van heeft. Jurre had tegen de avond al geen verhoging meer en de dag erna sliep hij alleen veel. Volgende week moeten we alweer voor de 2e ronde. Hij had wel nog een paar dagen een bult van 1 prik op zijn been. Maar het is goed als ze veel bewegen en fietsen met de beentjes anders wordt het stijf.

groetjes
    Jadeje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct