Hai meiden,
Voor mij is de situatie als volgt. Ik heb inmiddels weer een werkweek achter de rug, maar nu is het weer vakantie. Ik werk 2 dagen (Do en vrij). Het was even 2 dagen lekker in komen. De kinderen op school hadden me erg gemist en hadden allemaal tekeningen gemaakt met teksten als "welkom terug juf, we hebben u gemist! " En dat doet je wel heel goed en heb je ook zin om weer aan de slag te gaan!
Na de vakantie weer een week werken en dan de week erna weer vrij ivm hemelvaart. Dus ach.. van dat werken zal ik niet moe worden….
Ik had overwogen om ouderschapsverlof op te nemen, zodat ik dit schooljaar niet meer zou hoeven te werken. Ik heb ook nog een peuter rond lopen en na zijn geboorte wilde ik zo graag weer aan de slag!! Ik was er thuis helemaal klaar mee!! Alleen maar voeden en verschonen…pfff…. het was anders dan dat ik mij had voorgesteld. Inmiddels ben ik helemaal gewend aan het moederschap en geniet ik zo van mijn kids!! Bij een tweede gaat het toch allemaal veel makkelijker.
De behoefte om te gaan werken is nu veel minder groot als toen, maar leuk vind ik het wel!
Als ik ga werken heb ik geen zorgen om mijn kids. Op donderdag zorgt oma voor de kleine meid en gaat de oudste naar de opvang en op vrijdag is papa thuis!!
Wat ik wel heel spannend vond was het afkolven op mn werk en of de kleine meid haar flesjes goed zou gaan drinken, maar dat ging allemaal prima!
Jammer dat ik er 's nachts nog uit moet (volledig BV) en ik als ik werk niet een uurtje plat op de bank kan…. Maar dan gaan we er 's avonds maar wat eerder in.
Ik had graag een "thuis-blijf-moeder willen zijn, maar ik weet dat dit beter bij mij past! En ik geniet ervan met volle teugen!!!
Gr Antoi