Ha Bloempje,
Onze kleine meid krijgt nog steeds de borst, maar krijgt vaak ook een flesje afgekolfde melk van papa. Omdat er in Nutrix niks zit, gluten ofzo, kan het geen kwaad om dat te geven. Er zitten wel iets meer calorieen in, maar volgens mij kan dat niet echt kwaad. Ik geef ongeveer om de dag een flesje met nutrix. Alleen dan wel 3 theelepeltjes, ipv eetlepels. De voeding is dan net iets dikker en dan doet ze wat langer over haar fles. Ze komt dan vaak een uurtje later. Om 5 uur ipv 4 uur 's nachts .Het scheelt niet veel, dus echt uitmaken doet het niet.
Ze is deze week 16 weken oud. Vorige week op het Cb geweest. Ze woog 6200gr en is 62 cm. De kinderarts heeft haar nagekeken, alles was prima. En ook de kinderarts vond het prima dat we een beetje nutrix geven. Omdat ze aan de borst harder moet werken dan met een fles, was een beetje nutrix een prima oplossing voor haar.
Haar schema is nu als volgt :
5.00 uur – 9.00 uur – 13.00 uur – 17.00 uur – 21 uur
Ik kan me prima in dit schema vinden. Alhoewel ik het wel lekker zou vinden als ze 's ochtends tot 7 uur zou gaan slapen!!! Maar ze heeft haar huiluurtje van 20 tot 21 uur en als we haar om 22 uur of 23 uur pas de laatste voeding geven, komt ze ook gewoon om 4 / 5 uur. Dus nu vind ik het wel lekker dat ik 's avonds eerst een uurtje voor mezelf heb, voordat we naar bed gaan!
Dit schema is pas 2 weken, maar het gaat tot nu toe prima!
Veel succes met wat je nu gaat doen. Maar kijk naar de signalen van je eigen kleintje. Jij kent die het beste en volg dan je gevoel. Dat is altijd wel goed!
Groetjes Antoi