Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1272983 Wie Verwacht Er Half Februari Een Tweede Kindje

• Auteur

Hallo,
    wij hebben een zoontje van net 2 jaar en verwachten nu 16 februari de tweede als alles goed gaat.

Wie zit in dezelfde situatie? Of heeft in dezelfde situatie gezeten? (tips zijn altijd welkom!!!)

Groetjes Simonsmama

#4029158 Quote

hallo, allereerst gefeliciteerd natuurlijk!! voel je je goed??

wij hebben een zoontje van nu 14 maanden en als de 2de komt is hij bijna 2 jaar. ik ben rond 7 februari uitgerekend, maar ging bij de 1ste 1 week overtijd dus ik denk dat ik wel halverwege februari ga bevallen ahahhaha…wel leuk hoor!! wil je weten wat het wordt|?? ik wel, maar mijn partner niet, dus dilemma!

succes, liefs sweety

#4029159 Quote

hoi hoi

ik ben waarschijnlijk de 18de uitgerekend…
    voor ons is het ons eerste kindje… maar wel al 4de zwangerschap. erg spannend dus allemaal!

groetjes Carina

#4029162 Quote

oeps….
    lees nu pas dat je iemand zoekt die zwanger is van de 2de sorry…

#4029168 Quote

Hoi hoi!

Ik ben nu moeder van een zoontje die morgen twee jaar wordt en ben 6,5 week zwanger van onze tweede die we rond 11 februari hopen te verwachten. dus wel een vergelijkbare situatie simonsmama! Leuk!!

Groetjes Jolie

#4029171 Quote

Hallo,

Ik heb ook al een kleine meid die zal 2,5 jaar zijn als de kleine geboren zal worden (23 februari 2009).
    Kan het nog niet echt geloven…..tja hoe alles straks gaat???

Ik denk dat je jezelf drukker maakt dan dat het straks zal zijn.
    Hoe gaan de nachten??als die kleine een flesje moet??huilen…andere kind wakker??

Ach we zullen het zien en het zal allemaal wel goed komen

groetjes Claudia en Maud

#4029178 Quote

Leuk dat jullie in dezelfde situatie zitten en inderdaad erg spannend. Vooral de reactie van de eerste op een nieuwe baby. Gelijk een paar vragen:
    – wanneer doen jullie de oudste over in een groter bed? Die van ons krijgt een andere kamer en dan wordt zijn kamer de babykamer. Zal ik hem dan gelijk in een groot bed doen of nog even in een ledikant houden?

– hoe doen jullie dat met de wandelwagen? Zal ik een Kiddyboard of tweelingwagen  kopen of is een kind van 2,5 jaar oud genoeg om te lopen?

– wanneer vertellen het jullie de oudste? Ik heb nu een paar keer gezegd dat ik een baby in de buik heb, maar de eerste keer ging ie voor het raam staan "sssstt baby buiten". Haha verkeerd begrepen dus, maar vanavond gaf ie wel kusjes op mijn buik. Ik vind het zo sneu om hem nu al helemaal lekker te maken terwijl het nog maaaanden duurt.

Ohh voetbal kijken!!

#4029188 Quote

Eeeeeeehhhh ff wat antwoorden op je vragen:

1) het grote bed. Wij hebben nu vakantie en gaan de tweede week even naar de ikea om te kijken. Kan ze gelijk testen of ze er makkelijk in en uit kan. Ik wil dan een juniorbed kopen. Wij hebben nu op "haar grote kamer"een logeerbed staan en ze vind het geweldig …wil er steeds in en doet dan net of ze gata slapen. Tja haar nichtje bleef slepen op dat bed en dat was toch wel een grote prinses…dus nu wil mijn kleine prinses ook wel op dat grote bed slapen. Dus we gaan haar van lieverlee een beetje gewend maken aan het bed en we kijken wel hoe en wat.
    2) De kinderwagen…mmmm nog niet diep over nagedacht maar mijn gedachte was inderdaad een kiddyboard. Nu hebben ze tegenwoordig ook al van die dingen met een zitje erop…duur grapje maar wel handig denk ik….dus daar moeten we nog ff naar kijken.
    3)zwangerschapsdementie denk ik…wat was nu ook alweer de 3e vraag??
    oh ja mijn kleine meid vertel ik nu al dat er een baby in mijn buik zit. Ze snapt het nog niet maar dat komt vanzelf wel.Misschien nog eens op zoek naar een boek met zo;n verhaal…is misschien wle handig om haar voor te bereiden op de komst van een broertje of zusje

Nou groetjes en tot ziens…ga nu ff een week met vakantie…echt ff aan toe.

Claudia en Maud

#4029190 Quote

Hoi ik krijg ook mijn tweede kindje. Als deze kleine in februari komt is mijn zoontje ongeveer 2 weken lang 2 jaar. Oke niet handig maar we hadden er niet op gerekend dat het zo snel zou zijn.
    Mijn jongen krijgt in december een stoer kinderkamer voor zijn 2de verjaardag
    en voor de kinderwagen hebben wij in de winkel navraagt. Bij burgerhout. We wilde een board. Maar dit werd ons echt afgeraden omdat je kind dan niet goed achter de kinderwagen staat,zelf sta je ook niet goed erachter en je kinderwagen gaat er van   kapot. Ze raden ons aan om te wachten op een goeie aanbieden met een dubbele kinderwagen achterelkaar. Als je namelijk een goeie board koop ben je 50 euro kwijt en een kinderwagen (hij stond daar maar die aanbieding hebben ze vaak) in de aanbieding is 70-80 euro. Iets duurder maar Maar veel makkelijker. Je loopt veel beter er achter.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct